וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו BRZ וטויוטה GT86 מצטיינות במבחן ריסוק

ציון ריסוק מקסימלי לסובארו BRZ וטויוטה GT86 במבחני ריסוק שבוצעו בארה"ב. צפו בצמד הספורטיביות התאומות צולחות איום קטלני

'טופ סייפטי פיק' (TOP SAFETY PICK) הוא לא תואר שגרתי שמקבלת כל מכונית. זהו ההישג הגבוה ביותר שמחלק ארגון ה-IHHS האמריקני במבחני הריסוק שלו במסגרת תכנית נוקשה של מערך בטיחות קפדני. לאחרונה, נבחנו התאומות היפניות החמות סובארו BRZ וטויוטה GT86 (שנמכרת בארה"ב כסיון FR-S) וגרפו את מספר הנקודות הגבוה ביותר והפתיעו אפילו את בוחני המכון. אז מי אמר שספורטיביות אינן בטיחותיות?

היות ומדובר במבחן שמבוצע בארה"ב הדגם הפופולארי בין השניים הוא זה של טויוטה – סיון FR-S, מתוך חטיבת המותגים לצעירים. אי לכך, בסרטון אפשר לראות רק את טויוטה מוטחת בקיר (מדמה התנגשות פרונטלית) במהירות של 50 קמ"ש ומבחן היטל. התוצאה של התיעוד הראשון כמובן קצת קשה עם עיוות בינוני של החלק הקדמי, אולם הבוחנים ציינו שכריות האוויר צמצמו בצורה משמעותית את הפגיעה באיברים חיוניים כשרק העירו לחובתה פגיעה באגן של הנוסע.

בחלק השני, נבחנה טויוטה GT86 בפגיעה בפרופיל. גם במקרה זה המהירות של האובייקט (במקום מכונית) היא כ-50 קמ"ש. הציונים היו גבוהים מאוד כשאזורי הריסוק שלה ספגו את הפגיעות היטב ושמרו על הנהג והנוסע מפני פציעות חמורות.

כל הציונים תקפים גם לסובארו BRZ כמובן שכן הבחירה בטויוטה הייתה בין היתר (גם) אקראית. ב-IIHS טוענים שלא ציפו לניקוד מקסימאלי, אך זו בהחלט בשורה חיובית לכל מי שרוכש מכונית ספורט (שיש בה תמיד גורם סיכון לנהג לא מיומן) וחושש מביקורת על היותה מסוכנת בהיבט הבטיחותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully