וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמת השבוע: מיני או סופר מיני?

השוואה בין שתי קטגוריות שונות יכולה לבוא בחשבון אם הצרכים אינם מצדיקים הוצאה כספית מיותרת. הפעם, עליכם להחליט בין מיני לסופר מיני - סיאט מיי או שברולט סוניק

צילום: יצרן, ניר בן-טובים

סיאט מיי: זולה, קטנה ובולמת לבד

סיאט מיי שהוצגה ב-2011 היא צלע מתוך משפחה שמונה עוד שתי מיני קטנות מקרב קונצרן פולקסווגן: סקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ! (שלא משווקת בישראל בגלל סוגיות תמחור מול היצרן). כמוהן, היא מציעה ניידות פשוטה וזולה בעיר, מנוע חסכוני, אבזור סביר ואפילו בקרת בלימה אוטומטית עד 30 קמ"ש.

אם משווים אותה בקבוצת המיני למכוניות דומות, אין ויכוח שהיא עדיפה על פני סוזוקי אלטו למשל, שהייתה בין הראשונות בקבוצה ובאמת פתחה בפני הנהג הישראלי את האופציה לרכוש מכונית חדשה מהניילון במחיר מצחיק.

המיי פשוט לקחה את הקונספט כמה צעדים קדימה וניערה את הסגמנט שצמח בקצב מסחרר, לעתים על חשבונן של קטגוריות גבוהות יותר כגון סופר מיני בזכות התאמת הלקוח למכונית המתאימה לצרכיו. כיום, במחיר של 68 אלף שקלים (יש גם זולה יותר), היה מהווה רכישה אטרקטיבית, ובהתחשב בכך שהמכלולים שלה די פשוטים, גם כמשומשת במחיר נגיש היא תהיה עסקה אטרקטיבית.

מידות: אורך: 3.56 מ', רוחב: 1.65 מ', גובה: 1.48 מ', בסיס גלגלים: 2.42 מ'. משקל: 860 ק"ג. מכל דלק: 35 ל'. תא מטען: 251 ל'.

מנוע ותמסורת: 1.0 ל', שלושה צילינדרים, 75 כ"ס, 9.7 קג"מ ב-3,000 סל"ד. תיבת הילוכים: ידני 5 היל', אוטומטי.

ביצועים:0-100 קמ"ש ב-13.9 שניות, מהירות מרבית 170 קמ"ש.

צריכת דלק:17 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, בלימה, בלימה אוטומטית, 5 כוכבים במבחני Euro-Ncap.

בעד: עיצוב, מחיר, צריכת דלק, ביצועים
נגד: חומרי פנים

מחיר: 68,000 שקל

מבחן דרכים לסיאט מיי

שברולט סוניק: מכונית קטנה גדולה

ההצלחה של שברולט בסגמנט הסופר מיני, היא דוגמא לכוח שיווקי שגובר על קול ההיגיון והניסיון. לפני הסוניק, שברולט הצליחה למכור ערימות של מכוניות מסדרת אוואו - סדאן וקומפקטית, אולם עם הזמן התברר שהיא אינה עומדת בציפיות האיכות הכללית. כשהגיעה הסוניק לישראל, תלו בה תקוות שתוכל להתברג בקרב הצרכנים הפרטיים, אבל היא מצאה לקוחות בעיקר בשוק המוסדי והליסינג, למרות שהיא ללא ספק טובה מקודמתה בהרבה.

הסוניק המשווקת בישראל זכתה כאן לתואר "מיני משפחתית", והיא נגזרת מהדור של שברולט ספארק והקרוז. כפי שצוין, היא בהחלט מהווה שיפור לעומת אותה אוואו נחותה, אבל היא עדיין נשענת על מכלולים מעט מיושנים ומספקת ביצועים סבירים מינוס. גם איכות החומרים בתא הנוסעים מעט שנויה במחלוקת ולא עומדת ברף אחד עם המתחרות הישירות. במילים אחרות, יש לה אולי קצת יותר מקום לנוסעים, אווירה מחודשת ונעימה מהאוואו, אבל היא לא מהכוכבות הגדולות שפגשנו בקבוצה הזו.

מידות: אורך: 4 מ', רוחב: 1.74 מ', גובה: 1.52 מ'. בסיס גלגלים: 2.53 מ'. מכל דלק: 46 ל'. תא מטען: 290 ל'.

מנוע ותמסורת: 1.6 ל', 115 כ"ס, 15.8 קג"מ ב-4,000 סל"ד. תיבת הילוכים: אוטומטית 6 מהירויות.

ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-11.7 ש', מהירות מרבית 178 קמ"ש. צריכת דלק: 11 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro-Ncap.

בעד: עיצוב, אבזור פנים
נגד: ביצועים, איכות, מחיר, מרווח אחורי

מחיר: 100,000 שקל

מבחן לשברולט סוניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully