וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חושפת: XKR-S קבריולה

מותג היוקרה הבריטי חשף טרום הבכורה בתערוכת לוס-אנגל'ס את ה-XKR-S, מכונית הקבריולה החזקה ביותר בתולדות החברה. בדיוק בזמן לחורף

יגואר אולי נשלטת ונתמכת על ידי טאטא ההודית, מי שמייצרת מכוניות ספק ריקשות. אבל הפיקוח על הדגמים הבכירים למרבה המזל נותר בידיים בריטיות וקרוב לחזה. החברה חושפת כמה שעות לפני פתיחת תערוכת לוס-אנגל'ס את האחות החדשה לסדרת ה-XKR, מצוידת בכיתוב XKR-S, בגג נפתח-מתקפל ב-18 שניות ובמנוע בנזין חסר פשרות שמחלץ מקרביו 550 כ"ס. ואנחנו חשבנו שהקיץ נגמר.

תחת מכסה המנוע שוכן מנוע סדרתי של יגואר המשרת את רוב הדגמים, ובפרט את הקופה שנחשפה השנה. הנפח המוצהר הוא 5.0 ל' שמונה צילינדרים (מגדש-על) ו-68.9 קג"מ. שולטת על העברת העוצמה לגלגלים מאחור היא תיבת אוטומטית (תפעול מגלגל ההגה) עם ששה הילוכים, המאיצה את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, ל-180 קמ"ש ב-7.6 שניות, ועד מהירות מרבית של 305 קמ"ש. בהתחשב בכך שהמכונית שוקלת כמעט 1.9 טון עם נהג, מדובר בהישג לא רע בכלל. למי שבכל זאת חושב על צריכת דלק, הממוצע המשולב הוא 8.1 ק"מ לליטר, בעוד פליטת דו תחמוצת הפחמן היא 292 גק"מ.

יגואר XKR-S קבריולה. אתר יצרן
יגואר XKR-S. אכן מסמרת שיער/אתר יצרן

מכונית קבריולה בכל זאת זקוקה - לאור הסרת התקרה, לחיזוקים סביב המעטפת, קל וחומר כשהמסלול פתוח ומגרדים 300 קמ"ש בקצה הישורת. אי לכך, צוות התכנון של ה-XKR-S העניק למכונית שורה ארוכה של חיזוקים בקורות ובדלתות, הקשיח את המתלים במידת הצורך, חידד את תכונות מערכת הניהוג הדינאמית (DSC) ועיטר את גופה החיצוני בתרכובות של סיבי פחמן. הבדלים לעומת הקופה אפשר למצוא גם בקוטר החישוקים שעומדים על 20 אינטש, פתחי יניקה מוגדלים וקאליפרים בגוון אדום מולבשים על דיסקים בקוטר 380 מילימטר בחזית ו-375 מאחור. רוחב הצמיגים הוא 255/30 בחזית ו-275 בסרן האחורי.

יגואר XKR-S. דרור עינב
יגואר XKR-S/דרור עינב

בתא הנוסעים מותקן בסמוך לנהג מתג קיפול הגג, המאפשר הפשלתו בפרק זמן קצרצר של 18 שניות בלבד, ואפסנתו בחלק מתא המטען. יגואר כמובן לא שוכחת את אמצעי הבידור והפינוק, וכאן מספרים על מושבי ספורט חובקים עם לא פחות מ-16 כיוונים (כולל תמיכות נפרדות בגוף המושב) וחימום, הגה שלושה חישורים (מהדורה מוגבלת ביגואר), דוושות אלומיניום ומערכת שמע משודרגת.

המחיר ליגואר XKR-S בגרסת הקבריולה, יחצה את גבול ה-100 אלף יורו (כחצי מיליון שקלים לפני מס) אחרי שתושק בארה"ב. לא ידוע אם המכונית תגיע לישראל אבל אם כן, בהחלט ייתכן שתקום לה מתחרה איטלקית חמה בדמותה של מזרטי גראן-קבריו, בהנחה שהמותג אכן ינחת בארץ בשנה הבאה.

יגואר XKR-S. דרור עינב
יגואר XKR-S/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully