וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכונית העל הטובה בעולם"

מקלארן לא מחכה לתערוכת פריס וחושפת שלוש תמונות רשמיות של היורשת הרוחנית של מכונית הקיצון המיתולוגית מקלארן F1. רון דניס: "נעלה את הרף"

12 חודשים. זה מה שמפריד כנראה בין הכבישים למכונית העל הטובה ביותר בכל הזמנים – מקלארן P1. לשם ההבהרה, נחדד כי לא אנחנו עומדים מאחרי האמרה הזו, אלא אנתוני שריף מקבוצת המירוצים של מקלארן, יחד עם מי שהגה את מחליפת מקלארן F1 המהנדס הראשי בחברה הבריטית (ובכיר קבוצת הפורמולה 1 לשעבר) רון דניס: "לפני 20 שנה קבענו רף עליון בקבוצת מכוניות העל עם ה-F1. המטרה שלנו עם ה-P1 היא פשוט לעשות זאת שוב".

מידע על הביצועים מקלארן לא מסגירה, ועל כן רק כלי-התקשורת בבריטניה שמעורבים ומכירים את הנפשות הפועלות מוכנים להמר כמה כוח תאצור ה-P1. על פי רוב הדיווחים, מכונית העל החדשה תעשה שימוש במנוע שמונה צילינדרים כפול-מגדשי טורבו עם הספק שקרוב ל-1,000 כ"ס - לא כולל תוספת זמנית של 200 כ"ס ממאגר אנרגיה מבלימה(KERS). האצה קלאסית מהמקום תסתיים אחרי פחות מ-3 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על 250 מיילים לשעה, שהם כ-402 קמ"ש.

משקל המכונית יעמוד על 1.3 טון בלבד בזכות שימוש בקרבון (סיבי פחמן) ואלומיניום בשלדה ובמעטפת החיצונית. היא תהיה נמוכה במעט מאחותה הקטנה 12C ותצויד במתלים מתכווננים בעלי שיכוך אדפטיבי וספויילרים אקטיביים. העיצוב החיצוני שנולד בידיו של מעצב העל פרנק סטיבנסון הוא מעין היתוך של הדגם המקורי מ-1990 שתוכנן על ידי גורדון מארי, יחד עם צלליתה של המקלארן ספיידר החדשה.

השאלה על הפרק היא, האם ה-P1 תוכל לעמוד מאחרי כל שטף הסופרלטיביים של החברה? לפי אנתוני שריף, אנחנו נהיה עדים למכונית יוצאת דופן בכל קנה מידה: "המיקוד שלנו הוא לא לטפל טכנית במכונית המהירה ביותר בעולם. הדבר החשוב מכל הוא לייצר מכונה דינאמית, פורצת גבולות מבחינה טכנולוגית ומרגשת - מכונית העל הטובה והמוכשרת ביותר בעולם".

המקלארן F1 המיתולוגית מ-1990 צוידה במנוע ב.מ.וו עם 620 כ"ס ותיבת ששה הילוכים ידנית. היא קטפה תארים רבים במסגרות תחרותיות (GT) ועד היום נחשבת לאגדה בקרב העוסקים בענף פיתוח מכוניות הקיצון לאור ביצועיה (0-100 קמ"ש ב-3.5 שניות ומהירות מרבית 392 קמ"ש).


בכורת ה-P1 תציין בסוף החודש במסגרת תערוכת פריס יובל שנים להקמת החברה, כך שמדובר באירוע חגיגי במיוחד למותג הבריטי. על מחיר סופי אין חותמת רשמית אך ההערכות הן בסביבות ה-700 אלף יורו (3.5 מיליון שקלים לפני מס). בוגטי ווירון סופרספורט תחכה לה בסיבוב.


עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב
מדברים על הכול בפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully