וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד ספורטיבי: טויוטה סופרה החדשה

טויוטה FT-1 מותחת קו מחבר בין דגמי העבר להווה ומתייצבת בדטרויט כיורשת הרוחנית של הסופרה הספורטיבית. "נייצר מכוניות שאנשים יחשקו בהן"

אחרי שנים שבהן טויוטה התקבעה על מכוניות משפחתיות נטולות חדווה וסולידיות, נראה שנשיא החברה אקיו טויודה לוקח את המותג היפני חזרה לתקופות מלהיבות. החברה מציגה כעת בתערוכת הרכב בדטרויט מכונית ראווה בשם FT-1, ראשי תיבות ל-'Future Toyota, המגלמת את פניה החדשות של החטיבה היפנית וכן מדגישה את מחויבות החברה למכוניות מהנות לנהיגה, כמו פעם.

ראשי טויוטה דנו ביורשת לסופרה מספר פעמים אשתקד, אך מיעטה החברה בפרסומים ורק רמזה שהיא מתכננת מכונית ספורט נוספת להיצע. במבט ראשון, נראה שה-FT אולי פותחה בהשראת הסופרה וכן ה-2000GT משנת 1967, אבל היא משורטטת בקווים אמריקניים בומבסטיים ומוחצנים. אין זה מפתיע אגב, שכן הדגם הוא פרי ידי מרכז העיצוב של טויוטה בקליפורניה, ומנהל המכון קוין הנטר אומר שהמעצבים היו קשובים להנחיותיו של טוידה שביקש מהם לייצר מכונית שתשדר לנהג: "אני רוצה אותה".

הנטר מספר שהגיש את ההצעה לטויוטה עוד ב-2012, עם תג מחיר שיכול לנוע עד 60 אלף דולרים, הרבה לפני הברית שכרתה טויוטה עם ב.מ.וו להפקת מכונית ספורט משותפת. יחד עם זאת, ייתכן שאותה מערכת יחסית קידמה את ה-FT-1 לבשלות, גם אם מוגדרת כמכונית רעיונית.

מבחינה טכנית, הפלטפורמה מאפשרת לטויוטה לעשות שימוש בהנעה אחורית או כפולה, ומערכת ההנעה תהיה "חזקה מאוד" לדברם. הניסיון שטויוטה צברה עם מכונית הספורט המוצלחת GT86 תקנה לה את הכלים וההבנה לשדך את ה-FT-1 לשכבה מסוימת של נהגים שחושקת במכונית קיצונית, כזו שבהחלט ראויה לתמוך בגרסאות הספורט החדשות של לקסוס למשל, חטיבת היוקרה של היצרנית הגדולה בעולם.

הנדסת האנוש הפנימית היא תוצר ישיר של מה שרצו מתכנניה להקרין מבחוץ. המכונית ממוקדת כלפי נהיגה ספורטיבית על הקצה, ותנוחת הנהיגה נמוכה וממורכזת מול גלגל הגה בהשראת מכוניות פורמולה 1.

אפשר לחבר לה את הכותר סופרה אם חייבים, אבל בטויוטה בכלל ואצל בכיריה בפרט, רואים ב-FT-1 בשורה חשובה למכוניות החדשות של החברה שתגענה בשנים הקרובות. בהתחשב בכך שנשיא החברה בעצמו הוא נהג תחרותי (השתתף במירוצים עם לקסוס LFA), אפשר להבין את חיבתו למכוניות סוערות.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully