וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש ראשון עם אופל אסטרה טורבו

2.9.2011 / 8:25

התחלה עמוסה לאופל אסטרה טורבו במבחן הארוך טווח עם 4,415 ק"מ, ללא תקלות אבל עם תהיות שונות ואפילו דפיקה אחת

אופל אסטרה טורבו מתחילה את מבחן הארוך טווח אצלנו לא עם רגל ימין, אלא בקפיצה עם שתי הרגליים. כבר בסופו של החודש הראשון עמה הספיקה הגרמניה הזו לצבור לא פחות מ-4,415 ק"מ (נמסרה לידנו כחדשה לגמרי) שנערמו זה על גבי זה בשימוש יומיומי אינטנסיבי בכבישי גוש דן (שהתרוקנו מפקקים בזמן החופש הגדול) וגם בנהיגה לקצוות הארץ. מרחק זה דרש מאיתנו לתדלק אותה תכופות בכ-420 ליטרים של דלק שהסתכמו בעלות של 3,050 שקל בקירוב.

כצפוי, לא נתקלנו בבעיות טכניות כל שהן למרות העומס הרב ששמנו על כתפיה כבר בחודש הראשון לחייה. תקופת ההסתגלות אליה גילתה מכונית מאוד ידידותית, לא רק לנהג, אלא גם לנוסעים ולצרכים המשפחתיים. למרות שהיא לא חורגת מהמקובל בקבוצה, הממדים שלה שנוגעים בעיקר לתא נוסעים נדיב עשו את שלהם לטובה. המושב האחורי הכיל בקלות שני מושבי בטיחות גדולים לילדים ואף אדם שלישי, אם כי לא רחב במיוחד וגם מלפנים יש ליושבים שפע של מקום.

מנוע הטורבו שלה שמגיע בנפח 1.4 ליטר מייצר גמישות שימושית מאוד שהופכת את ההתנהלות עמה לחסרת מאמץ כמעט גם כאשר המושבים מאוכלסים כולם וגם תא המטען גדוש עד צוואר. הדחף שהוא מייצר מ-1,500 ועד כ-5,000 סל"ד גורם לאסטרה הזו להרגיש כאילו בחזית המנוע בנפח 2.0 ליטר ורק תיבת ההילוכים מעט מקשה עליו. לזו יחסי העברה ארוכים יחסית (90 קמ"ש ב-1,500 סל"ד בהילוך שישי) כדי להשפיע על צריכת הדלק בפגיעה יחסית בביצועים. לחובתה של התיבה נציין כי לזו נטייה להעביר חבטה בעת האטה כאשר התיבה מחליטה לשלב את ההילוך הראשון דווקא לפני עצירה. ואם כבר נגענו בצריכת הדלק, זו נשארה עקבית למדי ועמדה על 11 ק"מ לליטר בממוצע בתנאים משולבים שאחוז ניכר מהם בפקקי גוש דן.

מצטער, זה לא עובד

אבל מנגד, אופל אסטרה טורבו הזו שנמסרה לידנו בהחלט גרמה לנו לתהות אודות רמת האבזור שלה. רשימת התהיות החלה כאשר הכנסנו אל חריץ ה-CD תקליטור בפורמט MP3 וזה נפלט ביריקה ממנו לאחר שעל הצג נרשם באדום זועק הכיתוב EROR. האם מערכת השמע לא מצליחה לקרוא את הפורמט הפופולרי למוזיקה? כך זה נראה וגם לא קיים על גבי זו שום כיתוב המעיד על כך שכן. גם איכות השמע בה בסיסית מאוד ואולי נמוכה מדי ואין בה שום חיבור לנגנים חיצוניים כל שהם. בהתאם לכך, גם יכולות בלותות' לא מצאנו בה (מתג הטלפון במערכת רק מעביר את זו למצב שקט) ובבדיקה מול היבואן, זה הביע פליאה על כך ואת עניין זה נבדוק בחודש הקרוב עמה.

בהמשך הרשימה הופתענו לגלות כי בכל פניה הדוקה או בשינוי גובה המתלים (כמו בעליה על פס האטה בכביש או במיוחד בחניה עם שני גלגלים על המדרכה כמקובל בתל אביב), נשמעים רעשי עיוות מגומיות הדלתות שמעידים ככל הנראה על התעוותות מוגזמת של הגוף. בנוסף לכך, למרות קיומם של מתגי מחשב דרך לדפדוף בין הנתונים ואיפוסם, את זה לא הצלחנו להפעיל ולדעתנו מדובר בתקלה שתיבדק בביקור במוסכי החברה בחודש הקרוב. העניין האחרון שגילינו בה קשור להתרעה על אי חגירת חגורות בטיחות ברכב. באסטרה שלנו, רק כאשר הנהג אינו חגור משמיע הרכב צפצוף ואילו התרעה שכזו לא קיימת לאף נוסע אחר ברכב, לא בצליל ולא בחיווי אור כמקובל היום.

תאונה קלה לסיום

איחולים לבביים מיוחדים אין לנו לאדם אחד שבמהלך אחד מהלילות לקראת סופו של החודש הראשון פגע באופל אסטרה שלנו שחנתה ברחוב בצמוד למדרכה, שבר את המראה הימנית ונמלט מבלי להשאיר פרטים. אז בנוסף לביקורת אודות הפריטים שלא עבדו או לא עבדו כראוי ברכב (מערכת השמע, התרעת החגירה, מחשב הדרך וכו'), בחוד שהבא נספר לכם גם כמה עולה לתקן או להחליף מראה באופל אסטרה החדשה.

עד אז, האסטרה הזו תמשיך לצבור קילומטרים רבים ככל שנוכל ואת רשמינו המתקדמים ממנה נביא אליכם בחודש הבא.

מבחן דרכים ראשון לאופל אסטרה טורבו

עוד מבחנים ארוכי טווח בואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על המבחן הארוך טווח לאופל אסטרה טורבו

מדברים על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully