וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז חשמלית נחשפת

ירון אדרי

21.11.2011 / 9:33

הונדה משיקה את ג'אז החשמלית ששיווקה יחל בקיץ הקרוב. בינתיים רק בארה"ב בכמות מצומצמת ובעלות חודשית של 400 דולרים

שנה אחת בדיוק אחרי שהוצגה לראשונה באירוע תערוכת לוס אנג'לס, הונדה מנצלת שוב את אותו המעמד להשקת גרסת הייצור של פיט EV. מכונית הסופרמיני, המוכרת אצלנו בשם ג'אז, תשווק החל מקיץ 2012 בארה"ב בשירותי החכר (ליסינג) מיוחדים. זו למעשה דרכה של הונדה לספר לנו שהמכונית עדיין לא בשלה ליצור סדרתי המוני, וכי לפחות בשנתיים הקרובות היא תעמוד בפני מבחנים בחיים האמיתיים לאחריהם יערכו בה שינויים נדרשים.

הונדה ג'אז (פיט) EV. אתר יצרן
הונדה ג'אז על טהרת החשמל. בינתיים רק בארה"ב ובכמויות ספורות/אתר יצרן

הסוללות של ג'אז EV אוגרות אנרגיה המספיקה לכמעט 200 ק"מ של נהיגה בתחומי העיר. מהירות גבוהה יותר בנסיעה בינעירונית תקצר את המרחק לכדי 150 ק"מ. על הנעת הגלגלים מופקד מנוע חשמלי המפיק 123 כ"ס וזה נלקח ממכונית תא הדלק קלריטי FCX. מכונית הקופה ההיברידית CR-Z תרמה את מערכת הבקרה הסלקטיבית המאפשרת בחירה בין שלושה מצבי הנעה - חסכוני, רגיל או ספורטיבי. רק קחו בחשבון שלפחות עם זה האחרון תצטרכו לחפש שקע בתדירות קצת יותר גבוהה. אגב, הזמן הנדרש לטעינה מלאה הינו שלוש שעות.

חיצונית, וגם פנימית, אין כמעט הבדל במידות בין החשמלית ללוגמת הבנזין וגם העיצוב דומה מאוד להוציא מספר יוצאים מין הכלל. הרצפה למשל הורחבה כדי שתוכל להכיל את הסוללות ומהחזית הוסרו ככל שניתן רכיבים שמפריעים לזרימת האוויר סביב המרכב. היות ואין צורך ברדיאטור מלפנים, הגריל לא כולל את פתחי כניסת האוויר ומאחור אין כל צורך לשבור צורה לפגוש מכיוון שלא צריך להשאיר חרך לצינור פליטה. הבדל נוסף הוא העובדה כי את ג'אז EV ניתן להזמין אך ורק בצבע אחד - כחול פנינה.

הונדה ג'אז (פיט) EV. אתר יצרן
200 ק"מ בין טעינות בנהיגה שלווה ורגועה, פחות במצב ספורט/אתר יצרן

מחירה הבסיסי של הונדה ג'אז EV מוערכך בכ-39 אלף דולר (כ-145 אלף שקלים לפני מסים). כאמור, היא תוצע בשירותי החכר בעלות של כ-400 דולרים לחודש (כ-1,500 שקלים) תחילה בקליפורניה ואורגון ובתחילת 2013 בשש מדינות נוספות בארה"ב. בסך הכל עתידה הונדה לייצר כ-1,100 יחידות בשלוש השנים הקרובות כך שאין מה לצפות לאחת כמותה כאן בישראל. אולי בעתיד הרחוק יותר כהסוללות תספקנה לכמה מאות ק"מ בין טעינות.


עוד על הונדה בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully