וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר XF מכונית העשור

ירון אדרי

1.9.2011 / 7:32

מגזין 'אוטו אקספרס' הבריטי מכתיר את יגואר XF למכונית העשור. יונדאי היצרנית המשתפרת ביותר, יפניות הכי אמינות

יגואר XF היא מכונית העשור, כך קובע מגזין הרכב הבריטי 'אוטו אקספרס' בהסתמך על נתונים שאסף מיותר מ-300 אלף קוראיו בסקר מיוחד שערך. מכונית הסלון הבריטית צברה את הניקוד הממוצע הגבוה ביותר (91 אחוזים) בשקלול עשר קטגוריות אותן ביקש המגזין לדרג, אולם היא לא קוטפת את התואר בנוק אאוט. באף אחת מהקטגוריות היא לא דורגה כטובה ביותר, ורק באחת – נוחות נהיגה, היא דורגה במקום השני. משחק מכור?

מי שהרשימה לא פחות היא לקסוס, שמוכתרת כיצרנית של העשור. חטיבת היוקרה של טויוטה דורגה ראשונה בשלוש מתוך עשר הקטגוריות – איכות , נוחות נסיעה ונוחות תא נוסעים, בכולם עם רכב הפנאי RX מהדור שני. בנוסף, ה-IS דורגה שנייה בקטגורית האיכות.

חשוב לתת מילה טובה גם למי שמשקיע ומתקדם צעד צעד באופן תמידי, ואת תואר היצרנית המשתפרת של העשור קוטפת יונדאי למרות שלא ממש הבריקה בעשר הקטגוריות. הקומפקטית i30 דורגה במקום התשיעי בקטגוריית הנהיגה, החמישי באמינות, השישי בבלימה והשמיני בעלויות אחזקה, אך בשקלול ממוצע צוברת הדרום קוריאנית ניקוד מצבר גבוה בעשרה אחוזים מאשר בעשור שעבר. עם קצב ההתפתחות של יונדאי, כולל קיה שבבעלותה, לא נתפלא אם בעשור הבא היא תהפוך למשמעותית יותר בסקר של אוטו אקספרס.

סקר לא יכול להיות מושלם ללא התמקדות גם בנושא האמינות, ושוב ידם של היפנים על העליונה. אחרי שהוכתרה לא פעם למכונית האמינה ביותר, הונדה שוב מקבלת קומפלימנטים בזכות הדור השני של הסופרמיני ג'אז שדורגה כמכונית אמינה ביותר בעשור האחרון. הונדה מדורגת גם שלישית ורביעית בקטגוריה עם הרודסטר S2000 והדור הראשון של הג'אז בהתאמה, כשלמקום השני משתחלת טויוטה פריוס מהדור הקודם. אגב, מבין עשר המדורגות ראשונות בקטגוריה, יונדאי היא היחידה שאינה יפנית. ועוד אגב, אחרי האסיתיות, מכוניות בריטיות הן האמינות ביותר ורק אחריהן הגרמניות (ושום מילה על הצרפתיות).

איכות
לקסוס RX דור שני
לקסוס IS דור ראשון
הונדה S2000

ביצועים
הונדה S2000
פורשה 911 (996)
ניסאן 350Z

נהיגה
לנד רובר דיסקברי דור שלישי
רובר 75
לקסוס RX דור שני

התנהגות
מאזדה RX8
פורשה 911 (966)
סובארו אימפרזה דור שני

אמינות
הונדה ג'אז דור שני
טויוטה פריוס דור שני
הונדה S2000

נוחות תא נוסעים
לקסוס RX דור שני
וולוו S60 דור ראשון
סאאב 9-5 דור ראשון

נוחות נסיעה
לקסוס RX דור שני
יגואר XF
לנד רובר דיסקברי דור שלישי

בלימה
הונדה S2000
מאזדה RX8
יגואר XF

שימושיות
לנד רובר דיסקברי דור שלישי
הונדה ג'אז דור ראשון
הונדה ג'אז דור שני

עלויות אחזקה
טויוטה יאריס דור ראשון
פיאט פנדה
הונדה ג'אז דור ראשון


חדשות וואלה! רכב

יש לכם מה לומר? כנסו לפורום וואלה! רכב

הצטרפו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully