וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו S1000R החדש במבחן ראשון

האופנוע החדש של ב.מ.וו מאבד R אחת בשמו, 30 סוסים מהמנוע, חלק ניכר מהפירינג וגם את הקליפאונים. אבל שוב אנחנו מגלים שפחות זה בעצם יותר

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

גלידה, ללא ספק, היא אחת האהבות הגדולות של בתי הגדולה. היא מסוגלת להתענג על גביע צבעוני במשך דקות ארוכות כדי שהטעם הקריר הזה ימשך לצבוע את החך עד כמה שניתן, ממש עד גבול ההמסה. וכך זה קורה כל פעם, בכל ביקור בגלידריה. בשבוע החולף, גם אנחנו קיבלנו ממתק צבעוני להתענג עליו, אבל הזמן שהוקצב לנו, שבדרך כלל מספיק די והותר לכל התרשמות אחרת, התגלה כקצר מדי ולכן נדרשנו לדחוס לגרון מנות גדולות ממנו ומהר לפני שיגמר.

לממתק הזה קוראים S1000R - אחד מארבעת האופנועים החדשים של ב.מ.וו שהגיעו לישראל בשנת 2014. היה שם את ה-RnineT המותאם אישית, את גרסת האדוונצ'ר של ה-F800GS, את ה-R1200RT התיורי ואת המפלצת שנמצאת אצלנו כרגע וזו דוגמה מצוינת לכיסוי מלא של שורת ההיצע לשנה טובה. אלה היו יומיים קצרים, מהירים ומגרים מאוד.

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

לא לגמרי עירום

זו הייתה רק שאלה של זמן, שב.מ.וו יחשפו גרסה עירומה ל-S1000RR שלהם, האופנוע שבעצמו ביצע מהפכה בקבוצת אופנועי הספורט ליטר. הקבוצה המופשטת מתחזקת באירופה ובארה"ב וזו גם הסיבה מדוע כמעט כל יצרניות האופנועים דאגו להתחדש או להיכנס לקטגוריה הזו בצורה משמעותית יותר בשנים האחרונות. בארצנו הקטנטונת אנו מכירים כבר את האפריליה טואונו, הקוואסאקי Z1000 ואחרים, אך על גדילה של ממש בקבוצה עוד קשה לספר.

לא במבט ראשון ולא בשני, ה-S1000R אינו אופנוע עירום לגמרי. הוא כן איבד את מרבית הפירינג של אחיו המסלולי, אבל נשאר בכל זאת עם בקיני משולשים מפלסטיק, שחושף גוף חטוב ושרירי. במקום חזית מחודדת על משקף להסטת הרוח, יש יחידת פנסים אגרסיבית וכמובן לא סימטרית, שמקנה לגרמני הזה הבעת פנים רובוטריקית שובבה. חוסר הסימטריה ממשיך גם בחיפויי הצד המינימליסטיים ששונים זה מזה במספר פתחי האוורור וצורתם.

חוץ מהשינויים ב'לוק' שלו, כשעלינו על גבו גילינו תנוחת רכיבה מצוינת שיוצרת חיבור מידי אליו. הרגליות הוזזו מעט קדימה, המושב נעשה שטוח ורחב יותר לטובת הנוחות עם המון מקום לנוע עליו לאחור, במקום קליפאונים יש כידון גבוה יחסית כדי להפוך את הרכינה לשפויה יותר ובסך הכל לאפשר שימוש רחב יותר באופנוע זה. והכוונה, לא רק למסלול, אלא גם לחיים האמיתיים ביומיום, ברכיבות סוף השבוע וגם, כן, בדרך אל המסלול אם רק היה לנו אחד כזה. לפחות אחד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

ברזלים שיוצרים רגשות

ה-S1000R הוא לא רק S1000RR בקיזוז R אחת, עם כידון ובלי מגן רוח, האופנוע הזה עבר שורה של משחקים חשובים עם הגיאומטריה ההנדסית כדי ליצור לו אופי משלו ושונה מאחיו הלבוש. זווית המזלג הוקהתה ב-0.8 מעלה (24.6 מעלות) כדי למתן במעט את עצבנות הפניה ובסיס הגלגלים הוארך ב-22 מ"מ בסך הכל (גם על ידי שינויים בזרוע האחורית) כדי לשפר את היציבות הכיוונית ובעיקר כדי למנוע ממנו להתגלגל אחורנית בקלות יתרה בזמן האצה, בשל המשקל שנע מעט יותר לאחור.

בלי להשתהות, מיד עם קבלת האופנוע לימי המבחן, יצאנו לכבישים כי זמן קצר והמלאכה מרובה, גם אם מהנה. כבר בתמרוני החניה הכידון מעביר תחושה מעט כבדה, ככל הנראה בשל השימוש במשכך היגוי חזק (בתנועה הקלילות חוזרת) וגם מסתבר שזווית הצדוד שלו נשארה עדיין זהה לסופרבייק עליו הוא בנוי. זה אומר שכדי לעשות פניית פרסה פשוטה צריך לעשות 3-4 רוורסים מציקים. גם המצמד מביא את משקלו לחוויה, תרתי משמע. התפעול שלו לא מתוגבר ולכן כבד וגם מרחקו של המנוף צפוי להעיק על בעלי כפות ידיים קטנות. מנגד, בלחיצה הראשונה על מנוף הבלמים כמעט שעשינו פליקפלק לפנים מרוב רגישות המערכת, אך על כך נרחיב בהמשך.

אבל למרות הכל, לא היינו זקוקים לפרק הסתגלות יותר מקצרצר, כדי להבין שההתנהגות שלו לא פחות ממדהימה. מולחנת כמו קונצרט גאוני למנוע, היגוי, בלמים וצמיגים. השינויים הקטנים שנעשו ב-S1000R גורמים לו להגיב בקלילות לכל פקודה. בכבישי הרכיבה הנכונים מהר מאוד מגלים עד כמה הוא נענה ומתמסר, מדויק ותחושתי, חד אבל נעים לרכיבה - מאוד. הוא גם מחודד ובשרני ויש לנו עוד שפע של סופרלטיבים לשפוך עליו.

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

רוקד עם עדשות

המחשה טובה לתכונות האופי שלו קיבלנו ביום הצילומים. לרוב, זו מלאכה מתישה שבה הצלם מנהל את העניינים ודורש מאיתנו לחזור ולעבור מול עדשתו שוב ושוב ושוב ושוב במגוון פניות, עד שיתרצה שבידיו התמונה הנכונה, לפחות אחת. הפעם, הבימר הזה עשה את העבודה לקלה מאוד, שכן לא משנה כמה פעמים נדרשנו לחזור ולבצע את הפניה, תמיד הוא הוביל אותנו אל הקו הנכון, אל אותה נקודה חשובה כאשר הדבר היחיד שמשתנה זו רמת הביטחון שעולה אצל הרוכב. הידידותיות שלו והדיוק שבה הוא עובד משאירים אותנו מוקסמים.

בכביש המהיר והישר, לא משנה באיזו מהירות תנועו, הוא כאילו מגלגל פנסים לאחור ותוהה מתי תתחילו כבר לזוז ברצינות. יש לו כוח בערימות והוא גם מפתה את הרוכב להפיק כמה שיותר ממנו. גם כשמשייטים בהילוך השישי וב-100 קמ"ש, המנוע מסתובב ב-4,500 סל"ד ומוכן בכל רגע להטיס אותו קדימה בלי להזדקק להורדת הילוכים. הבעיה היא שאין מיגון רוח וזה אומר שבסביבות 150 קמ"ש, שרירי הצוואר מתחילים לסבול. זה אמנם מכניס את הרכיבה לפרופורציות שפויות, אבל הדבר לא מפריע לו להסב את כוחו לפרצי מהירות מסחררים שיכולים לשלוח אתכם לחודשים מאחורי הסורגים.

ועדיין, למרות כל המחמאות האלה ועל אפה וחמתה של האלקטרוניקה ההגנתית שמתפקדת כמנצחת של התזמורת הזו, מוכשרת ככל שתהיה, תבעטו בו והוא יבעט בכם חזרה. תנו גז חזק מדי במקום ובזמן הלא נכונים והיו מוכנים להתמודד עם התקפי לב קטנים, קטנטנים שלא הורגים, אלא רק עושים זיעה קרה. ואולי זה בדיוק מה שהמלחין רצה להשיג - FEAR FACTOR שישמור אתכם עירניים ודרוכים. זה לא קטנוע, זו מכונה גרעינית על שני גלגלים וכדאי שתדעו לעבוד איתה.

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

160 כ"ס זה המון

המעבר מסופרבייק ליטר לעירום ספורטיבי כרוך לרוב בהחלשה של המנוע והדבר נכון גם במקרה הזה. אבל הדבר לא הפחית מאום ביכולתו של ה-S1000R להיות ספורטיבי, כסחיסטי, בומבסטי וחזק בטירוף. אל תתנו ל-30 הסוסים "החסרים" לטעת בכם אשליה שמדובר באופנוע חלש. יש לו אמנם פחות 2,000 סל"ד בסקאלה עד למנתק ביחס לאחיו כפול הRים, אבל 160 כ"ס (ב-11,000 סל"ד) זה המון בכל קנה מידה, בטח כשמדובר באופנוע ששוקל 207 ק"ג עם כל הנוזלים ועוד לפני שסופרים את 11.42 הקג"מים שלו. אלה מגיעים ב-9,250 סל"ד, אבל לפי גרפי התפוקה, מנוע הליטר שלו מפיק יותר כוח ויותר מומנט לכל אורך רצועת הסל"ד מה-RR בזכות שינויים ביניקת האוויר ובראש המנוע. הגרמנים קוראים לזה כוח שימושי. אנחנו מגלים שהכוח הזה הוא כלי שימושי מאוד, לאיבוד שפיות וגם להתאהבות.

כשמעיזים לפתוח מצערת מלאה, ה-S1000R הופך את המוח לעיסה מקושקשת שנדבקת לצדה האחורי של הגולגולת. בהילוכים שני ושלישי הוא ינסה לגלגל עצמו אחורנית מפרץ המומנט שמלעיט את הגלגל האחורי וגם בהילוך הרביעי נורית בקרת האחיזה מהבהבת ומודיעה שמוח הממוחשב עושה כל שביכולתו להעביר את הכוח לכביש מבלי השאיר פס שחור על האספלט. מעדיפים את זה בלי? בחירה במצב הדינמיק פרו תשאיר אתכם עם המושכות בידיים, לבד מול השור הזועם הזה וגם הבלמים שלו.

אם כבר הגענו אל אלה, אז נספר לכם שעצמת הבלימה כאן לא פחות ממדהימה. הנשיכה הראשונית בלחיצות הראשונות מבהילה עד כאב ומהר מאוד מבינים שאת מנוף הבלמים הזה (מערכת משולבת בשלושה מתוך ארבעת מצבי הרכיבה) צריך להפעיל עם רגש של מנתח מוח או באצבע אחת. עם הזרת. וגם אז עם עדינות ודיוק, שכן המשאבה הרדיאלית והקאליפרים האלה נושכים כל כך חזק את הדיסקים בני קוטר ה-320 מ"מ, שהגוף חייב להיות מוכן לקראתם. מוכן לקיזוז מהירות פסיכי עם כוחות G של תאונה חזיתית. אחרי אימונים מסודרים וכיול עדין של שרירי האצבעות, אפשר לייצר בלימות כל כך מאוחרות, כל כך חזקות, עוד לפני שמערכת ה-ABS נכנסת לפעולה, זאת כמובן בתנאי שאחיזת הכביש תואמת את יכולותיהם הגבוהות של צמיגי הפירלי דיאבלו קורסה רוסו 3 שהוא נועל.

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

ראם אייר בנחיריים

שני ימי המבחן נזלו לנו בין האצבעות, כמו גלידה ביום לוהט, אבל הם היו מתוקים במיוחד שממש ליקקנו את שפתיים בסוף וקיווינו שנקבל הזדמנות נוספת לרכב על האופנוע הזה. הוא מעורר, מהנה במיוחד וגם ממכר. הוא לא מושלם - הוא קשה לתנועה בעיר בגלל צידוד הכידון והחום שהוא פולט על רגל שמאל בתנועה איטית ומטגן אותה, המצמד שלו מעייף את יד שמאל והקוויקשיפטר מפספס לא פעם בהעלאות ההילוכים. ועדיין, מדובר באופנוע קיצוני ברמת ההנאה שניתן להפיק ממנו. זה לא עירום ספורטיבי כמו ה-Z1000 של קוואסאקי, זה לא 'סופר-נייקד' כמו המונסטר של דוקאטי, אלא קרוב יותר לעולם הסטריטפייטרים הבליסטיים, עם רמה מסוימת של עידון שמאפשרת ליהנות ממנו בכל יום בשבוע.

חברה רוכבת ניסחה את זה בצורה המשכנעת ביותר: "רכיבת סוף השבוע היא אוויר לנשימה בשבילי" ואנחנו נרחיב זאת ונאמר שעם ה-S1000R לא צריך עוד לקחת נשימה אחת עמוקה לריאות ולהחזיק אותה בפנים במשך כל השבוע. הוא יגרום לכם לנשום בכל רכיבה עליו, גם אם זו רק גיחה קטנה מפה לשם ובעיקר, להרגיש חיים. עם תג מחיר של 115,000 שקל, ה-S1000R מצליח לייצר לעצמו רף של תמורה מצוינת לכסף שלמתחרים יהיה קשה להשיג. יש מעט מאוד אופנועים ולא רק מהסוג העירום, שמסוגלים לייצר קצב רכיבה פסיכי כשלו באותה קלות ובאותה בטיחות. איזה אופנוע מגניב.

מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R. נועם מושקוביץ
מבחן אופנוע ב.מ.וו S1000R/נועם מושקוביץ

על הצד הטכני:

מנוע: 4 ציל, טורי, 999 סמ"ק
קירור: נוזל
הספק: 160 כ"ס ב-11,000 סל"ד
מומנט: 11.42 סל"ד ב-9,250 סל"ד
מתלה קדמי: מזלג הפוך, 46 מ"מ, כוונון מלא ידני
זרוע אחורית: זרוע אלומיניום דו-צדדית, בולם יחיד, כוונון מלא
זווית מזלג: 24.6 מעלות
בסיס גלגלים: 143.9 ס"מ
אורך, רוחב: 205.7, 84.5 ס"מ
גובה מושב: 81.4 ס"מ
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 190/55 R17
בלם קדמי: צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים מונובלוק
בלם אחורי: דיסק יחיד, 220 מ"מ
ABS: מירוצים, ניתן לביטול
משקל (רטוב): 207 ק"ג
מכל דלק: 17.5 ליטר
צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר ברכיבה ספורטיבית, 15 ק"מ לליטר בממוצע
מחיר: 115,000 שקל

עלויות טיפולים:
טיפול 1,000 ק"מ: 759 שקל
טיפןל 10,000 ק"מ: 1,213 שקל
טיפול 20,000 ק"מ: 1,213 שקל
טיפול 30,000 ק"מ: 4,043 שקל
טיפול 40,000 ק"מ: 1,213 שקל
סה"כ 40,000 ק"מ: 8,441 שקל

המחירים הם במרכז השרות של דלק מוטורס בת''א וכוללים עבודה + חלפים + מע''מ והם נכונים ליום הפרסום.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? עוד מבחני דרכים ממתינים לכם כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully