וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן: מנוע VR6 חדש ומופרע

פולקסווגן ערוכה לייצר מנוע V6 טורבו משודרג בכבדות עם הספק שעשוי להגיע עד 450 כ"ס, ולשלבו בגרסת ביצועים של הגולף. ה-R בריבוע?

מוקדם יותר השנה, חשפו כמה שותפים ממחלקת ההנדסה של פולקסווגן מהדורה מיוחדת בשם 'דיזיין ויז'ן' עבור תערוכת המשופרות באוסטריה. גרסה זו לבשה חליפה קרבית ומושכת שנראית כמו משהו ממדע בדיוני, אבל הרכיב שמשך את מרב תשומת הלב היה חבוי תחת מכסה המנוע. עכשיו, ישנו סיכוי שהחלק המהותי בה יגיע לייצור.

הדיווחים הללו אינם מפתיעים במיוחד, שכן פולקסווגן סיפר לא זה עתה על הכחדת המנועים האטמוספריים במשך השנים הקרובות, וזאת כדי לפנות מקום להגדשת טורבו בלבד בטכנולוגיות ממוזערות. יחידת ה-V6 טורבו אמנם נחשפה בדגם לעיל כמעין קדימון, אבל נראה שגרסת "על" של הפולקסווגן גולף R עומדת להם על קצה הלשון.

מי שעומד מאחרי הרעיון הזה, ליישם את מנוע ה-VR6 טורבו, הוא פריץ אלכר, אחד מבכירי מחלקת פיתוח המנועים במרצדס ו-AMG בשנים האחרונות. אלכר מונה השנה לעמוד בראש חטיבת המנועים בפולקסווגן והינו תומך נלהב בהגדשת טורבו, לכל המנועים ובכל הגדלים.

מבחינה טכנית, מנוע ה-V6 טורבו בנפח 3.0 ל', יחלץ תפוקה של עד 450 כ"ס ומתחתיו תתייצבנה גרסאות מופחתות כוח שינועו באיזור ה-340 כ"ס. בחיבור לתיבות ידניות או כפולות מצמדים 7 מהירויות, ההאצה תרד מ-4 שניות והמהירות המרבית יותר מ-300 קמ"ש (אם כי הנתונים נזילים בטווח רחב כל כך).

למי שתוהה לגבי מותג ה-VR6, אז לא - לפולקסווגן אין תכנית כזו על הפרק. יחד עם זאת, היא בהחלט חושבת שיש מקום להשתיל את המנוע הזה בפאסאט CC, שירוקו ספורט קיצונית ואולי אפילו באחד מרכבי הפנאי הגדולים שנמכרים בארה"ב, דוגמת הקרוסבלו (7 מושבים). כך או אחרת, מדובר על זמן המתנה של שנתיים לפחות עד לקונספט ראשון.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully