וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו חוזרת לעולם הקטנועים

15.9.2011 / 15:20

ב.מ.וו קונספט E, קטנוע חשמלי חדש, לא רק מציג טכנולוגיה עתידית, אלא מרמז על חזרת ב.מ.וו לפלח הקטנועים

לצד המכוניות החשמליות החדשות (ב.מ.וו i3 קונספט) והעתידיות (ב.מ.וו i8 קונספט) של החברה, חטיבת האופנועים של ב.מ.וו החברה מצטרפת למהלך וחושפת גם קטנוע חשמלי חדשני המהווה פתרון תחבורתי מתקדם, נקי ויעיל. כבר במבט ראשון, נראה שב.מ.וו עמלו רבות כדי להעניק לקטנוע זה מחד מראה עתידני ונקי כמצופה מכלי תצוגה חשמלי ומנגד, לשמור על הזיהוי המשפחתי של אפנועי החברה. זאת על ידי שימוש בפנס קדמי לא סימטרי, בליטוש החיפוי הצדי ואף במשקף הקדמי הגדול שנראה כאילו הגיע מה-R 1200 GS אדוונצ'ר.

קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E. אתר יצרן
קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E/אתר יצרן

ב.מ.וו קונספט E מציע מספר חידושים מעניינים מעבר לעיצובו החריג. הוא בנוי בשימוש בעיקר מאלומיניום, פלסטיק וזכוכית אקרילית כדי לשמור על משקל נמוך, במקום מראות צד קונבנציונאליות הוא נעזר בצמד מצלמות וידאו שמקרינות את הנעשה מאחור על צגים בקוקפיט ומול עיני הרוכב ישנו צג דיגיטאלי עשיר באינפורמציה במקום לוח מחוונים. את שקע הטעינה בחרו המהנדסים להתקין ברצפת הקטנוע, בין רגלי הרוכב, לטובת הנגישות.

קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E. אתר יצרן
קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E/אתר יצרן

המיקוד הטכנולוגי של ב.מ.וו בתחום החשמל ובקרב חטיבת המכוניות שלה, אפשר גם לאגף האופנועים ליהנות מפירות ההשקעה. ב.מ.וו קונספט E יציע לרוכב סוללה שתאפשר תנועה רציפה בטווח של כ-100 קילומטרים ובעזרת המנוע החשמלי, בעת האטה, הסוללה תוכל גם לאגור את אנרגיית הבלימה שלרוב מתבזבזת. טעינת הסוללה תארך כשלוש שעות משקע החשמל הביתי וב.מ.וו מדגישים כי לא תהיה פשרה בתחום הביצועים כלומר, כשהרוכב ירצה לעקוף בזריזות, סיבוב של המצערת החשמלית יפיק די כוח כדי לשגר אותו קדימה.

קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E. אתר יצרן
קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E/אתר יצרן

הקטנוע החשמלי החדש עדיין מוגדר ככלי תצוגה רעיוני, אך ב.מ.וו לא משאירה אותנו עם חלומות סרק. החבר'ה מבוואריה מבטיחים שהכלי יגיע לייצור בקרוב ככלי תחבורה ידידותי ונקי לכרך האורבני. יותר מכך, עוד מצהירים ב.מ.וו, שעד סוף השנה וככל הנראה במסגרת תערוכת האופנועים במילאנו שתערך בחודש נובמבר, יחשפו שני קטנועים חדשים, אשר יציעו חוויית רכיבה הקרובה ככל הניתן לאופנוע ואלה יצוידו במנועים קונבנציונאליים עם שני צילינדרים. קרב גרמני מול ימאהה T-MAX?

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

ספרו לחברים שלכם בפייסבוק על הקטנוע החשמלי החדש של ב.מ.וו

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E. אתר יצרן
קטנוע חשמלי ב.מ.וו קונספט E/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully