וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן גריפס קונספט: ביצועים בכביש ובשבילים

19.9.2015 / 9:12

ניסאן גריפס קונספט חולק כבוד למכוניות הספורט 240Z. מורשת של 50 שנה ארוזה ברכב ראווה עתידני

אתר יצרן

ניסאן ציינה בתערוכת הרכב בפרנקפורט 46 שנים להולדתה של מכונית הספורט המיתולוגית 240Z. כן, כמעט חצי מאה חלפה, וכדי לחלוק כבוד למי שכבשה בעבר את מסלולי הראלי המפרכים, חשפה ניסאן רכב פנאי רעיוני ומרהיב כמחווה להישגיה על הכביש ומחוצה לו - ניסאן "גריפס קונספט".

מלבד סממנים חיצוניים שיעטרו את דגמי העתיד של ניסאן, כמו למשל הגריל המבולט, הגריפס מאחדת בין רכב כביש לרכב שטח קליל. היא עושה זאת על ידי מרכב קומפקטי קלאסי מוגבה גחון, בסגנון ניסאן ג'וק אך המעצבים הורשו להשתולל עם המכחול ולשרטט לה מלתחה מיוחדת.

בניסאן מתארים אותה כמכונית "לייף סטייל" לאנשים שחיים בסביבה העירונית אבל רוצים לברוח מידי פעם לכבישים המתפתלים או לשבילים, אבל להבדיל מאותה 240Z שבגרסתה התחרותית התעופפה מעל הרי אבק בקניה, הגריפס מצוידת במערכת הנעה אקולוגית של ניסאן ליף (107 כ"ס בגרסה זו) ומערכת מתלים די סטנדרטית.

המסר שניסאן מנסה להעביר למבקרי התערוכה באמצעות הקונספט, הוא שרכב ספורט לא חייב לגרד את האספלט. כאן למעשה נכנסה לתמונה ה-240Z ממנה שאבו את הרעיון. בחלק מהמדינות נמכרה ה-240Z כדאסטון עם מנוע 2.4 ל' המפיק 151 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית 4 מהירויות. הביצועים לזמנו היו מצויינים אגב, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ומהירות מרבית של 201 קמ"ש.

ייתכן שהיצרניות לוקחות לתשומת ליבן שכדי להמשיך את גל ההצלחה של הקרוסאוברים הקומפקטיים נדרש שינוי בחשיבה; גם סיאט הציגה בתערוכת פרנקפורט גרסת פנאי מוגבלת המבוססת על סיאט לאון עם קרוב ל-300 כ"ס (בתמונה האחרונה). ניסאן מצידה הכריזה לאחרונה כי החלה לגבש את הג'וק החדש אחרי מתיחת הפנים ב-2014, ולכן לא נפסול על הסף שהדור הבא עשוי להעמיד לרשות הלקוחות דגם הרבה יותר אתלטי מגרסת ה-NISMO הנמכרת כיום.

סיאט לאון קרוספורט. אתר יצרן
סיאט לאון קרוסאובר. 300 כ"ס/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully