וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו תחייה את ה-Gti המשפחתית

29.10.2014 / 9:09

לאחר כשלונות הדגמים היוצאים, פיג'ו מפתחת גרסה חמה ל-308 שתירש את מקומה של ה-306Gti המיתולוגית. 270 כ"ס יעשו את העבודה?

פיג'ו 308 GT. אתר יצרן
פיג'ו 308 GT. הגרסה החזקה ביותר כרגע, עם 202 כ"ס/אתר יצרן
"ה-308 החדשה היא מכונית חשובה עבורנו"

במסגרת חגיגות ה-30 לפיג'ו 205Gti, אשרה היצרנית הצרפתית כי החלה לעבוד בימים אלה על ה-308Gti החדשה, שתושק בחציון השני של השנה הבאה. תהיה זו גרסה משופרת בכבדות של ה-308 GT שהוצגה לאחרונה בתערוכת פריס, אולם תישא כיול ממוקד ותחרותי, ומנוע חזק יותר שיקרא תגר על קבוצת הקומפקטיות השריריות, כולל פורד פוקוס, סובארו אימפרזה טורבו ופולקסווגן גולף GTI ו-R.

בפיג'ו יאמצו עבור ה-308Gti הופעה קרבית מצודדת, שתבוא לידי ביטוי בחישוקים מוגדלים ל-19 אינטש, כנף אחורית קטנה, שבכה קדמית מובחנת מהדגמים הבסיסייים, ותא נוסעים שיושפע מה-208Gti וכן מגרסתה החגיגית "30 שנה" שהופקה לרגל ציון שלושה עשורים ל-205 התוססת. היצע האבזור כולל שילוב של מושבי ספורט חובקים, כיתובים, לוח מחוונים עם תאורה אדומה בולטת ועוד.

גולת הכותרת כאמור תהיה יחידת הכוח בחרטום. פיג'ו תעשה שימוש במנוע ה-1.6 ל' טורבו THP הבשרני והגמיש של ה-RCZ-R, עם הספק של כ-270 כ"ס ו-33.5 קג"מ המושגים ב-1,900 סל"ד, בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. ההאצה ל-100 קמ"ש תרד מ-6.2 שניות והמהירות המרבית תהיה כ-250 קמ"ש לפחות.

בראיון שקיים לאחרונה מגזין הרכב 'טופ-גיר' עם כריסטוף ואלה, ראש מחלקת הפיתוח של דגמי הספורט בפיג'ו, אישר הצרפתי שהיא תישא בסביבות "ה-250 כ"ס או יותר", וכן הוסיף כי ההיגוי יהיה חד, הבלמים הוגדלו והמתלים הוקשחו וחוזקו. בהמשך, התייחס בקצרה ל-308 הקודמת (בגרסתה הספורטיבית למחצה), ותיאר אותה כאכזבה: "לדעתי, היא לא הייתה ממש ספורטיבית, בלשון המעטה, אלא כוונה לנהיגה נוחה במהירות גבוהה. ה-308 החדשה היא מכונית חשובה עבורנו, ולכן נצטרך לבחון אם יש ביקוש ל-Gti בכמה מהדורות. כך נוכל לאפיין אותה לכל מיני לקוחות, בדומה לרנו שמייצרת רנו מגאן RS ו-RS קאפ, למי שחפץ בביצועים ברמה גבוהה יותר".

בפיג'ו המתינו שנים רבות לרגע בו תיפול לידם ההזדמנות להחיות את כותר ה-Gti בקרב קבוצת המשפחתיות הקומפקטיות באופן שלא ייביש את המסורת. הצלחתה של ה-208Gti הגבירה באופן משמעותי את המוטיבציה של בכירי החברה לייצר יורשת רוחנית ל-306Gti, שנחרתה בהיסטוריה כאחת המכוניות הספורטיביות הטובות ביותר בתולדות המותג בפרט, ובענף הרכב בכלל. אין להסיק מכך שהיא תוכל לשחזר את יכולותיה נוכח הפשרות הטכנולוגיות הקיימות, אבל נראה שהמגמה בקונצרן PSA היא לשמר ולחזק עד כמה שניתן את הרוח הספורטיבית, כפי שחווינו לאחרונה גם בסיטרואן.

עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully