וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו XV פוגש את המדבר ואת המוסך

האם מכשולי העבירות שבנחל חימר יעצרו את הסובארו XV בחודש החמישי? החודש גם ביקרנו במוסך בפעם הראשונה

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

כמעט שרואים את הסוף במבחן ארוך הטווח שלנו לסובארו XV. חמישה חודשים כבר מאחורינו ובהם צברנו 14,000 קילומטרים בתנאי נהיגה מגוונים מאוד - בעיר, בכבישים הרריים ומהירים וכמובן בשטח. החודש, כדי שנעמוד טוב יותר אודות יכולותיו בטווח הלא סלול, גייסנו למשימה את כתבנו למשימות מאובקות - רמי גלבוע. הוא פתח מפה, בדק מרווח גחון ויצא לבדוק עד כמה פנאי מציע היפני בחבילה שלו.

אולם לפני רשמיו של רמי, נספר לכם שהחודש, כשעל מד המרחק נצברו 13,300 קילומטרים, נדלקה נורת אזהרה בלוח המחוונים, המתריעה בפני ירידה במפלס השמן. היינו על כביש 6 בזמן ההידלקות ובמפרץ החירום מדיד השמן גילה בבדיקה כי אכן קים חוסר. לא גדול, אך חסר. התכופפות מתחת לרכב ונבירה בתא המנוע לא גילתה אף נזילה.

למחרת הגענו אל מוסך החברה, שם כלל לא התרגשו מהעניין. לדבריהם, ה-XV מגיע עם שמן בצמיגות 0-20 מהמפעל וזה אמור להתאדות במהלך 15,000 הקילומטרים הראשונים של הרכב ובטיפול הראשון מחליפים את השמן ל-5-40 סינטטי מלא. אל המנוע נמזג בדיוק ליטר אחד של שמן, חיווי ההתראה נעלם ואנו חזרנו אל הכביש אחרי 10 דקות בלבד. בקרוב מאוד נבצע בו את הטיפול המלא הראשון.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

רמי גלבוע: שטח מודרני

כדי להתרשם מיכולות השטח של ה-XV, ירדנו עם הג'יפון הקומפקטי אל המדבר. לאור היכרותנו עם מערכת העברת הכוח של סובארו היו ציפיותינו גבוהות למדי, והן קיבלו חיזוק על ידי מרווח גחון של 22 סנטימטרים. זה נתון מצוין, שאמור להעביר אותנו בשלום מעל מכשולים רבים. נחל חימר עליון הוא מסלול קלאסי לבדיקת הסובארו. זהו שביל נינוח יחסית, בו משובצים מספר מכשולים העלולים לעצור ג'יפון מפונק מדי.

מיד עם הירידה מהאספלט גילינו כי מתלי ה-XV סופגים היטב את שיבושי השביל, וניתן היה לעבור את הקטעים החופשיים במהירות גבוהה יחסית. המרכב לא היטלטל, ההיגוי נשאר מדויק, הגחון חלף בקלות מעל סלעים קטנים ואבנים. נהנינו מבלמי ה-XV, שנגסו היטב בכורכר הבוגדני, סוג שביל העלול לתעתע במערכות ABS פחות טובות. ה-XV בלמה נחרצות ואפשרה לנו לשמור על מהירות שיוט בליסטית למדי.

לקראת מחצית המסלול הגענו לטיפוס קצר - כעשרה מטרים תלולים יחסית, משובצים בהצלבות קיצוניות ודרדרת דקה. ההילוך הראשון של ה-XV ארוך למדי, אבל הוא הצליח לטפס את המעלה במעבר אחיד. בקרת המשיכה ננעלה והשתחררה, צמיגים התנופפו באוויר, אבל הגענו בקלות לקצה המעלה. בקרת המשיכה של ה-XV אינה הטובה ביותר שפגשנו אבל היא אפקטיבית, כל עוד לא מתבלבלים וחושבים שזהו רכב שטח אמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
יש מקום לאבנים שם למטה? יש/קובי ליאני

על גחונך תלך

במעברים טכניים גילינו שזווית הגישה אינה טובה - למרות מרווח גחון של 22 ס"מ, נוטה החרטום הארוך ללטף את הקרקע, בעיקר במעבר ערוצים. הספוילר הקדמי נראה חסון ובלתי תליש אבל יש צורך בגישה זהירה אל סוללות ומדרגות, לעתים באלכסון מודגש. בשטח טכני אהבנו את החלונות המשולשים שבתחתית קורות הגג - הם מעניקים תצפית טובה לצדי השביל, ומאפשרים לנהג למקם את הצמיגים באופן מדויק בנתיב הדרוש.

מהשביל האדום חזרנו אל כביש ערד-סדום, ונהנינו לגלות שמקצה השטח לא גרם לסובארו לאבד את מנהגי הכביש הטובים שלה. לא רצינו לחזור אל הצפון בלי לבקר באחד ממקדשי ה-4X4, נחלי אבייה ואמציהו הקרובים לצומת הערבה. אלו ערוצים פתוחים ומהירים, המאפשרים לנהוג במהירויות גבוהות מאוד. ה-XV בלע את השביל בשמחה, המתלים המוצקים סופגים היטב את שיבושי השביל והפניות המהירות. בערוץ כזה קל לחשוב שאתה נהג ראלי, ולמעוך את דוושת הגז. הפנטזיה מלהיבה, אבל עשויה להסתיים בנזק למרכב או לצמיגי הכביש הרגישים ואז, אם אין גלגל ספיר ראוי, אתה עלול למצוא את עצמך צועד באון אל הכביש הראשי. החיפזון מהשטן, היזהרו מהפנטזיה.

בטיול אל דרום הארץ ואחרי עשרות קילומטרים מעבר לכביש הסלול, גילינו שה-XV מאפשר גיחות מהנות לשטח, למשפחה המטיילת. אל תיכנסו איתו לשטחים טרשיים, תנו לו שבילים מהירים ומעברים נינוחים, והוא יוציא אתכם אל הטבע המנותק משאון רצועות האספלט. מרווח הגחון שלו הוא המפתח כאן לצליחת מכשולים שרכבי כאילו פנאי אחרים לעולם לא יצליחו לעבור בעצמם ובניגוד לכל המתייפייפים, ה-XV הוא רכב פנאי אמיתי.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

על הצד הטכני:

מנוע: בוקסר, 2.0 ליטר
הספק: 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט: 20.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד
תיבה: רציפה
100-0 קמ"ש: 10.7 שניות
מהירות מרבית: 187 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
משקל: 1,405 ק"ג
מרווח גחון: 22 ס"מ
זווית גישה: 29 מעלות
זווית נטישה: 29 מעלות
אורך, רוחב, גובה: 455, 178, 161 ס"מ
בסיס גלגלים: 263 ס"מ
נפח תא מטען: 350 ליטר
מכל דלק: 60 ליטר
כריות אוויר: 7
מבחני ריסוק: 5 כוכבים
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ
מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או שנה
מחיר: 160-173 אלף שקל

חודש רביעי עם סובארו XV

חודש שלישי עם סובארו XV

חודש שני עם סובארו XV

חודש ראשון עם סובארו XV

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מתחת לכל עץ רענן, יש פינג'ן עם קפה ועוגיות תמרים/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully