וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן שבילים: רנו קפצ'ר דיזל אוטומטית

3.4.2016 / 7:55

הקרוסאובר העירוני של רנו מפגין נוכחות צנועה בכבישי ישראל ועכשיו הוא מקבל זריקת מרץ, באמצעות גרסת דיזל חסכונית העולה 130,000 שקלים. האם לוגם הסולר יעלה את הקפצ'ור על הכביש המהיר?

רנו קפצור דיזל במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
הצרפתייה מקומרת הירכתיים משתלבת היטב בכרמי שפלת החוף/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

הצרפתים חזקים במנועי דיזל קטנים וגם 'קרסו מוטורס' מנסה לשמור על היצע נאות של לוגמי סולר במותגי ניסן, דאצ'יה ורנו. הדיזל של רנו קפצ'ר משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית, יתרון של ממש ביחס לתיבה הידנית של דאצ'יה, או הרציפה של ניסן. למעט כיתוב dCi צנוע מאחור, לא מצאנו הבדלים חיצוניים בין הקפצ'ר בנזין לגרסת הדיזל, אבל מאז ומתמיד אהבנו את המרכב המקומר והשרירני של הקפצ'ר הקטנה. לפני כשנה וחצי הוא עוד נראה קצת מוחצן אבל בינתיים התקדם השוק, והקפצ'ר נראית עדכנית ונעימה לעין. המרכב מתוח קדימה, החרטום מגולף, הדופן קמורה ובתחתית הדלתות משובצת חגורה בצבעי שחור-כרום, לגמרי לא רע. אהבתי את חיבורי המשטחים באזור החלון האחורי, מפגש יפה של מתכת, זכוכית וחיפויי פלסטיק. גם דגמי הדיזל מגיעים בצביעה דו-גוונית, רעננים ונעימים לעין.

ככל שאהבתי את העצוב החיצוני, תא הנוסעים בגימור הביניים 'אקספרשן Pack' פחות מדליק. נעלמו צבעי הריפוד העליזים, אין בקרת אקלים, מסך המולטימדיה המקורי קטן יחסית (7 אינץ') ולא מתקשר ברהיטות עם אצבעותייך. המערכת מציעה קישוריות מלאה, ניווט והזרמת מוסיקה מהטלפון. חומרי הדיפון נותרו כמקודם, בסיסיים למדי למראה ולמגע. לא כל המתגים והפקדים נעימים למגע – אני יכול להסתדר בלי בקרת אקלים, אבל מדוע צריכים הפקדים להיות נוקשים ומחוספסים להפעלה? חלק מהמתגים ממוקמים מוזר ומתפקדים בנוקשות כמו מתג ECO, דימום רמזורים ועוד. יש מפתח חכם.

רנו קפצור דיזל במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
תא הנוסעים נוח, אבל לא מתוחכם למראה ותחושה. מתגי המזגן המכאני לא נעימים להפעלה, תא הכפפות ענקי. מסך המגע מקורי מצרפת, מעוברת היטב/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

בצד מוזרויות קטנות אלה אתה מקבל תא נוסעים מרווח ונוח לנהג ולשלושה נוסעים, שימושי ומודולרי מאוד; הנוסע הקדמי מקבל תא כפפות גדול במיוחד, המושב האחורי נע על מסילה קדימה-אחורה ובתא המטען יש רצפה כפולה, המאפשרת אכסון סמוי של חפצים, ומודולריות בנפח האכסון. הקפצ'ר דיזל מגיעות עם גלגל רזרבי בגודל מלא + ערכת ניפוח, נחמד. התצפית לאחור מוגבלת, מצלמת רוורס תפצה על כך בתמרוני חניה.

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: סוזוקי ויטרה החדשה

לכתבה המלאה
רנו קפצור דיזל במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
בתא המטען יש 'רצפה כפולה' המאפשרת להטמין חפצים קטנים מעין, ולשמור על סדר/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ניצחון מוחץ בתחנת הדלק

החידוש של רכב המבחן הוא מנוע הדיזל החסכוני; יש מעט קרוסאוברים-דיזל בישראל, תצטרך להתקרב ל-200,000 שקלים כדי לקנות קשקאי או אקס-טרייל דיזל, או להמריא ל-275,000 כדי לקנות סורנטו. הקפצ'ר קטן משלושת אלה, והוא גם עולה בהתאם: 129,990 שקלים והוא שלך. מחיר הקפצ'ר דיזל זהה למחיר גרסת הבנזין, כך שהבחירה בין שתי הגרסאות לא צריכה להיות מסובכת מדי. מצד שני ובאותו אולם תצוגה, תוכל לקנות רנו פלואנס דיזל עם 120 כ"ס ויותר מרחב פנימי... גם הפלואנס עולה כ-130,000 שקלים כך שהבחירה בין אופציות אלה תלויה בסגנון המרכב המדבר אלייך - משפחתית בורגנית או קרוסאובר מוגבה?

לנו אין דילמות כאלה ואנו מוצאים את עצמנו נוסעים אל הדרום הירוק, באחד הימים האחרונים של אביב 2016. מנוע הדיזל 1.5 ליטר המוגדש של רנו הוא יחידה צנועה המגיעה כאן עם הספק דו-ספרתי, 90 כ"ס בלבד – זאת ביחס ל-120 הסוסים של גרסת הבנזין המוגדשת. הדיזל הזה אינו חרישי כמו מנוע בנזין, אבל הוא בוודאי לא רועש או רוטט. נוסעים ערניים יבחינו שזה דיזל קטן, ממש לא בעיה. תיבת 6-הילוכים כפולת מצמדים מתפקדת היטב בעיר ומחוצה לה, מנצלת את המומנט הזמין (22.4/1750 קג"מ) ומעניקה זריזות תנועה נעימה. זאת, למרות שהתאוצה מאפס ל-100 נמשכת 13.8 שניות ארוכות, זה 3.2 שניות יותר מאשר בגרסת הבנזין! אבל התחושה אינה רופסת, אין בעיה להשתלב בתנועה ולשמור על יכולת תגובה זריזה.

בתנועה עירונית משתלב הקפצ'ר בקלילות רבה. הצליל העיקרי בתא הנוסעים הוא רחש צמיגים והמיית תמסורות קלה, לאו דווקא מנוע הדיזל. גם מחוץ לעיר מתנייע הקפצ'ר היטב, משייט בקלילות בכביש המהיר. 90 הסוסים מתקשים להעניק לו דחף מרשים בעקיפות מהירות ובכבישים הרריים, אבל זו לא מכונית חלשה מדי. לא נמליץ על הקפצ'ר דיזל לחובב נהיגה ספורטיבית אבל רוב הלקוחות המשפחתיים, ירגישו מצוין על הסיפון.

את התמורה לביצועי המנוע הבינוניים, תקבל בתחנת הדלק. רנו נוקבת בתצרוכת טובה בכ-50% מאשר בגרסת הבנזין, ונתוני המבחן מאשרים זאת. בנסיעה בינעירונית הוצאנו בקלות 18-24 קילומטר לליטר, זה נתון מצוין עבור קרוסאובר היכול לקחת את המשפחה לטיול. גם בנהיגה עירונית קיבלנו 14-12 ק"מ לליטר, מצוין. נשאלת השאלה עד כמה מעוניינים רוכשי קרוסאוברים עירוניים, בתצרוכת הדלק? אם אתה מתנייד מהשכונה אל מרכז הקניות הסמוך, זה לא מעניין. אבל אם אתה נוסע כל יום לעבודה בחיפה, סעיף הדלק מתחיל להיות משמעותי – והקפצ'ר דיזל עולה בדיוק כמו הבנזין, אין כאן השקעה נוספת.

רנו קפצור דיזל במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רנו קפצור דיזל במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

על הכביש ובשביל

נוחות הנסיעה בקפצ'ר טובה, בדרך כלל. הדיזל מגיע עם צמיגי 205/60R16 המתאימים מאוד לאופי הנסיעה הרגוע. המתלים הקדמיים סופגים היטב את שיבושי הדרך, האחוריים קצת פחות טובים אבל בסך הכול, נוחות הנסיעה סבירה מאוד. התנהגות הכביש צפויה ובטיחותית, זה מה שצריך בקרוסאובר נינוח שכזה. שטח? אל תגזימו. שבילים מסודרים, קצת כורכר, זה אפילו לא כאילו-שטח. אבל תרשו לי לחזק את שוחרי הטבע שבכם, אל תפחדו לרדת עם הקרוסאוברים לשבילים נינוחים – גם התרחקות של קילומטר מהכביש, תשנה לכם את הפרספקטיבה של כל הטיול! הקפצ'ר קיבל חמישה כוכבי Euto Ncap אבל יש לו רק 4 כריות אוויר ואין בו מערכות בטיחות מתקדמות, אקטיביות או פסיביות.

רנו קפצור דיזל במבחן. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
רנו קפצור דיזל במבחן/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

רגע הבחירה

יש אנשים שצירוף המילים רנו-דיזל-קרסו אינה תמצית חלומם המוטורי, אחרים יאהבו את העיצוב הייחודי, תנוחת הישיבה הגבוהה, ואת חבילת החיסכון הפועמת מתחת למכסה המנוע. קיומה של אלטרנטיבת בנזין במחיר זהה, מקל על ההתלבטות – הקפצ'ר דיזל מתאים רק למי שהנסועה השנתית שלו גבוהה מאוד. ייבחרו ברכב המבחן גם אנשים המאוהבים בתצורת הקרוסאובר המוגבהת שאם לא כך, רנו פלואנס תעניק להם פתרון משפחתי וחזק יותר. רנו קפצ'ר דיזל היא כוכב בודד הזוהר בנישת ה'קרוסאובר עירוני דיזל", מה שמשאיר במטריצת המכירות קהל לקוחות מאופיין ומסונן. אין מה לצפות להמוני תגיות dCi על ישבנן של רנו קפצ'ר אבל מעניין יהיה לראות, כמה לקוחות ילכו על הקונספט המעוצב-חסכוני?

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
קונים רכב חדש? כל התשובות כאן
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully