וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מקלארן F1 חוזרת?

מכונית העל המיתולוגית משנות ה-90 עשויה לשוב למותג הבריטי בגרסה מודרנית ולהתייצב לצידה של ה-MP4-12C. טיזר קטן, עם הבטחות ענקיות

כלי-התקשורת בבריטניה נורא טרודים בימים אלה בשאלה אחת: מקלארן F1 חדשה, או סתם מכונית ראווה? הטיזר הניאוני שהחברה הבריטית הפיצה מקשה אפילו לדמיין באיזו מכונית בכלל מדובר, אולם מאחר וסדרת ה-MP4-12C נמכרת כיום גם כקופה וכן ללא קורת גג, ייתכן בהחלט שמאחרי הצילום החשוך מסתתרת מקלארן F1 האגדית בדור השני שלה.

"הפרק המרתק הבא בתולדותיה של מקלארן ייתרחש בתערוכת פריס", כך על פי הודעת היצרנית. מקלארן הודיעה בעבר על כוונתה לשחזר את ה-F1 אך לא לפני 2014, ואם ברצונה לעשות כך עליה להתעלות על ביצועיה של החלוצה. המכונית המקורית, שנולדה ב-1990 והגיעה לייצור מ-92 ועד 98, נשאה מנוע בנפח ששה ליטר V12 של ב.מ.וו, המייצר תפוקה של 630 כ"ס. מהמקום האיצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ונודעה כאחת המכוניות המהירות ביותר בעולם (372 קמ"ש ו-392 קמ"ש ללא מגביל סל"ד).

לכאורה, המכונית הרעיונית ערכה לאחרונה כמה נסיעות מבחן בספרד, גרמניה ובחריין, אולם איש לא הצליח לנחש אם מותקן בקרבייה מנוע שמונה או עשרה צילינדרים רק על ידי האזנה ממרחק רב מהמסלול הסגור. מה שבכל זה ידוע הוא שמרבית המכללים של ה-MP4-12C יעברו אל ה-F1, כלומר מבנה מסיבי פחם ומערכת בקרה משיכה עם חמישה מצבים. וזה רק קצה הקרחון. דיווחים נוספים באירופה מורים כי גם גרסה זו תשלב נהג אחד מלפנים, במרכז המכונית.

בכורה רשמית תערך בתערוכת הרכב בפריס בסוף החודש. המחיר הלא רשמי כך מהמרים בבריטניה יגיע למיליון יורו לפחות. המכסה כמובן תהיה מוגבלת מאוד.

20 שנה למקלארן F1
עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב

מקלארן F1 חוגגת יומולדת 20. אתר יצרן
מקלארן F1 חוגגת יומולדת 20/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully