וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קרובה ב.מ.וו למכונית-על?

ב.מ.וו טרם ייצרה מכונית-על עצמאית כמו כל היצרניות הגדולות באירופה. חטיבת M לא ממש זקוקה לזה, אבל בכל זאת יש מי שרואים בכך מטרה

בימים אלה, כשב.מ.וו מפתחת את חטיבת M עם מנועי דיזל, והתכנית הירוקה (i) מואצת קדימה, קצת קשה להבין לאן בדיוק נושבת הרוח בשאר האגפים. אבל אם להתבסס על אירועים שקרו בשנים קודמות, על כך שב.מ.וו הכשירה מנועים למכוניות על (מקלארן F1), ויש לה נגיעה לכל דבר שקשור לספורט מוטורי, עולה השאלה אם נותר חלל פנוי למכונית-על - מכונית שיכולה להתמודד מול אודי R8, למשל.

לאחרונה, מתחזקות הידיעות לפיהן דוגרת ב.מ.וו על מכונית קיצון. אחד המניעים לכך היא מכונית הקונספט החשמלית ו'יזן, שעומדת להכנס לייצור סדרתי בשם i8. גרסה זו תוכל להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ולהגיע עד מהירות מרבית של 220 קמ"ש. כמו כל מכוניות ב.מ.וו, גם לה תהיה חלוקת משקל אידאלית בין שני הסרנים לשליטה אינטימית בתנועותיה, ואפילו הנעה כפולה.

ואולם המכשול שעומד בפני החברה, כמו שאמר ראש חטיבת M אלברט בירמן, הוא שזה פשוט לא מספיק כדי לעמוד ראש בראש מול יצירות הפאר מאיטליה, גרמניה וארה"ב. "כדי להיות תחרותיים, אפילו מול מכוניות-על היברידיות, אין ברירה אלא להעיז הרבה יותר מעבר לכל דמיון". כך אמר לכלי-התקשורת בבריטניה בנובמבר אשתקד. ב.ב.מ.וו, לא בטוחים שהשקעה בגרסה קיצונית תניב רווחים, כשעלויות הפיתוח כה גבוהות, ונתח המכירות צפוי להיות נמוך.

"אין לנו חסך במכונית כזאת. חטיבת M עושה מכוניות שהן כמו מכוניות-על, וזה יהיה נחמד לשלב שתי מכוניות M ולייצר רכב ייחודי וחזק במחיר יותר נמוך ועם שימושיות. ברור שהיינו רוצים משהו כזה אצלנו, אבל זה לא ממש על הפרק". כך אמר מת'יו ראסל, מנכ"ל ב.מ.וו ארה"ב, בתערוכת הרכב בדטרויט.

ב.מ.וו צריך לומר, היא היחידה מענקיות הרכב באירופה ללא מכונית-על. אודי, המתמודדת העיקרית מולה, הצטרפה לשם ממש בשנים האחרונות בזכות הפריחה והתמיכה הכלכלית של פולקסווגן, והעמידה את ה-R8 כאמור. אירוע שהיה נראה בדיוני לחלוטין לפני עשר שנים. מתי תגיע תגובה של ב.מ.וו? אולי כשממש יגרד להם באצבעות.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully