וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רנו יכולה לנסוע בלי נהג

רנו מצטרפת לשותפה ניסאן וחושפת מערכת נהיגה אוטונומית על בסיס רנו פלואנס חשמלית. איסוף מהמשרד בהקלקת מקש

אתר יצרן

צפוי היה שניסאן ליף החשמלית לא תהיה המכונית האוטנומית היחידה בשורות חברת רנו-ניסאן. החברה הצרפתית השיקה השבוע את בקרת ה-AUMP, ראשי תיבות ל-Advanced Urban Mobility Platform שחונכת עבורה את הסנונית הראשונה במסגרת מיזמים שמתמקדים במכוניות ללא נהג, בשליטה מבוקרת מרחוק. בכך היא חוברת לוולוו, מרצדס, ב.מ.וו, גוגל ו-GM שכבר השיקו דגמים ללא סיוע נהג (אם כי מעט מתקדמים יותר).

בשלב זה איפוא, היכולות של הבקרות מוגבלות, כאשר הפלואנס ZE מסוגלת לחנות עצמה או לגשת לנקודות איסוף על ידי מערכת נשלטת ידי אדם. כלומר, היא משמשת כרגע בעיקר כשירות חנייה אוטומטי ("קבל כרטיס, ואנחנו נדאג להשיב לך את הרכב"). כך למשל, תוכלו לקרוא לה לעזוב את מקום החניה ולהגיע ממש עד מפתן הכניסה לבית, כך שהמצרכים והילדים לא יטבעו בגשם.

טויוטה לנד קרוזר 2014 הגיע לישראל

הפיתוחים האחרונים של רנו-ניסאן מקנים לפלאונס יכולות לחמוק ממכשולים פתאומיים במהירות, אך הם לא מרחיבים אודות הטכנולוגיה עצמה מעבר למגנונים שהיא חולקת (לא את כולם) עם ניסאן ליף. כדי למנוע מצבים של בלבול או גניבה, הנהג חייב להעביר את הכרטיס שקיבל על השמשה הקדמית כך שהקורא מזהה שמדובר בבעל הרכב. אז ורק אז, המכונית נפתחת לנוסעיה.

מאחר וזו תחילת הדרך עבור רנו, אין ספק שעוד נראה הרבה פתרונות חדשים בתחום זה מטעמה בעתיד הקרוב, ובמיוחד נוכח השקעתה במכוניות חשמליות שדורשות טעינה מתשתית מיוחדת שתשתלב עם יתר המנגנונים האוטונומיים.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully