וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוזוקי: מכוניות קטנות לעתיד גדול

ירון אדרי

10.11.2011 / 11:15

סוזוקי תציג על בימות תערוכת טוקיו שלוש מכוניות קונספט עם גישות שונות לתחבורה אקולוגית. מי אמר שהעתיד חייב להיות חשמלי?

בצל משבר היחסים עם קונצרן פולקסווגן, סוזוקי הכינה עצמה לפתיחת תערוכת טוקיו אליה היא מגיעה עם שלל מיצגים הכוללים מכוניות ואופנועים. לא תתפלאו בוודאי לשמוע כי עיקר הבשורה נוגעת לאיכות הסביבה, עם מכוניות קונספטואליות שממשיכות לרמוז מה יהיה לנו מתחת למכסה המנוע בעוד שנים לא רבות. מה הגרמנים הולכים להפסיד?

מהלך אסטרטגי אינו שלם ללא סיסמה מפוצצת וכך גם זה של סוזוקי. את באי המתחם יקבל שלט ועליו הסלוגן "מכוניות קטנות לעתיד גדול", ומתחתיו תוצגנה הבשורות. הכי נאמנה לכך היא Q קונספט, מכונית עירונית חשמלית זעירה המתאימה לשני נוסעים בתצורת ישיבת טנדם (נהג מלפנים, נוסע מאחוריו). המבנה המודולרי של תא הנוסעים מאפשר גם ויתור על המושב מאחור לטובת צמד מושבי ילדים או הסרתו לגמרי לטובת הטענת ציוד לשימוש מסחרי.

אורכה של ה-Q קונספט הינו 2.5 מ' בלבד מה שהופך אותה לאידיאלית עבור שיטוט עירוני. דלתותיה נפתחות מעלה על צירן כך שניתן להחנותה כמעט בכל מרווח שנותר בין מכוניות, במקביל או בניצב למדרכה. סוזוקי טוענים כי מדובר בכלי רכב שנמצא בטווח שבין אופנוע למכונית מהם שאבה Q קונספט רק את היתרונות. החסרון הוא בטווח נסיעה של 10 ק"מ בלבד בין טעינות, למרות שמהנדסי החברה מאמינים שזה מספיק לשימושים המיועדים לה.

סוזוקי Q קונספט. אתר יצרן
סוזוקי Q קונספט/אתר יצרן

איך תראה מכונית קומפקטית בעתיד? אם נאמין לסוזוקי, היא תכלול עיצוב שנראה כשעאטנז למכוניות מהעבר ומנוע סופר חסכוני - בנזין דווקא, לא היברידי ובטח שלא חשמלי (אז מה תפקידה של ה-Q קונספט?!). רגינה קונספט היא התשובה הלכה למעשה ובמבט בתמונותיה, בכל זווית רואים מכונית אחרת. פרינס, סיטרואן DS, רנו טווינגו ועם עוד קצת מאמץ אולי תוכלו למצוא מכוניות נוספות. בכל מקרה, על פי היצרנית העיצוב איפשר לה להפחית בעשרה אחוזים את ההתנגדות האווירודינמית כאשר על המשקל היא חותמת 730 ק"ג בלבד תודות לשימוש בחומרים קלים ותכנון יעיל של המכונית ומכלוליה.

כאמור, בקרביה של רגינה קונספט לא שוכנת אף יחידה חשמלית ועל תנועתה אחראי מנוע בעירה מהסוג שמכוניות קונספט מהשנים האחרונות לימדו אותנו לשנוא. נתונים אודותיו לא נמסרו, רק העובדה כי הוא צורך ליטר דלק לכל 32 ק"מ. פליטת ה-CO2 מסתכמת אמנם ב-70 גק"מ נמוכים, אולם קשה שלא להתאכזב. נתונים שכאלה קרובים מאוד למציאות כיום ויהפכו לסטנדרטיים בתוך שנתיים-שלוש. לפחות לא מבטיחים לנו עוד מנוע חשמלי שספק אם אי פעם יגיע לייצור סדרתי.

סוזוקי רגינה קונספט. אתר יצרן
סוזוקי רגינה קונספט/אתר יצרן

מי שכן מבטיחה לנו עתיד בהווה היא סוויפט EV הייבריד. הסופרמיני המוצלחת מקבלת יחידת כוח אקולוגית שמותאמת בדיוק לשימוש ממוצע ברחובות בירת יפן וכן פריטי עיצוב המתאימים ומייעלים תנועתה של מכונית חשמלית ותא נוסעים מתקדם טכנולוגית. על פי סוזוקי, שימוש יומי טיפוסי בטוקיו כולל מרחק מצטבר של 20 עד 30 ק"מ כך שאין שום סיבה להעמיס עליה מצברים שמעלים את משקלה ופוגעים ביעילות התנועה.

בהתאם לתפישה הזאת, סוויפט EV הייבריד יכולה לנוע לעשרות בודדות של קילומטרים בתחומי העיר באמצעות המנוע החשמלי בלבד ומבלי לזהם את האוויר. במקרה ונדרש ממנה יותר, מנוע בעירה נכנס לשימוש כדי לספק מקור אנרגיה לטעינת הסוללות ולהביאה עד למחוז חפצה בלא כל בעיות מיותרות בדומה לרעיון של שברולט וולט. גם במקרה זה לא נמסרו עדיין נתונים מדוייקים אודות יחידת הכח וגם לא הצהרה לגבי אופציה לייצור סדרתי בעתיד.

סוזוקי סוויפט EV הייבריד. אתר יצרן
סוזוקי סוויפט EV הייבריד/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully