וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו DSG גם למכונית חשמלית

ירון אדרי

18.9.2011 / 16:40

'גטראג' יצרנית תיבות ההילוכים מגרמניה פיתחה תמסורת כפולת מצמדים יעודיות למכוניות חשמליות. בינתיים מסתפקת בשני יחסי העברה

מכוניות חשמליות משנות לנו אט אט את התפישה בכל הקשור לעולם הרכב. הן לא מזהמות, לא מרעישות ויש להן לא מעט תכונות שייקח לנו זמן רב לעכל. כך למשל גם תחום תמסורות הכוח. בזמן שהעולם המוכר לנו עומד בפני הצגת תיבת הילוכים עם תשעה יחסי העברה, בעולם החשמלי מסתפקים באחד או שניים.

תיבת הילוכים כפולת מצמדים למנוע חשמלי של גטראג. אתר יצרן
שני הילוכים שני מצמדים למנוע חשמלי/אתר יצרן

אלא שכל הפיתוח סביב מכוניות חשמליות מתקדם בקצב מואץ וכמעט בכל יום אנו מגלים התאמה של טנולוגיה חדשה. כך למשל בחשיפה של חברת התמסורות הגרמנית 'גטראג' שמציגה במסגרת תערוכת פרנקפורט תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת שני יחסי העברה שעתידה להפחית בכעשרה אחוזים את זלילת אנרגיית הסוללות על ידי המנוע החשמלי.

בזכות המבנה המכני שלה, תיבת ההילוכים המכונה על ידי גטארג 2eDCT600, מאפשרת לשפר את התאוצות וכן להגביר את המהירות המרבית תוך שיפור צריכת האנריגה כאמור. היא מתאימה לכל רכב חשמלי בין אם מדובר על הנעה טהרנית כמו רנו פלואנס ZE, שקע-תקע היברידי כמו טויוטה פריוס פלאג אין או מאריכי טווח כמו שברולט וולט, ומסוגל לעמוד בפני מומנט של עד 51 קג"מ.

חסרונן הגדול של מכוניות חשמליות הוא בטווח הנסיעה המוגבל שמאפשרות הסוללות. פיתוחים בתחומי יחידת הכוח והתמסורות כמו של גטראג לצד שיפור טכנולוגיות הסוללות עצמן מצמצמים את הפערים מול מכוניות מנועי הבעירה המוכרים לנו ומקרבות אותנו צעד נוסף אל העידן בו לא נצטרך את תחנות הדלק. אלא שמעל לכל פיתוח חשמלי עדיין ישנן הלקוחות שלא כולם מוכנים לקבל את העתיד בידיים פתוחות. לאיזה צד אתם שייכים?


עוד טכנולוגיות בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

ממשיכים לדבר על זה גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully