וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחות גדולות בעת רכישת רכב חדש

15.11.2011 / 7:55

כ-50,000 כלי רכב חדשים ממתינים במגרשי הבונדד של יבואניות הרכב בישראל. כשחודש וחצי נותרו לסוף השנה, ההנחות צצות

שנת 2010 הייתה שנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי. רק מעט פחות מ-217 אלף כלי רכב חדשים נמכרו כאן והחזירו את הרוח למפרשי היבואניות, אחרי שנת 2009 הקשה (172,715 מסירות). הדחיפה המשמעותית גרמה למרבית היבואניות להצטייד ולהיערך לשנת שיא חדשה ב-2011, עם תחזיות שמדברות גם על 230 אלף כלי רכב חדשים.

בתחילת השנה ובהמשכה, המכירות האירו פנים עם עליות חודשיות בכלל המותגים. אולם, היחלשות שוק הליסינג, עם ירידה לראשונה מזה שנים מתחת לרף ה-60 אחוז מכלל המסירות (בשל שינוי שיטת חישוב המס וכו'), גרמו להאטה במסירות ולתפיחת המלאים.

יבואניות רבות שצפו את הבעיה מראש, החלו להציע הנחות מסוימות כבר לפני חודשיים, ואלה רק המשיכו לצמוח בהיקפן. ההנחות נעות היום בין מספר אלפי שקלים בודדים ובחלק מהמקרים שעליהם דווחנו, ניתן גם להגיע להוזלה של כ-25 אחוזים ממחיר הרכב החדש.

חדש מ'יד ראשונה', 0 ק"מ

מאז הוחל חוק התיישנות הרכב, שקובע שאם עברו 12 חודשים ממועד ייצורו וזה טרם נמכר, יהיה על היבואנית לבצע לרכב זה רישוי ולמוכרו כחדש 'יד ראשונה', אלפי כלי רכב כאלו נמכרים כאן מדי שנה בהנחות מפליגות. גם השנה צפוי שכלי רכב מסוג זה יגיעו אל הכבישים, אך היבואניות, למודות הניסיון וההפסדים, תנסנה להימנע ככל יכולתן מביצוע רישוי לכלי רכב ממתינים אלו. ולכן, למרות שחלק ניכר מעשרות אלפי כלי הרכב הממתינים בבונדד עוד לא עברו רישוי, היבואניות מצידן שואפות 'לנקות מדפים' לקראת סוף השנה ולכן הן עשויות לגלות גמישות גוברת במחיר כלי הרכב הנמכרים, ככל שסוף השנה מתקרב.

יש לזכור כי בתחילת שנת 2012 צפויים להתפרסם מחירי רכב חדשים, וההערכות הן כי אלו יהיו תחרותיים יותר בשל התחשבות נוספת במס הירוק (מוזיל מכוניות בעלות פליטת מזהמים נמוכה), המשך היחלשות שוק הליסינג והתחרותיות המותגית שהתעצמה כאן בשנה האחרונה.

ומה זה אומר עבורכם? אם חשקתם במכונית חדשה, יתכן מאוד וזו תהיה זולה ונגישה יותר עבורכם. עליכם לזכור שמרבית היבואנות לא מציעות מיד הנחה ניכרת או אף הנחה כלל ברגעים הראשונים, אבל אל תתביישו להציע מחיר בעצמכם ולנהל משא ומתן על המחיר. זה ישתלם לכם וגם להן ברוב המקרים. מספר יבואניות עדיין שומרות על מחיר קשיח ממגוון סיבות שהופכות אותן ללא לחיצות בשורה התחתונה (אין מלאי, מחיר קניה גבוה מלכתחילה וכו') ולכן כדאי שתרחיבו את היריעה וגשו אל מספר אולמות תצוגה של מספר יבואניות כדי לתור אחר העסקה המשתלמת ביותר עבורכם.

ממשיכים לדבר על מחירי הרכב בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully