וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלטפורמה מתקדמת, משקל קל וחסכון: פולקסווגן טיגואן חדש

15.9.2015 / 7:58

פולקסווגן טיגואן החדש יהיה חסכוני בשיעור של 25% ביחס לקודמו ויאמץ את כל מערכות הפנים והבטיחות של הקונצרן. בישראל בשנה הבאה

אתר יצרן

אחת הבעיות שהעיבו על פולקסווגן טיגואן בשנים האחרונות הייתה היעדר כוח משיכה, ולא עזרו לו גם מחיר גבוה וטכנולוגיות מזדקנות. מתיחות הפנים להן זכה היו סמליות מידי ומושתקות בכדי לאיים על הצמרת, אך עושה רושם שהדור החדש שנחשף בתערוכת פרנקפורט קובר את העבר ויוצא להאבק בלב ליבו של סגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים.

הדור השני לא רק נראה הרבה יותר מרשים, הוא גם אוצר תחתיו את הפלטפורמה המודולארית של הקונצרן (MQB). כתוצאה מכך, הוא קל יותר מהדור הראשון בכמעט 60 קילוגרמים ונפח תא המטען שלו צמח ב-145 ל' ל-615 ל' ועד 1,655 ל' בקיפול השורה השנייה. גדילה מכובדת נרשמת גם בבסיס הגלגלים שצמח ב-8 סנטימטרים ל-2.68 מ', באורכו שנמתח בעוד 6 סנטימטרים וברוחב שהוגדל ב-3 סנטימטרים. רק התקרה הונמכה קלות.

בפרנקפורט, מוצגים שלושה דגמים שלו: גרסת R ליין הספורטיבית למחצה, גרסת הנעה כפולה עם מרווח גחון משופר ומיגונים נוספים למכלולים, וכן גרסה היברידית GTE עם כ-220 כ"ס. המנועים יורכבו מיחידות הטורבו בנזין 1.4 ל' ו-2.0 ל' המשרתות כיום את גולף, פאסאט וכדומה עם תיבת הילוכים דו-מצמדית DSG 7 ובאירופה גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית. בסך הכול, יעמדו לרשותו 8 מנועים בתקן יורו 6, חסכונים ב-24% ביחס לקודמיהם, כך פולקסווגן.

שיתוף הטכנולוגיות בפולקסווגן מצא את דרכו גם לתא הנוסעים, כמובן; הטיגואן החדש מתהדר בקבינה דומה מאוד לפולקסווגן גולף עם כל אמצעי הבידור והמידע ואיכות פנימית מוקפדת. היבט חשוב נוסף הוא סגל של מערכות בטיחות אקטיביות, שכולל לראשונה בדגם בקרת בלימה אוטומטית עם זיהוי של הולכי רגל. השאלה היא, כמה מכך יגיע לדגמים שיימכרו בארץ.

הטיגואן הוא הדגם החמישי ברשימת רבי המכר של פולקסווגן בשנה האחרונה. עד היום, יוצרו ממנו כ-2.64 מיליון יחידות בשמונה שנים. הוא יצא לכבישים באפריל, כך שאלינו צפוי להגיע מתישהו ברבעון השלישי או הרביעי של השנה הבאה.

עוד באותו נושא:
נהיגה ראשונה: פולקסווגן פאסאט החדשה
זו הפולקסווגן גולף החסכונית ביותר בהיסטוריה
פולקסווגן טיגואן במבחן: כמה שווה לשלם על איכות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully