וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הליפט: מיצובישי לנסר 2007-2013

מיצובישי לנסר משומשת היא אופציה אטרקטיבית למי שחפץ ברכב שימושי למשפחה, ובמיוחד כשרוצים לחוות שקט תחזוקתי ולצמצם ביקורים במוסך

מיצובישי לנסר הייתה בעבר מכונית שככבה בכל נקודה בישראל. היא הייתה היורשת של סובארו והמכונית שהקדימה את מאזדה. כולם נפלו לרגליה (אפילו מבקריה למדו להוקיר את יכולותיה) ואין כיום נהג בעל ניסיון שלא זוכר את הססמה האטרקטיבית שהתנוססה על כל שלטי החוצות: "מיצובישי, ויש בה הכול".

מיצובישי כמותג, ולא הלנסר, הייתה נקודת התורפה של המשפחתית העממית שחגגה השנה 40 להווסדה. בין השנים 2000-2006 מיצובישי תעתה בדרכה, ובמקביל עברה הלנסר תהליך שאמנם חיזק את חזותה החיצונית, אך הזניח את תכונותיה וגרם לה לפגר אחר המתחרים. דבר דומה קרה גם לסובארו, אבל היא הצליחה הרבה יותר במדינות כמו ארה"ב ויבשת אוסטרליה, כך שכוחה נשמר היטב אפילו מול הדעיכה המקומית.

הדור הנוכחי שנולד ב-2007, הצליח לנער את מיצובישי מהקפאון אליו נקלעה תודות למראה קרבי ומושך (וגרסאות האבולושן תמיד היו ברקע כדי לחמם את האווירה). אבל למרות נקודת התחלה חיובית, היא נדונה להצלחה חלקית, וכך היא בעצם התבססה כמכונית משפחתית ממוצעת, חביבת ציי רכב פה ושם, ואת הלקוח הפרטי הותירה עם מרחב מוגבל של גרסאות חצי מפנקות ויקרות.

תעודת זהות, ומה נמכר בישראל?

הלנסר נמכרת בישראל מאז 2008, במספר דגמים, ובשני מרכבים. התצורה הפופולרית היא כמובן גרסת הסדאן (4 דלתות), אך גרסת הספורטבק (5 דלתות) היא בהחלט חביבה למראה וגם לא רעה לנהיגה. במידותיה מספקת הלנסר מרווח שימושי לחמישה אנשים עם בסיס גלגלים של 2.64 מ' ורוחב של 1.76 מ'. הקבינה בנויה היטב, האבזור לא ממש מאכזב כשרוב הדגמים מקבלים חישוקי מגנזיום, מראות חשמליות ומערכת שמע מקורית, ובחלק מהמקרים גם ריפודי עור משולבים חימום. קיט הבטיחות מגיע עם 6 כריות אוויר ברוב הדגמים (ובבכירים גם 7 כ"א).


בחזיתה של הלנסר אפשר לבחור בין מספר מנועים שונים: 1.5 ל' (109 כ"ס), 1.6 ל' (117 כ"ס) ו-1.8 ל' (143 כ"ס). החיבור יכול להיות לתיבת הילוכים ידנית או אוט/רציפה עם הילוכים קבועים מראש ותפעול מגלגל ההגה (ספורטבק). הביצועים די משביעי רצון, אף אחד מהמנועים אינו פוזל מטווח צריכת הדלק הריאלי (הממוצע הוא כ-11 ק"מ לליטר), ומוטב יהיה לסגל הרגלי נהיגה חסכוניים בנסיעות עירוניות.

חלקי חילוף וטיפולים (באדיבות רשת מוסכי 'הילוך שישי' - רשת מרכזי שירות לרכב)

מיצובישי לנסר נדרשת להגיע לטיפול פעם בשנה או כל 15 אלף קילומטרים (הקודם ביניהם).

מחירי טיפולים (כולל מע"מ)

15,000 ק"מ: 628 שקלים
30,000 ק"מ: 1,008 שקלים
45,000 ק"מ: 836 שקלים
60,000 ק"מ: 1,184 שקלים
75,000: 628 שקלים


חלקי חילוף:

פגוש אחורי: 3,422 שקלים
פגוש קדמי: 3,894 שקלים
מכסה מנוע: 1,624 שקלים
מראה שמאלית: 1,017 שקלים
מראה ימנית: 1,017 שקלים
דיסקיות קדמי: 413 שקלים
דיסקיות אחורי: 472 שקלים
צלחת קדמי/אחורי: 470 שקלים

מהי רמת האמינות של הרכב?

אין הרבה דברים שיוצאים מכלל פעולה במיצובישי לנסר. בכל הדגמים, להוציא מי שספגו התעללות בלתי הגיונית, נראה שהיא די חסינה לבעיות מכאניות, ליקויים או סוגיות בעמידותה הכללית.

"אמינות, אמינות, אמינות", אומר אלון אייזיק, מנהל מרכז שירות הילוך שישי ראשל"צ (יונדאי ומיצובישי). "רכב עם אמינות כמעט מופלגת, בעיקר אם טופל בזמן ולפי הוראות היצרן. מדובר בדגם עם רמת אמינות מצוינת גם ביחס לרכבים יפנים אחרים בשנתון זהה, כולל רכבים מדגם זה שגמאו מספר קילומטרים גבוה. נעים לנהיגה גם אחרי 7-6 שנים של שימוש, ועלויות התחזוקה שלו נמוכות באופן יחסי - גם כן פועל יוצא של אמינות הרכב".

על פי מחירון יד 2, מחירי מיצובישי לנסר משומשת יכול שיתחילו ב-52 אלף שקלים לדגמים בסיסיים מ-2008, ועד 90-103 אלף שקלים לדגמים שנמכרו במהלך 2012-13. מסדרת דגמי ראליארט נמכרו בודדות. ירידת הערך היא ממוצעת לדגמים יפנים ונאמדת בכ-10-15% בשנה לערך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

איזה דגם כדאי לרכוש?

רוב הביקורת כלפי הלנסר מופנית לחוסרים באבזור, צריכת דלק גבוהה, או אולי תחושה קצת יותר פשוטה וארכאית ביחס למתחרים.

אולם, בחירה בין הדגמים לא צריכה להיות מסובכת, שכן ההבדלים אינם כה גדולים, כפי שמדגיש אלון אייזיק מ'הילוך שישי': "מנועי ה-1.5 וה-1.6 ליטר של המיצובישי לאנסר הם הדגמים הנמכרים והנפוצים ביותר של הדגם, ומציעים שימושיות גבוהה לצד תצרוכת דלק נמוכה יותר ממנוע ה-1.8 ליטר. שילוב זה הוא מה שרוב קהל הרוכשים הישראלי מחפש.

יחד עם זאת, מחזק אייזיק כי "גרסאות ה-1.8 ליטר מתאפיינות בעיצוב האצ'בק ספורטיבי ואגרסיבי יותר ובמנוע חזק יותר, וזה כמובן קורץ יותר לנהגים שההנאה מנהיגה ומראה חשובים להם מעט יותר מתצרוכת הדלק".

כמו תמיד, נמליץ לבדוק בשבע עיניים כל רכב שנלקח לבדיקה במכון רישוי. לא מעט לנסר נפלטו משוק הליסינג וטופלו בתחזוקת שבר ("עד שלא מתקלקל, לא מתקנים").


מבחן דרכים: מיצובישי לנסר 1.5 ל'
מבחן דרכים: מיצובישי לנסר ספורטבק

רשת מוסכי הילוך שישי - רשת מרכזי שירות לרכב
עוד מכוניות משומשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully