וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם סוזוקי GSR750. מבקר במוסך לטיפול 12,000 ק"מ

17.1.2012 / 16:06

בחודש השלישי עם סוזוקי GSR 750 במבחן ארוך טווח, מד המרחק מראה 13,002 ק"מ, הוא ביקר במוסך לטיפול שגרתי ויוצא עם חשבון גדול

מיד עם תחילתו של החודש השלישי, סוזוקי GSR 750 הנמצא עמנו במבחן ארוך טווח, הציג 12,000 קילומטרים על מד המרחק, מה שאומר שעלינו לגשת עמו אל מוסך החברה לביצוע טיפול שגרתי. כמתחייב, קבענו תור להגיע בשעה 9:00 ומאחר והגענו בדיוק בזמן, הוא התקבל והעבודה החלה.

בסיקור החודש השני עמו, ציינו כי הבלמים החלו להרגיש חלשים ודלי נשיכה, בעיקר לאחר יום המסלול שביצענו עמו במתחם של פרוריידינג. על המסלול אלה התחממו בקלות יתרה ואיבדו כמעט לגמרי את יכולת האטת האופנוע. גם לאחר שאלה התקררו וגם ברכיבה מנהלתית, הירידה בתפוקה הורגשה מאוד. ולכן, ביקשנו לצרף גם לעבודת ביצוע השירות התקופתי (12,000 ק"מ), תתווסף בדיקה מקיפה לבלמים. בפועל מסתבר, לא היינו צריכים לבקש זאת, שכן בדיקת הבלמים רשומה ממילא בסדרת המטלות של מכונאי האופנוע.

משך הטיפול כולו ארך 4 שעות (816 שקל עבודה) ובמהלכו קיבל ה-GSR שמן מנוע חדש (סינטטי 15W 50) בעלות של 179 שקל (בתוספת לחומר עזר שעלותו 20 שקלים), פילטר שמן (96.2 שקל), בורג ריקון (10.2 שקל), 4 פלאגים (מצתים) בעלות של 557 שקל, שני סטים של רפידות בלם קדמיות (נשחקו כמעט לגמרי) בעלות של 440 שקל, סט רפידות אחוריות בעלות של 160 שקלים וצמיג אחורי (שגם כן נשחק כמעט לגמרי, למרות שהותקן חדש על האופנוע רק לפני 4,000 ק"מ) בעלות של 1,828 שקל.

סיכום העבודות על האופנוע במסגרת הטיפול השגרתי עמדו על 1,924 שקל (כולל מע"מ) ואל סכום זה יש להוסיף את עלות חידוש הבלמים והצמיג האחורי, כך שהביקור הזה במוסך השיב חשבון כללי בעלות של 4,353 שקל (כולל מע"מ). סכום לא נמוך כלל בהתחשב בגילו הצעיר של האופנוע.

רכיבה בחודש הכי גשום השנה

השימוש ב-GSR החדש התגבר אצלנו החודש, למרות התגברות הגשמים. מעבר דירה לאזור מרוחק יותר ממרכז תל אביב (כ-30 ק"מ לכל כיוון) הוסיף קילומטרים על ה-GSR והגביר את חוויית השימוש בו. אחרי שלושה חודשים מלאים על גבו, החיבור אליו הושלם וכעת אנו מתחילים באמת ליהנות מהשימוש בו.

התמהיל שהוא מציע מרגיש נכון מאוד בסביבה העירונית של גוש דן וגם מעבר לה. תנוחת הרכיבה הזקופה משאירה את הרוכב נינוח לאורך כל הרכיבה מבלי שיופעל על הגוף שום לחץ מיותר. כשהראש גבוה יחסית מעל לגגות המכוניות, גם הבטיחות משתפרת. המתלים שלו סופגים היטב את ליקויי הסלילה בתל-אביב, הצמיגים שלו מספקים אחיזה טובה גם מבלי שיזדקקו לחימום אינטנסיבי וזווית צידוד הכידון שלו מאפשרת לו להשתחל בין טורי המכוניות כמעט כמו קטנוע.

המנוע ותיבת ההילוכים שלו ממשיכים לסחוט מחמאות. מעט יותר מ-100 כ"ס הוא משחרר אל הגלגל האחורי ואלו מגיעים באופן ליניארי וידידותי מאוד, כך שעם תיבה חלקה ומדויקת כשלו, שבה גם ההילוכים מרווחים באופן מושלם לייעודו, הוא מרגיש קליל וזריז בכל מצב. כשמושכים את המנוע אל עבר התחום הגבוה בסל"ד, הוא גם נושם טוב ומפיק ביצועים מהנים למדי. צריכת הדלק החודש המשיכה לעלות אצלנו והחודש נרשם ממוצע של כ-15 קילומטרים לליטר. לטעמנו, הסיבה אינה כרוכה בו אלא בנו - יתכן שמשום שכבר התרגלנו אליו ואל רמת הביצועים שלו, המצערת מבלה זמן רב יותר במצב פתוח לרווחה.

בחודש השלישי, גם ביקורת יש לנו אליו, וזו מופנית בעיקר אל מערכת הבלימה שלו. בעבר הפגנו סלחנות מסוימת אל זו, שכן בסיסיותה תואמת להגדרתו של האופנוע כאופנוע תקציב. אולם, גם לאחר החלפת הבלמים, השיפור שהושג היה קל מדי והתחושה היא שמערכת הבלימה הזו מספיקה רק בקושי לשימוש מתון ויומיומי באופנוע. כשמעלים את קצב הרכיבה, גם עוד לפני שמגיעים לרמה ספורטיבית, מגלים שזו פשוט לא מספיקה והיא החוליה החלשה בתמהיל המצוין של האופנוע הזה. הנשיכה המופקת חלשה באופן יחסי ליכולותיו הגבוהות של המנוע, הרפידות נוטות להתחמם מוקדם מהצפוי וגם בתחום הרגש יש עוד המון מה לשפר. שדרוג הבלמים, ולא ברמה גבוהה מדי, היה יכול להפוך את האופנוע הזה לפנינה של ממש על שני גלגלים.

חודש שני במבחן הארוך טווח לסוזוקי GSR750

חודש ראשון במבחן הארוך טווח לסוזוקי GSR750

עוד מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי בוואלה! רכב

מצטרפים לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully