וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן גולף: 33 ק"מ לליטר

פולקסווגן הציגה בתערוכת פריס את גרסת הבלו-מושן המסורתית מצוידת במנוע דיזל ירוק וחסכוני בעל הספק מרשים וצריכת דלק של ריקשה. אצלנו? לא

במסגרת השקת הדור השביעי של פולקסווגן גולף, הנחית הקונצרן בתערוכת צרפת השבוע לצד גרסת ה-GTI קונספט, גם את מהדורת ה'בלו-מושן' האקולוגית שמקפידה להופיע באירועים אלה בשנים האחרונות. בניגוד למתחרות היברידיות או חשמליות, פולקסווגן נוטעת את האמון שלה במנועי דיזל עצמאיים משופרים, ובסיוע טכנולוגיות חדישות מצליחה לייצר חסכון מרשים בנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

למראית עין, קשה להבחין מה מבדל את בלו מושן ביחס לאחרות. אבל, פולקסווגן משתמשת במהדורה זו בעזרים קטנים שביחד מתחברים למכונית סופר-חסכונית בקבוצת המשפחתיות. כך לדוגמא, הותקנו לה צמיגים בעלי מקדם חיכוך נמוך מאוד, שבכה חסומה באופן חלקי, תעלות קירור מיוחדות לתא המנוע, חיפוי תחתון, וכמן כן היא מצוידת במנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת), משאבת שמן דו-שלבית, ניהול מנוע מתוחכם, חיישני לחץ לצילינדרים ועוד. בנוסף לכך, מאחר והגולף החדשה רזה מהדור השישי, דבר זה בא לידי ביטוי ביכולת המנועית הן בביצועים והן בלגימת הסולר המעטה.

המנוע, הוא ללא ספק המרכיב המפתיע ביותר בגולף בלו-מושן. הייתם מצפים למצוא בחזיתה יחידת TSI קטנה וצנועה, אולם כאן מדובר במנוע בסיסי בנפח 1.6 ל' בעל הספק של 110 כ"ס, 25.4 קג"מ ב-1,500 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים ידנית לה חמישה יחסי העברה. התוצאה על הכביש טוענת לליטר סולר בכל 31-33 ק"מ - תלוי בתנאי הנהיגה, ופליטת דו-תחמוצת הפחמן נמוכה מזו של טויוטה פריוס ועומדת על 85 גק"מ. כך בפועל מסוגלת הפולקסווגן הקומפקטית לנסוע על מכל של 50 ליטר למרחק של 1,500 ק"מ.

פולקסווגן תייצר את המכונית בשנה הבאה באירופה, אולם לארה"ב או לישראל היא לא תשלח.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully