וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו חושפת אופנועים וקטנועים חדשים

10.11.2011 / 10:10

משנה: חטיבת האופנועים של ב.מ.וו מרעננת מגוון אופנועים קיימים בגרסאות חדות ואף נכנסת שוב לעולם הקטנועים

ימים אחדים לאחר שהציגה את מתיחת הפנים לאופנוע המסעיר של הקבוצה, ה-S 1000 RR, חטיבת האופנועים של ב.מ.וו מנצלת את תערוכת מילאנו לעולם הדו-גלגלי כדי לחשוף שורה ארוכה של חידושים, עדכונים ואפילו חדירה החלטית לשוק הקטנועים עם צמד כלים חדשים. גם הוסקווארנה, המותג האיטלקי שבבעלות ב.מ.וו, חושף אופנוע תצוגה חדש וחריג.

צמד קטנועי תיור וספורט

אחרי ניסיון נחמד אך לא מוצלח עם ה-C1 (קטנוע עירוני עם חיפוי גג וחגורות בטיחות שלא מחייב שימוש בקסדה), ב.מ.וו מפגינה כניסה עוצמתית לפלח הקטנועים. לא, לא מדובר שוב בקטנועים עממיים בנפחי 125 סמ"ק, אלא תקיפה של החוג העליון של הקבוצה, מול יריבים כמו ימאה T מקס, הונדה סילבר ווינג, סוזוקי בורגמן וג'ילרה GP800.

שניה הקטנועים מצוידים במנועי 650 סמ"ק בשני צילינדרים מקבילים ואלה מפיקים 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד וכן 6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד. שניהם מעבירים את הכוח אל הגלגל האחורי באמצעות ווריאטור ושרשרת, אך כאן תם הדמיון בין השניים. הקטנוע הראשון, ה-C 600 sport מיועד להיות הקרבי מבין השניים עם עיצוב חד ותוקפני ותנוחת רכיבה ספורטיביות.

הקטנוע השני, מיועד לעולם התיורי והוא עונה לשם C 600 GT. גופו מעוצב באופן שונה, עם דגש למיגון רוח יעיל, הוא יכול לשאת מטען רב ותנוחת הרכיבה עליו זקופה ונינוחה יותר על גבי מושב נמוך (78 ס"מ) מזה של דגם הספורט (81 ס"מ). ב.מ.וו מספרים כי בתכנון שני הקטנועים ניתן דגש מיוחד להגנה על הסביבה ושניהם מיועדים לעמוד בתקן העתידי יורו 4 (בדו-גלגלי) ולהציע צריכת דלק נמוכה במיוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב.מ.וו F 800 R מחודש

אופנוע הבסיס של ב.מ.וו, ה-F 800 R זוכה לעדכון ראשון מאז שהוצג בשנת 2009. הטיפול שאופנוע זה מקבל נשאר בגזרת העיצוב והצביעה בלבד ואינו נוגע בתחום הטכני. או כפי שב.מ.וו טוענים, נוסחה מנצחת, אין צורך לשנות.

האופנוע העירום הזה מקבל בדור החדש מסכת חזית חדשה שכוללת יחידת תאורה מעודכנת, ביחס לזו הלא סימטרית של הדור המקורי. מעליה מגיע כעת משקף מסיט רוח כסטנדרט (אופציה בעבר), מגני הבוץ יצבעו מעכשיו בצבע הגוף, הקפיץ האחורי יצבע באדום וגם סכמות צביעה חדשות יוצעו.

בצד הטכני, מנוע ה-2 צילינדרים המקבילי בנפח 798 סמ"ק ימשיך להפיק 87 כ"ס ב-8,000 סל"ד וכמעט 9 קג"מ ב-6,000 סל"ד. משקלו של האופנוע עומד על 177 ק"ג יבש או 199 עם כל הנוזלים החיוניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אופנוע ב.מ.וו F 800 R. אתר יצרן
אופנוע ב.מ.וו F 800 R/אתר יצרן

ב.מ.וו R 1200 GS Rallye

גם אופנוע האדוונצ'ר הגדול של היצרנית הבווארית, ה-R 1200 GS זה שהספיק לכבוש את אירופה בסערה עם התדמית ההרפתקנית שלו, זוכה לליטושי צבע ינגיעות עיצוב קלות. עדכונים אלה אמורים להמשיך ולהחזיק אותו תחרותי ובעל עניין מספיק בטרם יגיע מחליפו החדש שאמור להציע מנוע מקורר נוזל (בניגוד לאוויר בדור הנוכחי).

כמו במקרה של האופנוע הקודם, השינויים אינם טכניים אלא מסתפקים בצביעה של החלקים השונים באופן מובחן יותר. כך למשל הגוף יצבע בלבן פנינה ועליו צביעת המוטור ספורט של ב.מ.וו, המנוע ושאר הרכיבים בשחור, השלדה באדום וכו'. גם המושב מקבל טיפול דומה עם שילוב של צבע לבן עם השחור המסורתי.

הדור החדש אמור לקבל גם תוכנה חדשה לכיול האלקטרוני של המתלים, כדי להתאים את אלה לעבודת שטח אינטנסיבית יותר, לצד הארכה של רשימת האבזור הסטנדרטית (ידיות מחוממות וכו'). דגם מעודכן זה יגיע לשווקים החל מינואר 2012.

ב.מ.וו R 1200 GS Rallye. אתר יצרן
ב.מ.וו R 1200 GS Rallye/אתר יצרן

ב.מ.וו K 1300 S HP והאח העירום

הנציגה הספורטיבית של משפחת ה-K בב.מ.וו היא גרסת ה-S וכעת לכבוד שנת 2012 היא מקבלת מספר עדכונים שעיקרם כמובן צביעה חדשה, אך גם רשימה ארוכה של חלקי גוף שעשויים כעל מקרבון (סיבי פחמן). זה מתחיל בכיסוי גלגל קדמי, בכיסוי לתיבת האוויר, בכיסוי לתיבת המצמד ובכיסוי המושב האחורי, כולם מסיבי פחמן.

נוסף לכך, דגם זה ימשיך להציע את מערכת הקוויק שיפט להעברת הילוכים מהירה, מנוע 4 צילינדרים שמפיק 175 כ"ס, בקרת משיכה אלקטרונית, שליטה חשמלית על המתלים, ידיות מחוממות ועוד. אולם, גרסת ה-HP תוסיף רגליות חדשות, דוד אחורי קולני של אקרפוביץ', מגן רוח מושחר ואפילו ג'ק מירוצים להעמדה נוחה של האופנוע בחניית הבית.

לצד גרסת ה-S, גם גרסת ה-R העירומה זכתה לאותו סוג של טיפול קוסמטי. הגוף נצבע בצבע אפור מט כשהמנוע (173 כ"ס) השחור בולט מתחת. לזה גם שורה ארוכה ודומה של חלקי מרכב מסיבי פחמן.

ב.מ.וו K 1300 R. אתר יצרן
ב.מ.וו K 1300 R/אתר יצרן

הוסקווארנה מואב קונספט

בעוד שיצרניות אופנועים ורכב בוחרות לחשוף לדגם קונספט (תצוגה) שמראה את העתיד אליו החברה פוסעת, הוסקווארנה בוחרת להחזיר אותנו אל העבר, או לכל הפחות לרמוז על הופעתו של דגם רטרו חדש\ישן.

המואב הוא אופנוע מסוג סקרמבלר אשר הציעה החברה בשנות השישים והשבעים והשימוש בשם מואב (Moab) כשם המדבר העצום שבמדינת יוטה שבארה"ב, עשוי לרמוז על הארץ אליה השיווק מיועד בעיקר. לדברי החברה, המדבר רחב הידיים ומפגשי האופנועים שם לפני עשורים רבים, היוו בסיס לסרטי הוליווד רבים ואלה לא בחלו אפילו בגיוס שמו של סטיב מקווין לעניין.

מבחינת העיצוב, המואב משלב את המבנה של אופנועי הסקרמבלר ההיסטוריים עם פיסות עיצוב וצביעה של הדגמים הנוכחיים של הוסקווארנה. בקרבו ופעם גם מנוע סינגל בנפח 650 סמ"ק שככל הנראה הגיע ממדף המנועים של ב.מ.וו. הוסקווארנה מבטיחים שאם יגיע זה לייצור, הוא יהיה מהנה לרכיבה בשטח ואף קל מאוד לשימוש עירוני יומיומי. מעניין.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על אופנועים וקטנועים בפייסבוק של וואלה! רכב

הוסקווארנה מואב קונספט. אתר יצרן
הוסקווארנה מואב קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully