וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס חושפת את ה-NX קרוסאובר

רכב הפנאי היוקרתי לקסוס NX יקרא תגר על אודי Q5 וריינג' רובר איווק. לקסמוטורס תשווקו בישראל בשנה הבאה עם שתי חטיבות כוח עיקריות

לקסוס NX. אתר יצרן
לקסוס NX קרוסאובר. קומפקט היברידי/אתר יצרן

לקסוס עובדת קשה בשנים האחרונות כדי להתנער מהתדמית השמרנית והאובר אקולוגית שמלווה אותה למעלה משני עשורים. מה שהחל עם ה-LFA העילאית עובד לשתי הסדרות החשובות ביותר, ה-GS וה-IS, הפתיע לאחר מכן ב-RC קופה, וכעת מחזקת חטיבת היוקרה של טויוטה את המשפחה עם קרואסובר ספורטיבי, קומפקטי ומעוצב בשם NX, שינסה להתחרות בדגמים כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3 או ריינג' רובר איווק.

ה-NX הוא המשך ישיר לשני קונספטים שנשאו את בשורת ה-LF, או Lexus Future, והופיעו במסגרת תערוכות רכב בינלאומיות במזרח ובאירופה במהלך 2013. התכנון המקורי של לקסוס התבסס על קווים אגרסייבים בשני הקצוות, אבל התוצאה הסופית מלמדת על התייצבות ברוח העכשווית של סדרות הבית וצמצום הסרחים.

הפלטפורמה, תהיה ככל הנראה משותפת למכונית הקומפקטית ct200h, תוך שינויים כאלה ואחרים במידות ובמרווח הגחון. בצד הקוסמטי, העיבוד החיצוני של ה-NX ישלב חישוקים גדולים, בהם קטרים שבין 18 ל-19 אינטש, נורות LED מסורתיות, שבכה עמוקה ומושחרת וקו מותניים גבוה. "ה-NX פותח כרכב שמתאים לסגנון חיים עירוני פעיל. לאורך כל שלבי הפיתוח היינו נחושים לגשת אליו מנקודת המבט של לקוחות היעד - נהגים צעירים, עירוניים ואיכותיים", כך מעיד עליו מעצבו הבכיר טקאקי קאטו.

ה-NX יוזן על ידי 3 מנועים, אבל רק שניים מהם יגיעו ארצה נוכח הבדלי תקינות. המנוע הבכיר של ה-NX בישראל יהיה ה-NX300 ההיברידי עם תיבה רציפה, כשמתחתיו מוצב מנוע ה-2.0 ל' טורבו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית, בשידוך להנעה קדמית או כפולה. המנוע השלישי הוא הנחות שבחבורה ולזה 2.0 ל' ללא סיוע ממגדש טורבו. ההספקים הרשמיים טרם פורסמו.

תא הנוסעים עוצב תוך הקניית מראה קרבי שמקיף את הנהג והנוסע. תהיינה בו מערכות חדישות שלקסוס תטמיע לראשונה, בהן משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, דור חדש של ממשק מגע לשליטה על בקרת הבידור והתקשורת, תצוגה עלית וצי של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות.

ה-NX ישובץ תחת ה-RX, ומחירו בארה"ב צפוי להתחיל בסביבות ה-30 אלף דולרים. לישראל הוא יגיע לקראת סוף שנת 2014.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

לקסוס NX. אתר יצרן
לקסוס NX/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully