וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ייסד חטיבת מכוניות זולות ושימושיות

יקים חטיבת מכוניות מוזלת שתכלול היצע רחב של דגמים כדי להתחרות במותגי דאצ'יה של רנו ודאטסון המחודשת של ניסאן. השקה, בעוד כשנה וחצי

קונצרן פולקסווגן נערך בימים אלה להזניק תת-מותג זול ונגיש בשנת 2015 כשהוא שם לנגד עיניו את מותגי דאצ'יה ודאטסון של רנו-ניסאן, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. המכוניות תמכרנה בכל העולם, כולל אירופה, וזאת כדי לצמצם את הפער עם היצרנית הגדולה בעולם טויוטה וכן מול חטיבת ג'נרל מוטורס ותאגיד GM.

הקונצרן הגדול באירופה יתמחר את המכוניות בטווחים של 5,000 עד 10,000 יורו (25-50 אלף שקלים לפני מס) וישיק שורה ארוכה של סדרות לרבות סדאן, מיני, מיניוואנים, רכבי פנאי קומפקטיים ומסחריות קטנות. היעדים המרכזיים של פולקסווגן יהיו בברזיל, רוסיה, סין הודו ועוד מדינות במזרח העולם מלבד דרום אמריקה, כך שיוכל להגדיל האחיזה בשוק.

"אנחנו תמיד מתבוננים קדימה אל אפשרויות חדשות ואל שווקים מעניינים" אומר דובר החברה אריק פייבר. "בהחלט נבדקת האופציה להקמת תת-מותג עם מה שמכונה כיום בענף "מכוניות תקציב", אולם טרם התקבלה החלטה רשמית" הוא מוסיף.

על פי דיווחים של העתון הגרמני 'אוטו-בילד', המכונית תפותחנה על פלטפורמות וטכנולוגיות וותיקות, ומחלקן תעדרנה מערכות בטיחות בסיסיות כמו בקרת יציבות, מיזוג אוויר ואף פחות מ-6 כריות אוויר. "מאחר והמטרה היא להוזיל את העלות, אין ברירה אלא לחתוך בתוספות" מסביר הדובר.

החלטה זו נובעת לכאורה מהתמוססות ההסכמים עם סוזוקי בשנה האחרונה. לחברה היפנית יד דומיננטית בשווקים מתפתחים ולאור הגירושין בין שני הצדדים, פולקסווגן נאלץ לאלתר פתרונות באופן עצמאי וללא רכישות של מותגים נוספים שיוכלו לסייע לו בהתרחבות הכלכלית.

"המכונית הזולה ביותר שלנו כרגע היא סקודה סיטיגו, שעלותה כ-9,000 יורו (45 אלף שקלים לפני מס). אבל אנחנו צריכים מכונית שתתברג תחתיה משום שלמרות יעילותה, היא מוגבלת במידות", כך מסביר ברנד אוסטרלו, יו"ר מועצת העובדים בפולקסווגן.

האם תכנית זה תסייע לפולקסווגן לנשל את טויוטה ו-GM מהפסגה ולקטוף מהן את תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם? אם לא מחר, סביר שעד 2018 תראנה תוצאות בשטח.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
הצטרפו לפורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully