וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן רוצה מיאטה, שוב

ניסאן עובדת על מכונית רודסטר שתתחרה במאזדה MX5, כשהיא חמושה גם בהינע חשמלי. אינפיניטי תחזק אותה עם מכונית אקזוטית בשיתוף רד בול?

ניסאן מתכננת לעצב מכונית רודסטר מתחרה למאזדה MX5 ולהשיקה בעוד כשנה וחצי, כך מדווחים כלי התקשורת באירופה. היצרנית היפנית תבסס אותה על תכונות מקרב דגם הקונספט ESFLOW שנחשף בתערוכת ז'נבה האחרונה, וככל הנראה תאמץ ממנו את מערכת ההנעה החשמלית המותקנת בליף האקולוגית, המשפחתית הירוקה. עוד עולה כי חטיבת הפאר אינפיניטי פורצת לזירת מכוניות העל עם מקבילה מפוארת לניסאן GT-R, תוך סיוע מקבוצת הפורמולה 1 של רד בול ונהגיה סבסטיאן ווטל ומארק וובר.

אחרי החלפת ה-350 ב-370 ועם חידוד ה-GT-R האימתנית, דומה שבניסאן נפלה ההחלטה להכות את המותגים היפנים בקבוצת הספורטיביות הקטנות, ובעיקר מאזדה. משמעות הדבר היא, כי זו ההזדמנות להחיות את סדרת ה-200SX שגורלה הופקר לפרקים, שב לכותרות לפני כשלוש שנים, אך שוב נדחק לשוליים מסיבות עיתוי. כעת, במסגרת התכנות ארוכת טווח בשורותיה כ-52 כלי רכב חדשים, שיצאו לאור עד שנת 2016, ניסאן בונה תשתית לרודסטר חדשה עם הנעה חשמלית אופציונאלית.

חלופה אחרת על השולחן רומזת על שימוש בפלטפורמה של ה-370Z ומנוע טורבו בנפח 1.6 ל' עם כ-190 כ"ס והנעה אחורית, יחידה המשרתת את הגרסה הבכירה של הקרוסאובר הקומפקטי ג'וק. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי נוכח ההסכמים החדשים עם דיימלר, לפיהם תספק החברה לניסאן פלטפורמות חדשות, ייתכן כי תקבל עדיפות על פני פיתוח ביתי. במקרה זה, ניסאן תוותר על רודסטר קטנה לטובת מכונית גדולה יותר שתמלא חלל עבור שני דגמי ספורט במרכב קופה וקבריולה.

גם בחטיבת היוקרה של ניסאן פוזלים לדגמים מהפכניים כאמור. אינפיניטי היא אחת מהתומכות הכלכליות העשירות בקבוצת הפורמולה 1 של רד בול, ולפי פרסומים שונים בבריטניה היא חותרת להשיג הרבה מעבר לכוח פרסום. מערכת היחסים ההדוקה בין שני הצדדים מתגבשת בהדרגה למכונית על סדרתית שתשלים עבור כל אחד מהצדדים את שיתוף הפעולה בינהן. שמועות נוספות אף גורסות כי רד בול שואפת להשיק מכונית משל עצמה.

ראש ענף הספורט המוטורי באינפיניטי סימונה ספורלי, סיפר ל'וואט קאר' שהחטיבה רוצה לעבוד עם רד בול על פרויקטים נוספים. "אחת הדרכים תהיה כמובן להפיק מכונית כביש משותפת ברוחן של שתי החברות", כך הוא אומר. גם מצידה של רד בול נרשמת התלהבות ומנהל הקבוצה כריסטיאן הורנר אמר כי הוא מוכן להשאיל לאינפיניטי מנוע, אך מוקדם לדעת הספקים ונתונים. רק נציין כי המנוע הפועם במכונית של אלוף העולם הינו מבית רנו, שותפתה של ניסאן.

במידה ותכנית זה תצא לפועל, אינפיניטי (וכך גם ניסאן ורנו) תזכה לבונוס בדמותו של מי שצפוי להיות אלוף העולם בפעם השנייה ברציפות בעוד חודשים ספורים. כנגזרת מתפקידו, הוא לבטח ישמח לתרום מזמנו היקר כדי לקדם מכונית על שאולי אפילו תזכה למהדרוה מוגבלת תחת שמו, משהו כמו אינפיניטי SV37.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully