וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצב העל של פולקסווגן, וולטר דה סילבה, פורש מתפקידו

8.11.2015 / 7:55

וולטר דה סילבה ניהל בין היתר את חטיבות העיצוב של סיאט, אודי ולמבורגיני בפולקסווגן. מתיאס מולר: "היה כוח מניע ויצירתי"

אודי R8. אתר יצרן
אודי R8. המורשת של וולטר דה סילבה/אתר יצרן

יצרנית הרכב פולקסווגן הודיעה אמש (שבת) כי מעצב העל הבכיר ביותר בחברה וולטר דה סילבה (64) יפרוש מתפקידו בסוף חודש נובמבר. הוא ימשיך לשרת את קונצרן הרכב הגדול באירופה על תקן יועץ במגוון נושאים.

דה סילבה נולד בלצ'ו, איטליה ב-1951. הוא החל את דרכו בפיאט, טורינו, ב-1972 ולאחר 14 שנים גויס לאלפא רומיאו. האיטלקי זכה לביקורות נלהבות במותג האיטלקי, כאשר ב-1997חשף את ה-156 שסללה את הדרך עבור ה-147 כמה שנים אח"כ. השינוי הדרמטי בקריירה הגיע ב-1998; הוא מונה לראש מערך מטה של סיאט ובהמשך דרכו התקדם לניהול חטיבת אודי כדי לתת מענה לב.מ.וו ומרצדס.

דה סילבה שרטט את שפת העיצוב של דגמי ה-A6 ו-A5 קופה - עליה אמר "זו המכונית היפה ביותר שעיצבתי". בין היתר, חתום גם על גולף ופולו דורות 6 ו-7, פולקסווגן אפ!, וכן שם ידו על מספר דגמים של למבורגיני ובנטלי. בשנת 2007 מונה למעצב העל של פולקסווגן וניהל את כל החטיבות המרכזיות.

מתיאס מולר, מנכ"ל פולקסווגן: "וולטר סילבה הצליח לייסד תרבות עיצובית ומתדולוגיה בכל דגמי החברה באופן ייחודי בענף הרכב. באותו זמן, הוא גם היה כוח מנוע ויצירתי שנתן למותגים הרבה אוטונומיה. הוא מאופיין ביצרתיות והרוח האיטלקית מצד אחד, אך שילב גם את המחשבה ההגיונית והמשמעת מצד שני".

דה סילבה, שיהיה בן 65 בפברואר, עוזב את משרתו על רקע פרשיית הונאת מנועי הדיזל בפולקסווגן, ובתקופה שבה מאיצים את ארגון הקונצרן בתום רצף פיטורים ופרישות. דה סילבה אמנם היה מקורב למנכ"ל המפוטר ווינטרקון, אך ככל הידוע אינו מעורב בשערוריה שזכתה לכינוי "דיזלגייט". בתוך כך, בפולקסווגן שוקלים לקצץ את תקציב מחלקת העיצוב שעומד כיום על 100 מיליון יורו. לא ידוע אם ימונה לו מחליף ישיר שינהל את כל 12 המותגים, או שמא הגדרת התפקיד תשתנה.

עוד באותו הנושא:
פולקסווגן גולף הבאה - הקורבן של "דיזלגייט"
מבחן השוואתי: פולקסווגן פאסאט נגד פיג'ו 508

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully