וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו חושפת את לגאסי הבאה?

ירון אדרי

7.11.2011 / 11:14

סובארו תנצל את תערוכת טוקיו כדי להאיץ את תוכנית ההבראה שלה. אדוואנסד טורר קונספט תציע מרכב סטיישן לצד אימפרזה החדשה ו-BRZ

סובארו ממשיכה עם תוכניות הצמיחה שלה. בחודש יולי האחרון הודיעה יצרנית הרכב היפנית על תוכנית הבראה במסגרתה תגיע להיקף ייצור של מיליון מכוניות בתוך עשור, לצד הבטחה לשלושה דגמים חדשים. על מכונית הקופה BRZ כבר סיפרנו לכם במספר מועדים וזו אף נחשפה בתמונה רשמית ראשונה ממש לאחרונה. מכונית חדשה נוספת היא המשפחתית אימפרזה החדשה, וכעת חושפת סובארו גם מכונית קונספט שתוצג לצידן בתערוכת טוקיו שתיערך בסוף חודש נובמבר.

סובארו אדוואנסד טורר קונספט. אתר יצרן
לגאסי הבאה? סובארו אדוואנסד טורר קונספט/אתר יצרן

הדבר הראשון שמגלה לנו 'אדוואנסד טורר קונספט' הוא שהיצרנית היפנית לא הולכת רחוק מידי בעניין העיצוב וזה לא פלא היות ומדובר בגרסה מחודשת לקונספט הייבריד טורר שהוצגה בתערוכת טוקיו 2009. הפרונט למשל, לא שונה בהרבה ממה שכבר ראינו מסובארו. שונים קצת יותר הם הפנסים הצרים ואילו הדבר שאולי יותר מכל מושך את העין הוא מכסה המנוע ועליו שני קימורים המזכירים באופן חשוד את יגואר XF. וכל זאת במידות של 4.58 מ' באורך, 1.84 מ' ברוחב ו-1.43 מ' בגובה. אמנם סובארו מציינת כי מדובר על מכונית בסגמנט C המשפחתי, אך נראה כאילו מדובר בקדימון לדור הבא של לגאסי (B4 בישראל).

הדרך למעלה חייבת להציע קצת יותר מאבזור מינימלי וכאן מביאה סובארו בשורה יוקרתית. בעיצוב תא הנוסעים שולבו דיפוני עץ ואלומיניום לצד ריפודי עור איכותיים ומעל ראשי הנוסעים מתנוסס גג זכוכית פנורמי. מסך הותאם בגלגל ההגה ובו הותאמה מערכת ניווט כאשר גישה לאינטרנט באמצעותו גם היא אפשרית וכן צפייה בערוצי טלוויזיה. לא כל כך ברור אם ואיך זה תורם לבטיחות, אבל כל עוד מדובר במכונית קונספט הכל מותר.

סובארו אדוואנסד טורר קונספט. אתר יצרן
סובארו אדוואנסד טורר קונספט/אתר יצרן

בניגוד להערת הביניים בנוגע למסך בהגה, סובארו כן דואגת לבטיחות הקונספט עם שידוך מערכת ההגנה למניעת תאונות דרכים אותה היא מכנה 'אייסייט' (EyeSight). לזו שתי מצלמות המותקנות מעל המראה המרכזית ומביטות אל כיוון התנועה כדי לנטר את מצבה וכן כדי לזהות מבעוד מועד הולכי רגל ורוכבים אופניים. זאת בשילוב עם הנאה מנהיגה, עניין חשוב באסטרטגיה של סובארו.

סובארו כמו מרבית יצרניות הרכב בעולם, תשתמש אף היא בטכנולוגית טורבו כדי לשפר ביצועים ולהפחית צריכת דלק וזיהום אוויר. במקום יחידות ה-2.0 ל' ויותר, הקונספט מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ל', בוקסר כמובן, שבשילוב עם מנוע חשמלי ותיבת הילוכים רציפה (CVT) אמור להפיק הספק מכובד מאוד. כמה בדיוק לא נמסר, אך נזכיר כי הספק מנוע ה-2.5 ל' הינו 265 כ"ס ואם המנוע החדש יחליף אותו גם במציאות, הוא לבטח יציע נתון לא רחוק בהרבה. את העובדה כי הנעתה של המכונית כפולה, בוודאי שלא צריך להזכיר.

סובארו אדוואנסד טורר קונספט. אתר יצרן
סובארו אדוואנסד טורר קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully