וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מציגה חשמלית קטנה ומטריפה

ירון אדרי

10.8.2011 / 15:05

אודי חושפת לקראת תערוכת פרנקפורט את אורבן קונספט, מכונית עירונית קטנה עם שני מנועים חשמליים המבטיחה יכולת של מכונית מירוץ

אודי מגיבה מהר מאוד. יום אחד בלבד לאחר שהחלו להתפזר ברחבי רשת האינטרנט תמונות ריגול של הרכב החשמלי הקטן שלה, היא חושפת אותו באופן רשמי. השם הוא 'אורבן קונספט', רעיון עירוני, והוא מתאים לשינועם של נהג, נוסע אחד ועוד קצת מקום לחפצים. אלא שעבור אודי מכונית עירונית אסור שתהיה בנאלית ולכן היא משלבת בה לדבריה אלמנטים של מכונית מירוץ ורודסטר כדי שיהיה כיף להתנייד בין הרחובות הגדושים. לנו היא דווקא מזכירה מונית ממדריד בשל הפס האדום האלכסוני.

הרעיון המרכזי שהנחה את אודי בבנית הקונספט הוא כיצד להפוך את המכונית מהנה לנהיגה כאמור, ועדיין חסכונית גם במונחים של מכונית חשמלית. המרכב ותא הנוסעים תוכננו לאכלס שני נוסעים והם נבנו מתרכובת פולימר וסיבי פחם (קרבון) כדי להותיר את משקלו נמוך ככל הניתן. הכניסה נעשית דרך שתי דלתות הזזה צידיות ולגג אפשרות הזחה לאחור. גלגל ההגה העתידני כמו גם הדוושות ניתנות לכוונון בהתאם למידות גופו של הנהג.

אודי ניסתה לשמור על שפת העיצוב שלה עם הקונספט הזו והיא אכן מצליחה לעשות זאת בהצלחה בעיקר בחצייה הקדמי. גם הפס האדום סביבה מזכיר לנו את ה-R8. מה שאינו סטנדרטי הם הגלגלים (21 אינטש) שנבחרו להיות מחוץ למרכב כדי להעניק לה מראה ייחודי וגם תכונות דינמיות כשל מכונית מירוץ.

על ההנעה מופקדים שני מנועים חשליים מסדרת E-טרון המוזנים מסוללות ליתיום-יון השוכנות אי שם בפנים. מספרים לא נמסרו אך סביר להניח שיספיקו בהחלט לניידות עירונית. אם בכל זאת הנהג ירצה לנצל את הגנים התחרותיים שלה כמו שאודי מבטיחה שיש לה, כדאי שיבחר במסלול מירוצים בקרבת מקום בו ניתן גם למצוא עמדת טעינה המהירה. אם היא נוסעת כמו שהיא נראית ומבטיחה, הוא יצטרך להטעין אותה בתכיפות גבוהה.

אודי אורבן קונספט תיחשף במלוא הדרה החשמלי במהלך תערוכת פרנקפורט בחודש הבא. בשלב זה היצרנית רק משתעשת ברעיון המכונית העירונית, ורק ימים יגידו אם היא אכן תבשיל לכדי דגם סדרתי. אם אכן זה יקרה, המטרה הראשית שלה תהיה סדרה i האקולוגית של ב.מ.וו ואולי גם סמארט של דיימלר שעתידה אף היא על פי הצהרות להציג מכונית רודסטר אי שם בשנים הקרובות.


עוד על אודי בוואלה! רכב

בואו לדבר על אודי בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

אודי אורבן קונספט. אתר יצרן
אודי אורבן קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully