וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופל אדם רוקס: שביל-ספורט

אופל מרחיבה את משפחת המיני אדם עם גרסה חדשה בשם 'רוקס', אלטרנטיבה עירונית ומוגבהת, לה מנוע 3 צילינדרים חסכוני וגמיש. גם גרסת ספורט בקנה

אופל אדם רוקס. אתר יצרן
אופל אדם רוקס. פנאי יוקרתי ועירוני/אתר יצרן

בעודנו ממתינים (ארוכות) לעליית אופל אדם לישראל, החטיבה הגרמנית חשפה לאחרונה את הגרסה הסדרתית של מהדורת הפנאי במשפחת המיני היוקרתית, 'אדם רוקס'. הדגם החדש, שהוצג כקונספט לפני כשנה ייצא לכבישים באירופה בקיץ וישתלב בפלח הקרוסאוברים הקומפקטיים הקטנים, אם כי ללא תחרות ישירה בשלב הנוכחי, להוציא פיאט (500) שבודקת כוונים אפשריים.

הרוקס הקומפקטי עובד מרעיון כמעט מוגמר לרכב סדרתי בשינויים מזעריים, וכך למעשה שומר על המראה המקושט והשרירי משהו של רכב הראווה שהוצג בשוויץ לפני כשנה. אופל השוותה לרוקס הופעה חיצונית ספורטיבית, כשעיקר השדרוגים נעשו בחזית המרכב ובתקרה. מרווח הגחון הוגבה בכמעט 2 ס"מ, וכן התווספה לו תקרה מתקפלת (קנבס) ב-5 שניות.

אופל אדם רוקס. אתר יצרן
אופל אדם רוקס/אתר יצרן

הרוקס ינוצל גם לכר הזנקה של מנוע ה-1.0 ל' שלושה צילינדרים טורבו החדש, שימצא את דרכו גם לסופר מיני קורסה. היחידה הקטנה והקלה, שתתייצב כתגובה ישירה למנוע ה-1.0 ל' אקובוסט של פורד, מחלצת תפוקה מרבית של 90 או 115 כ"ס ותשיב בממוצע כ-23.2 ק"מ לליטר בנזין. המנוע אף ידידיותי לסביבה, שכן פליטת ה-CO2 תעמוד על 99 גק"מ (שווה ערך לטויוטה פריוס, למשל).

באופל מציינים כי המנוע מצויד בבולמים כדי להפחית רמת הויברציות. "רצינו להראות שמנועי 3 צילינדרים לא חייבים להיות מחוספסים. הם בהחלט מסוגלים להפגין ליטוש ברמה הגבוהה ביותר, כמו במנועי 4 צילינדרים", כך מסביר מתיאס אלט, ראש מחלקת המנועים באופל ל'בלומברג'. המנוע החדש פותח בגרמניה, אך יורכב במפעל הייצור של אופל בהונגריה.

באופל השקיעו משאבים גם בצדדים האסתטיים של הרוקס. בפרופיל של הרכב, תהיינה אופציות כחישוקי 18 אינטש גדולים על גומי דק במיוחד (לחובבי הפוזה ודוחי השטח הקל), גוונים כפולים בתא הנוסעים, ובקרת אופל 'אינטללינק' מתופעלת דרך צג מרכזי 7 אינטש, עם חיבורים לסמארטפונים ומערכות חדישות של תקשורת.

בצמרת ההיצע של אופל אדם, תהיה גרסת S ספורטיבית שתצא להאבק במכוניות דוגמת אבארת' 500. אופל תאכלס בחזיתה מנוע 1.4 ל' טורבו עם 140 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. בכירי אופל מכנים את האדם S "המיני קופר שלנו". הצפי הוא שהחשיפה תיערך לקראת סוף 2014.

אופל אדם הצטרפה לסגמנט המיני בסוף שנת 2012. בדומה לפיאט 500, היא מממוצבת במחיר גבוה יותר מדגמי מיני פשוטים בשל עיצובה ואיכויות הגימור והאבזור. על פי נתוני מכירות הרכב באירופה, מסרה אופל כ-45 אלף עותקים מאדם אשתקד.

מיבואנית אופל שלמה, נמסר לוואלה! רכב כי האדם תושק בישראל באפריל הקרוב. מחירים טרם ידועים.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully