וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל מחשמלת את העיר

אופל מציגה מכונית חשמלית זעירת ממדים מצוידת במנוע חשמלי בעל טווח נסיעה של 96.5 ק"מ ומהירות מרבית של 121 קמ"ש. הו נילס, אתה לא לבד

יומיים אחרי שפולקסווגן חשפה את המכונית החשמלית האורבנית נילס, אופל עושה בדיוק אותו הדבר ומציגה את הפרשנות שלה לסביבה המפויחת – 'אורבן קאר' (שם זמני, שכן טרם הוחלט על כינוי רשמי). כמו נילס, גם אופל הקטנה חמושה במנוע חשמלי קומפקטי וסוללות, ותתברג בין סמטאות הכרך הצפופות כחלופה אקולוגית למנועי בערה. בכורה תערך במסגרת תערוכת פרנקפורט, אך הצגה רשמית על הכביש צפויה רק בעוד כמה שנים.

את ההשפעה העיצובית שואבת אופל הקטנה מאחותה הגדולה אמפרה, במיוחד באיזור החלק הקדמי שנראה ממש כמו העתקה מוקטנת של המשפחתית החשמלית. הפרונט המחודד מכיל שני גלגלים ונמשך לאחור דרך תקרה המשווה לה חזות של אופנוע, עד לזוג הגלגלים האחוריים שמדביקים את התחת לרצפה.

סידור ההושבה בתא הנוסעים מיועד לשניים (טאנדם – אחד מאחרי השני), בניגוד לנילס בו מושב אחד בלבד. מידות רשמית טרם פורסמו, אולם אלה תהיינה מאוד קרובות לרנו טוויזי הצרפתי. באופל מבטיחים משקל צנוע שיאפשר לנהג לבצע תמרונים חדים בערים, ואפילו להנות מכמה רגעים קטנים בין הפיתולים. ואם כבר אנחנו בתנועה, המנוע החשמלי יסחט מהסוללות טווח נסיעה של 60 מייל (כ-97 ק"מ) ומהירות מרבית של 121 קמ"ש. משך הטעינה אינו ידוע, אך לאור גודלה יש להעריך שלא מדובר ביותר משעתיים.

באופל יחנכו את המכונית בתערוכת פרנקפורט לצד כמה מערכות טכנולוגיות חדישות. יחד איתה תהיה כנראה הכוונה לעיצובי העתיד, שם ממתין רכב עירוני קומפקטי הנטען משקע הבית ושואל את מרבית מכלוליו מאופל אמפרה. אסטרה וקורסה חשמליות? בהחלט אפשרות שיש להיערך לקראתה בשנתיים הקרובות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully