וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון דרך להונדה: מיליון היברידיות על הכביש

החברה היפנית מסכמת מעל עשר שנים של מכוניות היברידיות מאז ימי האינסייט ב-1999, עם מיליון מכירות לכל הדגמים האקולוגיים

גם בזמנים בהם ענף הרכב העולמי מתמודד עם משבר הכנסות, יצרניות הרכב משדרות שעל אף הקשיים יש מקום לחגוג אירועים בעלי חשיבות תדמיתית. הונדה, יצרנית מנועי הבערה הפנימיים הגדולה בעולם, מציינת בימים אלה הישג חשוב לחטיבה הירוקה וטכנולוגיות ההינע הקומפקטיות, עת היא מדווחת שהגיעה למיליון מכירות מדגמי המכוניות ההיברידיות שלה – 13 שנים לאחר השקת הונדה איינסייט הראשונה.

הונדה לא מדווחת איזו מכונית מתוך שמונה הדגמים ההיברידים הגלובאליים שברה את מחסום האלפים, אבל ככל הנראה מדובר ברכב שנמכר בגבולות ארה"ב. בהיצע ההיברידי של הונדה אמריקה מופיעות כיום האינסייט, הונדה סיוויק הייבריד וכן הספורטיבית ההיברידית הראשונה בעולם בייצור סדרתי, הונדה CR-Z. בחודשים הקרובים תשיק הונדה גם גרסה היברידית למשפחתית הגדולה אקורד בעלת טווח נסיעה חשמלי של כ-25 קילומטרים.

הונדה סללה את הדרך לתחום ההיברידי עוד עם האינסייט ב-1999 כאמור, מכונית שלא זקפה לזכותה ביצועים מרגשים, ואף סבלה מנוחות נסיעה בינונית, אך התהדרה בעיצוב עתידני יוצא דופן, חדשני, וצריכת דלק 23.3 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת ומשולבת. שש שנים לאחר מכן השיקה את הסיוויק הייבריד שגם הצליחה להתברג היטב בקבוצה זו והייתה מבוקשת בארה"ב.

ב-2009 חדשה את האינסייט עם דגם מודרני משפחתי ושימושי בעל חמש דלתות שיקרא תגר על הדומיננטיות של טויוטה פריוס הפופולארית, אולם זו האחרונה שמרה על מקומה בפסגת הסגמנט האקולוגי, חרף היותה פחות חסכונית (18.7 ק"מ לליטר) מהמשפחתית הירוקה של הונדה. בישראל, נמכרות כיום אינסייט, CR-Z וכן הונדה ג'ז הייבריד.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully