וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי מחדשת את משפחת ה-S

ירון אדרי

31.8.2011 / 15:25

גרסאות ה-S הספורטיביות של אודי מקבלות מנוע V8 חדש כפול מצמדים בהספקים של בין 420 ל-520 כ"ס. אצלנו לקראת אמצע שנת 2012

לתערוכת הבית שלה תביא אודי צמד מכוניות קונספט עירוניות, שזה נחמד. אבל מה שיותר מעניין היא סדרת S הספורטיבית שמביאה לפרנקפורט לא פחות מארבע מכוניות מהליין הגבוה של מותג היוקרה הגרמני. אז מה יותר מתאים לאופי (ולארנק) שלכם – אודי S6 סדאן, אודי S6 סטיישן, אודי S7 ספורטבק או אולי אודי S8?

להוציא סממני העיצוב הספורטיביים בכל אחת מהמכוניות בהתאם למעמדה באילן היוחסין של החברה, אודי משדכת לכל אחת מהן את מנוע ה-V8 כפול מגדשי הטורבו החדש בנפח 4.0 ל' שפותח יחד עם בנטלי, מותג הפאר הנמצא אף הוא בבעלות קונצרן פולקסווגן. הוא מחליף את יחידת ה-5.2 ל' V10 ששירתה את סדרת S היוצאת ובין שאר יתרונותיו ניתן למנות אחד עיקרי – צמצום צריכת הדלק ביותר מעשרים אחוזים בזכות האפשרות לבטל פעולתם של ארבעה צילינדרים כשלא ממש צריך אותם כמו למשל בנהיגה בעיר.

דגם ה-S8 יהנה מהספק גבוה של 520 כ"ס ומומנט של 66.3 קג"מ הזמינים במלואם בטווח של בין 1,700 ל-5,500 סל"ד. יחד עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ולמרות משקל כולל של כמעט 2 טון, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, כמעט שנייה מהר יותר מה-S8 היוצאת. המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, אך אם הנהג ישמור על רגל ימין רגועה היא תגבה ממנו ליטר דלק בכל 7.6 ק"מ.

צמד ה-S6 (סדאן וסטיישן) וכן ה-S7 ספורטבק תסתפקנה בהספק מופחת מאשר האחות הגדולה, ומופחת במקצת גם מהדגמים היוצאים. 420 כ"ס "בלבד" ו-56.1 קג"מ בטווח של בין 1,400 ל-5,300 סל"ד יאיצו בהן ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות שהן שיפור של כחצי שנייה. אודי בחרה גם לצייד את הדגמים האלה בתיבת S טרוניק כפולה מצמדים לה שבעה הילוכים במקום תיבת השישה הילוכים האוטומטית ששודכה למנוע היוצא. צריכת הדלק במקרה זה מסתכמת ב-10.3 ק"מ לליטר.

יחד עם החלפת המנוע, תקבלנה כאמור כל אחת מהמכוניות אביזרים בהתאם למעמדה. כך למשל חישוקי אינטש בקוטר של 19 או 20 אינטש, מתלי אוויר אדפטיביים, ברקסים מוגדלים עם אופציה לצלחות מסגסגות קרבון-קראמי ועוד. ברמת האבזור הבסיסית תקבל כל אחת מהן מערכת אלקטרונית לביטול רעשי רוח ומנוע בתא הנוסעים ועוד שלל מערכות מפנקות.

משפחת ה-S החדשה תוצג כאמור במסגרת תערוכת פרנקפורט באמצע חודש ספטמבר. השיווק באירופה צפוי להתחיל לקראת אביב 2012 ואלינו הן צפויות להגיע לקראת אמצע השנה כפי שמוסרת יבואנית אודי לישראל חברת צ'מפיון מוטורס, למעט גרסת הסטיישן של ה-S6.

אודי S6. אתר יצרן
אודי S6/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully