וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוקשת: פורד פוקוס אקובוסט 1.0 ל'

רבע ממכירותיה של פורד פוקוס החדשה ביבשת אירופה הן של הדגם אקובוסט לו מנוע 1.0 ל' טורבו. בבריטניה, מעל 60 אחוזים בחרו בגרסה החסכונית

האירופאים מתנפלים על פורד פוקוס אקובוסט 1.0 ל'. מנתונים שהתפרסמו בכלי-התקשורת בבריטניה, עולה כי בחודש אפריל האחרון 23.1 אחוזים (4,700 לקוחות) רכשו את הפוקוס אקובוסט החסכונית שעלותה כ-17 אלף יורו (85 אלף שקלים לפני מס), ב-19 מדינות בהן היא נמכרת. בבריטניה, רשמה נתח של 17 אחוזים מכלל מכירות הפוקוס בחודש הקודם.

מנוע האקובוסט של פורד מייצר משלושה צילינדרים טורבו הספק של 125 כ"ס ב-6,000 סל"ד", ו-20.4 קג"מ מטווח של 1,500 סל"ד. השידוך הוא לתיבה ידנית עם ששה הילוכים (אופציה לכפולת המצמד), וכאשר מתרשמים מדף הביצועים אפשר להבין מדוע מנועי 1.6 ל מקומם בארכיון: ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 11.6 שניות ומהירותו המרבית קרובה ל-200 קמ"ש. הוא נחשב לאחד המנועים החסכוניים בקרב קטני הנפח הידידותים לסביבה, ומחזיר בממוצע כ-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופולט 109 גק"מ בלבד.

בבריטניה, שם הפוקוס זוכה (כתמיד) לביקוש גבוה ורציף, צוברת המשפחתית מחמאות רבות על כישוריו: "המנוע הזה הוא פתרון מצוין בזמן המתאים ביותר לכלכלה במשבר. נדיר לראות תמיכה כה נרחבת מלקוחות, סוכנים ואנשי מפתח בתעשייה כלפי טכנולוגיה כזו", כך מוסיף בכיר במחלקת השיווק בפורד בריטניה. עוד הוא מוסיף כי 60 אחוז מהנהגים שמעוניינים בדגם ידני, בוחרים בסופו של דבר בגרסת האקובוסט: "הם חוזרים מנסיעת מבחן איתה, ומהר מאוד מבינים מה כדאי להם לקחת הביתה".

במסגרת ניסויים שנערכו בפורד על יחידת ההנעה, התברר כי המנוע מסוגל לעמוד בעומסים משתנים, החל ב-180 כ"ס ועד יותר מ-220 כ"ס. פורד תכניס לשימוש גם מנועים צנועים יותר בהספקם במחיר מופחת בעלי תפוקה של 75 ו-90 כ"ס. בשלב מאוחר יותר, המנוע ישרת גת את המיניוואנים הקומפקטיים של היצרנית - בי-מקס ו-סי-מקס ובשווקים אחרים, מנוע זה הותקן גם ברכב הפנאי הרעיוני אקו-ספורט.

בישראל, פורד פוקוס משווקת עם שני מנועים בלבד – 1.6 ל' ו-2.0 ל'. גרסאות אקו-בוסט כגון הספורטיבית למחצה (180 כ"ס) שנמכרה בישראל, תומחרה באזור 150 אלף שקלים. היבואנים, משיקולי רווחים, בוחרים לייבא ארצה טכנולוגיות פשוטות של מנועים אטמוספריים, ולכן הסיכוי שנראה את גרסת ה-1.0 ל' טורבו בישראל, לא ברור בשלב זה. מיבואנית פורד לישראל דלק מוטורס, טרם נמסרה תגובת רשמית בנושא.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully