וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות אבארת' בתערוכת פרנקפורט

ירון אדרי

5.9.2011 / 12:58

חטיבת הספורט של פיאט לא תביא לפרנקפורט בשורות גדולות אבל כן תציג שלוש גרסאות משופרות ומיוחדות של ההיצע הקיים. העוקץ האיטלקי

נראה שחטיבת הספורט של פיאט לא ממש אוהבת לעבוד. במקום להביא למתחם תערוכת פרנקפורט שבפתח איזו מכונית שתשאיר אותנו עם פה פעור, אבארת' מסתפקת בשלושה דגמים משודרגים של פונטו ו-500. איפה הרמיזות על מכונית רודסטר קרבית שתישא בגאון את לוגו העקרב העוקץ?

במחשבה שנייה, למה להתאמץ אם הנוסחה הקיימת עובדת טוב? קחו למשל את גרסת ה-695 טריבוטו פרארי, הקיצונית ביותר עד כה של ה-500, שרק 1,695 יחידות ממנה יוצרו וכולן נמכרו כאילו חולקו בחינם. אז אם המלאי נגמר הולכים ומשנים קצת את המפרט, נותנים שם אחר והנה שוב יש לקוחות בדלתות אולמות התצוגה.

ה-695 קומפטיציונה כמו הפרארי, מעבירה אף היא 180 כ"ס ו-27.5 קג"מ ממנוע ה-1.4 ל' טורבו לכביש דרך תיבת חמישה הילוכים סיקוונסיאלית (בעלת מצב 'רחוב' ומצב 'מסלול') וחישוקי 17 אינטש. אמנם לא תראו עליה כל אזכור לשם פרארי, אבל גם לה בלמי ברמבו (קוטר 305 מ"מ) בדיוק כמו של הדגם ההוא. הצבע האדום הבולט במקרה של הקומפטיציונה יישמר לתפרים של ריפודי ודיפוני העור בתא הנוסעים וחיצונית היא תתהדר בצבע אפור 'מירוצים'.

פיאט אבארת' 695 קומפטיציונה. אתר יצרן
פיאט אבארת' 695 קומפטיציונה/אתר יצרן

500 לכבוד 150

גם גרסת הקבריולה של ה-500 זוכה לשדרוג נוסף תחת הכינוי 'קבריו איטליה' וזאת לרגל חגיגות 150 השנים שחוגגת ארץ המגף לאיחודה. אלא שבצעד תמוה אולי, לא תראו עליה אף אחד משלושת צבעי הדגל האיטלקי (ירוק, לבן, אדום), אלא רק צבע כחול עמוק בליווי חישוקי סגסוגת ייחודיים.

המנוע מפיק בגרסה זו 160 כ"ס ו-23.5 קג"מ ומשודכת לו תיבת חמישה הילוכים ידנית. מערכת בקרת מומנט אחראית להעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים באופן יעיל בדומה לדיפרנציאל מוגבל החלקה. זה יעזור לה להגיע ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות ולהאיץ עד למהירות מרבית של 211 קמ"ש.

פיאט אבארת' 500 קבריו. אתר יצרן
פיאט אבארת' 500 קבריו/אתר יצרן

מטפלים גם באחות הגדולה

גם אבארת' פונטו תגיע לתערוכת פרנקפורט במהדורה משופרת שתכונה 'סופרספורט'. מנוע ה-1.4 ל' ישלח לגלגליה 180 כ"ס, המתלים יזכו לקבל בולמים ספורטיביים מבית חברת קוני, הנהג והנוסע יקבלו מושבי מירוץ של חברת 'סאבלט' ועוד. היא תובדל חיצונית באמצעות מכסה מנוע וגג צבועים בשחור מאט כשבמרכזם עובר פס בצבע הרכב.

הסופר ספורט מבוססת על פונטו 'אסה אסה', וביצועיה כוללים האצה בתוך 7.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 216 קמ"ש. המתלים המשופרים יחד עם הנמכה קלה למרכב אמורים להעניק לה התנהגות כביש טובה בהרבה משל הדגם הסטנדרטי כמותו בחנו לא מזמן.

סמל"ת יבואנית אבארת' ופיאט לישראל הפתיעה אותנו לא אחת עם דגמים מיוחדים שהגיעו גם אל מדינתנו הקטנה. נקווה שגם אחת מהשלוש לעיל, ואולי אפילו שלושתן, תעשנה גם כן עלייה.


עוד על אבארת' בוואלה! רכב

בואו לדבר על אבארת' בפורום וואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully