וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר F טייפ נחשפת

יגואר מפתחת מכונית ספורט דו-מושבית חדשה תחת הכותר F טייפ, כיורשת מודרנית ל-E טייפ המיתולוגית. תמונות ראשונות נחשפות תחת הסוואה

יגואר תחשוף בעוד שנה וחצי את ה-F טייפ - גרסה קומפקטית שנוצרה כהומאז' ליגואר E טייפ האגדית שנעלמה מהנוף המוטורי לפני קרוב ל-40 שנה. הרודסטר החדשה תבוסס על פי תרשימים של גרסת הקונספט CX-16 ההיברידית, והיא תכנס לייצור סדרתי עם מנועי בנזין עתירי-כוח ומהירות מרבית (לא רשמית) של יותר מ-180 מיילים לשעה (300 קמ"ש).

החברה הבריטית תייצר את המכונית בשלב אחד ללא חלק עליון, וגרסת קופה סגורה תחבור אליה בהמשך הדרך. מהתמונות היחידות שפורסמו בכל אופן, אפשר לראות עד כמה קטנות מידותיה, ובכלי התקשורת בבריטניה כבר מיהרו להגדיר אותה "XK-R" קומפקטית. היא תהיה, כמו כל יגואר, עמוסה ברכיבי אלומיניום, ובטכנולוגיות חדישות בתחום ההיגוי והבטיחות.

בחזיתה, יאוכלס מנוע בנזין בנפח 3.0 ל' מוגדש-על בהספק משוער של עד 400 כ"ס, בשידוך להנעה אחורית, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (אופציה לתיבה ידנית בעתיד) ומערכת מתלים מתכווננת. אין נתונים על מיאוץ רשמי ל-100 קמ"ש, אבל ברודסטר קלאסית כמו יגואר, סביר שזה נתון הרבה פחות מעניין בהשוואה ליכולת הניהוג שלה.

ה-F טייפ תתחרה במכוניות כמו פורשה בוקסטר, או ה-S קבריולה, עם תג מחיר דומה להן. על עתיד המותג אומר בכל אופן אדריאן הלמרק כי יגואר לא יכולה להמשיך רק כיצרנית פרמיום, וצריך לחשוב גם במונחים קלאסיים: "בהיעדרה של מכונית ספורט, יגואר היא לא יגואר. זה כמו פורשה בלי 911", כך הוא אומר.

ה-E טייפ, שהוכתרה למכונית היפה בכל הזמנים, זכתה בשנים האחרונות לכמה מהדורות מיוחדות, כמו האיגל למשל, ועוד כמה יצירות מסדנאות פרטיות כמו ליונהרט. מדובר בכלי-רכב שמיוצרים בלבד לפי הזמנה, ובמחירים שמגיעים עד לחצי מיליון יורו (2.5 מיליון שקלים לפני מס).

עוד הרבה על יגואר בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully