וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי TT עולה על עקבים

פורשה מקאן? מרצדס GLA? אודי הגביהה את ה-TT הספורטיבית וחשפה גרסת כאילו שטח עם ביצועי כביש תוקפניים

אודי TT  אולראוד קונספט. אתר יצרן
אודי TT אוף-רואד קונספט/אתר יצרן

אחת המכוניות המסקרנות בתערוכות הרכב שנערכו לאחרונה בארה"ב וסין, היא האודי TT אוף-רואד קונספט, קרוסאובר המבוסס על מכונית הספורט הגרמנית ושעתיד לפתוח חזית מול פורשה מקאן ומרצדס GLA החדשים. אודי תיארה רעיונות שונים ומושונים להרחבת שורותיה של ה-TT בשל הפופלאריות שלה לאורך השנים האחרונות, אולם עד לרגע זה נמנעה מליישם אי אילו מהמיזמים שנדונו במסדרונות חטיבת היוקרה של פולקסווגן בגלל החשש מביקורת.

ה-TT הראשונה שהושקה ב-1997 הייתה ממוקדת מטרה, אבל הצמיחה והחידושים שהקנתה אודי לשני הדגמים הבאים (מרכב שוטינג ברייק) ושיפור קל במרחבי הפנים, פתח בפניה את האופציה התאורטית לעשות משהו עוד יותר יוצא דופן, בדומה לפורשה שבצעד אמיץ ביססה את הקאיין על ה-911 ונאלצה להתמודד עם חילוקי דעות קשים, לפחות עד שהיא צברה תאוצה והפכה לרבת מכר של ממש.

ה-TT קרוסאובר לעומת זאת, לא מזנק למים עמוקים מידי. אודי מבינה דבר או שניים בגרסאות פנאי שנגזרו מרכב סדאן (ע"ע אולראוד), ולכן המעבר מגובה כביש לגובה מותניים נעשה בבטחה.

הקונספט עצמו זהה לחלוטין בעיצובו החיצוני ל-TT החדשה שהושקה בז'נבה, אבל לצורך ההדגמה השתמשה החטיבה במנוע 2.0 ל' היברידי המחלץ יותר מ-410 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רובוטית DSG6. החלוקה בעקומת העוצמה לכל הגלגלים, טוענת ל-295 כ"ס המוזנים ממנוע הבנזין, בעוד היתר מגיע ממנוע חשמלי וסוללות. ה-TT קרוסאובר תאיץ עם ערכים אלה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. היא מסוגלת לנוע על מנוע חשמלי טהרני ל-50 קילומטרים ולמהירות מרבית של 140 קמ"ש, בעוד טעינת הסוללות אפשרית משקע מהיר (עמדה) בפרק זמן כ-3 שעות. תוספת חדשה בגרסה זו היא קולטן להטענה חשמלית אלחוטית על גבי "פלטה" מיוחדת מעליה חונה המכונית, אם כי כאן מדובר בטעינה קצת יותר ארוכה.

תא הנוסעים המהפכני של ה-TT הרגילה הועבר במלואו לקרוסאובר. הוא כולל את בקרת התצוגה המתקדמת (12.3 אינטש) מול עיני הנהג, ארבעה מושבי ספורט, דיפוני אלקנטרה, כניסות לכל המכשורים, קישוריות, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

אודי TT  אוף-ראוד קונספט. אתר יצרן
אודי TT אוף-ראוד קונספט/אתר יצרן

באודי לא ימתינו כנראה ממושכות למשובים ודיונים, ויעבירו את הקרוסאובר קונספט לייצור כבר במהלך השנה הבאה. מבחינה חיצונית נראה אולי התוצר הסופי קצת כעור, אבל עם פלח שגדל במימדיו והפך לתופעה בענף הרכב והשמין את קופת ההכנסות באופן דרמטי, מסתמן שמשפחת ה-TT עתידה להצמיח כמה ענפים נוספים.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully