וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שני עם אופל אסטרה טורבו

29.9.2011 / 9:12

בחודש השני עם אופל אסטרה טורבו החדשה, אנחנו מבקרים במוסך לתיקון המראה ובדיקות כלליות וצוברים 7,602 ק"מ

אופל אסטרה החדשה עם מנוע הטורבו שנמסרה לנו למבחן ארוך טווח, מסיימת את החודש השני שלה עמנו ומכוונת את הגלגלים אל החודש השלישי. בתקופה הזו הספקנו להביא את מד המרחק שלה לכדי 7,602 ק"מ, מה שכמעט מעמיד אותנו על ממוצע נסיעה של 1,000 קילומטרים לכל שבוע. אולם, למרות המעמסה הלא מבוטלת הזו, אופל אסטרה טורבו החדשה עומדת בכך בכבוד.

החודש גמאה האופל אסטרה החדשה שלנו 3,187 נוספים שגרמו לנו לתדלק לתוכה כ-355 ליטר דלק (צריכת דלק ממוצעת של 9-10 ק"מ לליטר) בעלות כוללת של כ-2,700 שקל. התדלוקים התכופים גילו לנו כי מנוע ה-1.4 ליטר טורבו שלה (140 כ"ס) שלה רגיש מאוד לאיכות הדלק בו הוא מוזן ובעיקר רגיש לדלקים באיכות ירודה הנפוצים כאן מאוד בישראל. לא פעם נתקלנו בסימפטומים המעידים על כך בפעולת המנוע (גמגומים בהאצות הנובעים ככל הנראה מאיחורי הצתה כתיקון לאיכות הדלק) ולכן החלטנו לעשות ניסוי קטן. במקום דלק ה-95 אוקטן הסטנדרטי, ניגשנו לתחנה בה אנו יודעים מניסיון קודם שיש דלק 98 איכותי ומילאנו מכל מלא. תגובת המנוע לדלק האיכותי יותר הייתה מורגשת מאוד. המנוע הפך לחלק וחזק מעט יותר, בייחוד בסל"ד הביניים והגבוה וגם היסוסים בפעולת תיבת ההילוכים (שהגיבה בעצמה לגמגומי המנוע) נעלמו כלא היו ותגובת הדוושה התחדדה. אלמלא מחירו של זה היה קרוב כל כך לעשרה שקלים לליטר, היינו ממשיכים למלאו ברכב בשמחה.

מוכנים למכירה, השירות בהקמה

בעקבות התלונות שלנו מהחודש הראשון עם אופל אסטרה טורבו החדשה (בנוגע למערכת השמע, תצוגת אי חגירת חגורות, חוסר תגובה מצד מחשב הדרך וכמובן הפגיעה במראה הימנית של הרכב, יצרו עמנו קשר משירות החברה וקבעו לנו ביקור בשעות הבוקר. מעט בלבול בתיאום המיקום אליו עלינו להגיע, הגענו אל מרכז החברה בצריפין, רק כדי לגלות שמוסך אופל שאמור להיות שם טרם נפתח. משם הופנינו אל מוסך מורשה בראשון לציון ומשם אל מוסך החברה שבאזור התעשיה סגולה שבפתח תקווה.

בסוף התיזוז מכאן לשם, הגענו אל מקום השירות של המותג, שזהו בעצם מרכז שירות למכוניות ההשכרה והליסינג של קבוצת שלמה, יבואנית אופל. המשמעות של כך, שהמקום נראה כמו מתחם תעשיה לתיקון מכוניות ואינו ערוך עדיין (נכון לרקע הביקור) לקבלת לקוחות פרטיים. חדר המתנה מסודר עדיין אין ובחדר בו התבקשנו להמתין (בעתיד הוא יהיה חדר המתנה בגמר השיפוצים) אין חומרי קריאה, אין מחשבים, אין אפילו יותר משני מושבים זמניים. רושם ראשוני טוב זה לא השאיר אצלנו, אבל דווקא מבחינת השירות והיחס לרכב, אנחנו מרוצים.

הרכב התקבל מיד עם ההגעה, התלונו שלנו נרשמו בקפידה וגם נבדקו לעומק ובסוף אף הוצעה לנו רחיצה לרכב (למרות שהיה נקי). גם זמן ההמתנה היה קצר יחסית. במקום השעתיים עד שלוש שנאמרו לנו בהתחלה, הבדיקה כולה כולל החלפת המראה ארכו שעה בלבד.

מבחינת ההסבר לממצאינו מהחודש הקודם, מסר לנו נציג השירות כי מערכת השמע כן אמורה לקרוא פורמט MP3 (אך הדבר לא נבדק, שכן לא היה תקליטור מתאים במקום), ברכב אין התראה לאי חגירת הנוסעים ברכב מלבד הנהג וכי מלבד האינסיגניה, אין במכוניות אופל מחשב דרך, למרות הימצאות המתגים במקום ואין ברכב ממשק בלותות'. מבחינת עלויות תיקון המראה, מדובר בחלק לא זול ברכב זה. תושבת המראה עולה 1,042 שקל, מנוע המראה 757 שקל, כיסוי המראה 362 שקל (בצבע הרכב) והזכוכית עצמה עולה 650 שקלים. מכאן שהסכום הכולל עומד על 2,811 שקל, לפני מע"מ ולפני עבודה.

מכונית משפחתית אמיתית

מעבר לעניינים הטכניים, אופל אסטרה החדשה ממשיכה למלא אחר הצרכים המשפחתיים שלנו באופן משביע רצון ואפילו מעבר לכך. תא הנוסעים שלה מאכלס בקלות זוג הורים מלפנים וזוג ילדים במושב האחורי, עם מושבי בטיחות גדולים מהמקובל. כולם נהנים ממרחב נדיב לכל ממד, כאשר גם הבנות שלנו ידעו לספר על ראות טובה החוצה מהחלונות האחוריים (בניגוד לכלי רכב אחרים בהם הראות מוגבלת).

בקרת האקלים של האופל הזו מתמודד היטב עם גלי החום של חודש אוגוסט והיא מצליחה לקרר ביעילות ובמהירות את תא הנוסעים, גם כאשר הרכב חונה זמן ממושך בשמש הקופחת. בחודש השני גם התרגלנו אל הגמישות של המנוע המוגדש ובהזדמנויות אחרות של נהיגה בכלי רכב עם מנועים 'רגילים', הבדל היעילות של המנועים המוגדשים המודרניים מורגש מאוד, בייחוד כשצריך כוח מקסימלי מהמנוע לטובת עקיפות.

תא הנוסעים שלה גם מבודד למדי לרעשי הסביבה, כך שנסיעה ממושכת בה הנה מרגיעה ונעימה ורק רמת האבזור הדלה יחסית של הרכב, מעט מאכזבת. קשה לחשוב עוד היום על רכב חדש שמגיע ללא חיבור כלשהו לנגני מוזיקה חיצוניים וכן ברמת איכות שמע נמוכה כל כך. כדי שזו תוכל להתחרות, לא רק במשפחתיות מארץ מוצא כשלה, אלא גם באחרות, יהיה על היבואן לחשוב על שדרוג המפרט הבסיסי של הרכב.

אלו היו קורותינו עם אופל אסטרה טורבו החדשה בחודש השני למבחן הארוך טווח. סקרנים לגלות מה יתרחש בחודש השלישי? המשיכו לעקוב אחר דיווחינו החודשיים.

על הצד הטכני:

מנוע: 1.4 ליטר טורבו
הספק: 140 כ"ס ב-4,900 סל"ד
מומנט: 20.9 קג"מ ב-1,850סל"ד
תיבה: 6 הילוכים אוט'
100-0: 9.8 שניות
מהירות מרבית: 205 קמ"ש
אורך, רוחב גובה: 442, 181, 151 ס"מ
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
צריכת דלק: 12.1 ק"מ לליטר (יצרן)


חודש ראשון עם אופל אסטרה טורבו

מדברים על אופל אסטרה טורבו בפייסבוק של וואלה! רכב

מבחן דרכים לאופל אסטרה טורבו

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully