וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברולט ספארק תהפוך לחשמלית

ירון אדרי

17.10.2011 / 14:30

מכונית המיני שברולט ספארק נחשפת בגרסה חשמלית שתשווק בכמויות מוגבלות החל ב-2013. האמריקנים בנויים למכונית כזאת?

שברולט מצטרפת למרדף אחר מכונית חשמלית עירונית. קונצרן ג'נרל מוטורס הודיע כי בשנת 2013 תשווק ספארק, מכונית המיני של המותג העממי, בגרסה אקולוגית במספר שווקים נבחרים בעולם בינהם גם ארה"ב, וזאת במספרים מצומצמים. מוקדם יותר השנה הוצגה גרסה חשמלית גם למכונית המשפחתית שברולט קרוז.

"ספארק EV מציעה ללקוחות החיים בעיר ואשר יודעים בדיוק את מאפייני נהיגתם או כאלה שנוהגים מרחקים קצרים את האופציה החשמלית", כך לדברי ג'ים פדריקו מהנדס בכיר בפרויקטים החשמליים של GM. פרטים טכניים לא נמסרו, וכל שידוע בשלב זה הוא כי ספארק EV תצוייד בסוללות ליתים-יון מתקדמות. כמו כן, ידוע כי שברולט בחרה שלא להשתמש במנוע בעירה מאריך טווח כמו של וולט, אלא ביחידה חשמלית טהורה.

כאמור, מוקדם יותר השנה הוצגה קרוז החשמלית בקוריאה ובהודו הוצגה ביט חשמלית, התצורה המקומית של ספארק. בגרסה החשמלית, ספארק זוכה למעט שינויים בעיצוב הכוללים חזית מחודשת לאור העובדה שאין צורך בפתחי קירור לרדיאטור, ולוח השעונים דמוי האופנוע גם הוא הוחלף על ידי מחשב דרך דיגיטלי ועליו כל הנתונים הנחוצים.

נציין כי עם מנוע חשמלי טהור, שברולט למעשה חוטאת לעצמה לאור תמיכתה הגורפת במנוע בנזין מאריך טווח כפתרון הטוב ביותר לתמיכה בהנעה חשמלית. היצרנית האמריקנית אף יצאה בסדרת פרסומות המחזקות זאת אל מול מתחרתה העיקרית של וולט, ניסאן ליף החשמלית הטהורה. אלא שכאמור, את ספארק מייעדים מראש לתחומי העיר כמעט באופן בלעדי וזו כנראה הסיבה לשיווקה במספרים מצומצמים.


עוד על שברולט בוואלה! רכב

וואלה! רכב גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully