וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן מחזירה את העבר לעתיד

ירון אדרי

4.9.2011 / 12:58

סיטרואן טיוביק קונספט מעדכנת את ההגדרה לחלל תא נוסעים. תשעה מושבים, איכות יוקרתית ועיצוב מודרני ל-TUB של שנות השלושים

סיטרואן הציגה במרוצת חייה לא מעט כלי רכב מהפכניים, אם בשל טכנולוגיות או בשל עיצוב חריג שאפיין אותם. שניים מהם הם ה-TUB של 1939 ומחליפו טייפ H מ-1948, שנראו יותר כמו מחסני פח ששמו להם מנוע וגלגלים. לקראת תערוכת פרנקפורט שתיפתח בשבוע הבא, חושפת היצרנית הצרפתית את הגרסה המודרנית שלה אבל בתצורת מיניוואן יוקרתי שימלא חלל חסר בהיצע שלה.

אם נסתכל לרגע על טיוביק וננסה שלא להסתנוור מכל האביזרים והעיצוב שסיטרואן דחפה לתוכו, נוכל לראות רכב מסחרי שימושי שעשוי אולי להפוך בעתיד למחליפו של ג'אמפי. המידות מציגות 4.8 מ' בממד האורך, 2.08 מ' ברוחב והגובה מתנשא ל-2.05 מ', ועם סידור של שלוש שורות מושבים עבור תשעה נוסעים הוא גם יכול לשמש כמוביל נוסעים (מסחרי או פרטי) מתחרה למרצדס ויטו ופולקסווגן טרנספורטר.

גם את הקונספט מציידת סיטרואן בשלוש שורות מושבים כפי שניתן לראות עם פתיחת כל הדופן הצידית המשמשת כדלת אחת. אלא שבמקרה זה ניתן לסדר אותם במגוון אפשרויות ואפילו להופכם למיטה (למעט מושב הנהג המבודד). שורת המושבים מלפנים נתמכת על ידי בסיס סיבובי מודולרי המאפשר בתוך שניות לקבוע האם פני הנוסעים יהיו לכיוון או לא. את השורה האמצעית ניתן להפוך לשולחן ואם רוצים להסירה לגמרי היא פשוט מתקפלת ונכנסת מתחת לשורת המושבים השלישית.

סיטרואן מכנה את חלל הפנים של טיוביק "לאונג'" ומסבירה שכיום אין כל משמעות למרחקי הנסיעה ורק הזמן הוא שחשוב ויש להנעימו ככל הניתן. סממני העיצוב הבולטים ביותר הם סביב קווי מתאר מעוגלים התוחמים את תא הנוסעים בכל פינה, ואפילו את עמדת הנהג. אלא שאם תביטו היטב תגלו שהמרכב אינו כולל חלונות (פרט לשמשה הקדמית), אבל בטח יהיה באמצעות מסך ה-LCD שנמצא ברשימת האבזור יחד עם מערכת סאונד היקפית, ריפודי עור ועוד.

הפרט האחרון הידוע על טיוביק, והאמת שאנו לא מופתעים, הוא כי מערכת הנעת הכלאיים Hybrid4 של פיג'ו וסיטרואן תשמש אותו. מדובר ביחידת דיזל המניעה את הגלגלים הקדמיים ויחידה חשמלית המניעה את הגלגלים מאחור, כך שמדובר למעשה בהנעה כפולה. על נוחות הנסיעה אחראית מערכת המתלים הידרואקטיב שדואגת גם להנמיך את המרכב במהירויות גבוהות כדי לשפר את היעילות האווירודינמית. בגלל זה לטענת סיטרואן, טיוביק הגדול צורך דלק כמו מכונית סלון.

סיטרואן הרגילה אותנו למכוניות קונספט מרהיבות, אך רובן לא עוברות מרעיון לייצור סדרתי וחבל. השקת מוביל נוסעים שיחזיר את הדגמים שהפכו את היצרנית לכל כך ייחודית בין יצרניות רכב קצת יותר שמרניות, בהחלט יכולה להיות תוספת מעניינת לכבישים.

סיטרואן טיוביק קונספט. אתר יצרן
סיטרואן טיוביק קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully