וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית ספורט לב.מ.וו וטויוטה

שתי יצרניות הרכב תשתפנה פעולה במסגרת הידוק הקשרים כדי לברוא מכונית ספורט חדשה. האם פיג'ו תבעט מחוץ לתמונה?

ב.מ.וו וטויוטה נערכות לייצר מכונית ספורט חדשה במסגרת הסכמי שיתוף פעולה חדשים שנחתמו במהלך הסופ"ש, כך עולה מהמטה הגרמני במינכן. נשיא טויוטה העולמית אקידו טויודה ועמיתו ב.ב.מ.וו נורברט רייתהופר חתמו על מסמך הבנות שבין היתר מצביע גם על הרחבת פיתוח טכנולוגיות תאי-דלק, מכוניות חשמליות והנעה היברידית. לאחרונה, הודיעה פיאט על שיתוף פעולה דומה (בחלקו) עם מאזדה המבוסס על מיזם מכונית רודסטר (אלפא ספיידר חוזרת?).

"טויוטה וב.מ.וו חולקות את אותה ראייה אסטרטגית. ביחד, יש לנו הזדמנות מצוינת להוביל את התעשיה בפיתוח הנעה חלופית וידידותית לסביבה", כך מפי ב.מ.וו. טויוטה מצידה תומכת גדולה בגרמנים ובשת"פ כפי שאומר טויודה, ורומזת שלא בגלוי על מכונית הספורט: יש לנו גישה טכנולוגית לתאי דלק והנעה היברידית. מצד שני, אני מאמין גדול בחוזק של ב.מ.וו בתחום מכוניות הספורט הדינאמיות".

לא ברור איזו מכונית ספורט תצא ממערכת היחסים הזו, שכן החברה היפנית משווקת כיום את הטויוטה GT86 שתוכננה עם סובארו - שקיבלה מכונית עצמאית בדמותה של ה-BRZ. שתי היצרניות מתמקדות כיום בפרויקטים המיועדים לצמצם את זיהום האוויר (ובתוך כך להגיע לרף של 130 גק"מ עד 2015, כפי שהנחה האיחוד האירופי), ועל כן ייתכן שמכונית הספורט המסתמנת תצויד הנעה חשמלית או היבירידית ותהיה בעלת משקל נמוך.

ראשי החברות הבהירו כי לא דנו בשום שלב על מיזוג עכשווי או עתידי בין יצרניות הרכב: "אנחנו לא מתאחדים כדי להפוך לגוף כלכלי גדול יותר", כך ראשי טויוטה. ב.מ.וו טוענת שעל רקע ההתפתחויות האחרונות היא תחדל משיחותיה עם ג'נרל מוטורס שקיוותה להסכם נפרד מול הגרמנים, אך לא תפוגג הסכמים קיימים עם פיג'ו-סיטרואן הצרפתית בתחום מנועי הארבעה צילינדרים טורבו. הצהרה זו, אולי מסמנת כי מותג מיני יוכל בכל זאת לייצר כמה מכוניות שלא הגיעו לפס הייצור, כמו הרוקטמן למשל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully