וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

301 קמ"ש: בנטלי בנטיאגה, רכב הפנאי המפואר והמהיר בעולם

10.9.2015 / 11:03

אחרי שלוש שנות פיתוח הוצג בנטלי בנטיאגה עם ביצועים דמיוניים, תא נוסעים מלכותי ועיצוב... שנוי במחלוקת. 4X4 כמו שלא ראיתם מעולם

אתר יצרן

בנטלי היא חברה שחרתה על דגלה מכוניות ספורט GT כמו הקונטיננטל ספיד או אחותה פתוחת הגג, ולכן היה זה הלם די רציני לפני שלוש שנים וחצי כשהכריזה על כוונותיה לייצר רכב פנאי 4X4 מפואר וחזק. הקונספט, EXP9F שהוצג בז'נבה זכה לביקורת חריפה בשל עיצובו, אבל מאז שהתעורר שוק הקרוסאוברים וגדל למימדים של הר, בנטלי הצליחה להפיג את החששות של מבקריה ולפצות עם תחזית אופטימית. כעת, היא חושפת אותו לראשונה בפני העולם.

הופעתו, אין ספק, נותרה עדיין שנויה במחלוקת. בנטלי לא התאמצה יתר על המידה או העזה לסטות מהקווים הקלאסיים של מכוניותיה, ולו רק מהסיבה שצריך לשמור על אחידות משפחתית. הקונספט והרכב הסדרתי חולקים ביניהם הרבה מאוד, החל מיחידות התאורה, הפרופיל וכלה בעיצוב של דלת תא המטען. השינויים הבולטים ביניהם ניכרים בעיקר בגובה התקרה, החישוקים ומבנה תא הנוסעים שעבר מרעיון גולמי למקום מסודר לארבעה נוסעים.

שלדת בנטיאגה עשויה רובה תרכובת אלומיניום, ומשקלו כ-2.5 טון עם נהג. בנטלי לא החסירה מעיניה שינה בשל כך, משום שבחזיתו שוכן מנוע ה-6.6 ל' V12 טורבו שפותח עם בעלת הבית פולקסווגן; זה מחלץ תפוקה מרבית של 600 כ"ס ו-91.8 קג"מ בחיבור לתיבת הילוכים אוטומטית 8 מהירויות. הביצועים הם מגלקסיה רחוקה רחוקה, כאשר המספרים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ומהירות מרבית של 301 קמ"ש. רק לשם השוואה, פורשה קאיין טורבו S עוצר ב-284 קמ"ש.

כדי לשמור על צריכת דלק שפויה, המערכת יכולה להשבית חלק מהצילינדרים בשיוט בכבישים המהירים, ועדיין, הבנטלי בנטיאגה לא יחזיר יותר מ-7 ק"מ לליטר בנסיעה ממוצעת וטווח הנסיעה המרבי הוא כ-595 קילומטרים. לשאלה אם תהיה לו יכולת שטח, התשובה חיובית. לבנטיאגה בקרת 4X4 חכמה עם מרווח גחון גבוה דיו שישמור על מכלוליו היקרים מפני פגיעות גחון. הוא לא מסוגל אמנם להתחרות בריינג' רובר בשטח, אך לפחות בכביש טוענים בנטלי, תהיה לו תגובה הולמת.


עוד באותו נושא:
בנטלי מולסאן ספיד: לימוזינה עילאית
הבנטלי המהירה בעולם, בלי חלק עליון

בנטלי בנטיאגה. אתר יצרן
בנטלי בנטיאגה/אתר יצרן

הנוסעים על סיפונו, יבלו בחלל פנים בסגנון בית מלוכה בריטי; כורסאות ענק עם 22 כיוונים, דיפונים יוקרתיים, 15 רמקולים מסביב מבית NAIM, צג מרכזי בגודל 8 אינטש, אינטרנט אלחוטי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ועוד אבזור רב ועשיר שינעים את זמנם משל היו חגורים למטוס פרטי. בבנטלי מציעים לנהג לא פחות מ-8 מצבי ניהוג, ולדבריהם הרעיון הוא לעטוף את כולם באווירה מפנקת בין אם אלה טוחנים את מדבר סהרה או משוטטים בפארק אווניו.

בנטלי בנטיאגה מיוצר בבריטניה על ידי מספר עובדים מצומצם, דור שלישי ורביעי במפעל שאמונים על כל בורג במכונית, החל במערכת השמע ועד לתפירה על הריפודים. החברה הבריטית רוצה למכור כמה אלפי יחידות בשנה כדי להגיע ל-15 אלף מסירות בכל שנת דגם. המחיר בכל אופן יחל ב-200 אלף יורו לדגם הבסיסי של בנטיאגה. המתחרים הישירים יגיעו מב.מ.וו, ריינג' רובר וגם פורשה בין השאר.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully