וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם נשיא קאדילק: "אני רוצה שאנשים יחשקו במותג"

נשיא קאדילק רוצה להפשיט את המותג מחליפת "יצרן היוקרה לאמריקה" ולהכניס אותו לשווקים חדשים. שאלנו אותו כיצד הוא נערך לכך

יואהן דה ניסן, נשיא קדילאק. אתר יצרן
יוהן דה-נייסכן, נשיא קדילאק/אתר יצרן

"אני רוצה שאנשים יחשקו במותג ובמוצרים שלנו." אומר ג'ואן דה-נישייאן (Johan de Nysschen) נשיא קאדילק. "לכן המראה והמגע של כל דגם צריך להיות מורכב מהרבה יותר מאשר סך חלקיו. יש כאן הרבה יותר מסתם הרצון ליצור תחבורה. מבחינה זו, לדעתי קאדילק מפרה את האיזון בסגמנט. למשל עם גרסאות v. הן לדעתי המשוחדות, הטובות בסגמנט, אבל גם אם לא, מדובר בדגמי קצה שמרחיבים את גבולות קאדי."

להחזיר את 'קאדי' לגדולה

ג'ואן דה-נישייאן הגיע לקאדילק ב-2014 - מספר חודשים אחרי אווה אלינגהאוס (Uwe Elinghaus), אחראי השיווק של קאדילק אותו פגשתי גם כן בלוס אנג'לס. נייסכן ההולנדי כיהן בעבר כמנכ"ל אינפיניטי ולפני כן כמנכ"ל אודי אמריקה ובדירקטוריון פולקסווגן. דה-נייסכן ואלינגהאוס הם מהכוחות החזקים בתהליך השינוי אותו עוברת קאדילק שהתחיל במעבר המטה מדטרויט לניו יורק. מעבר שהוא לא פחות מדרמטי עבור מותג שהיה חלק בלתי-נפרד מ'מוטור-טאון' דטרויט, וצמוד לג'נרל מוטורס. אקט המעבר היה מעין הצהרת כוונות על רצונה של החברה להיות קרובה יותר ללקוחותיה החדשים ולעולמם התרבותי מאשר לקוחות העבר.

הדגם הראשון שייצג את הקו החדש של קאדילק היה CT6 שהוצג בתערוכת ניו יורק בשנה שעברה. זה גם היה הדגם הראשון שהציג את שיטת הכינוי החדשה: CT בצירוף מספר לרכב נוסעים ו-XT בצירוף מספר לרכב פנאי. הספרות השונות מייצגות את מקום הדגם בהיררכיה המותגית.

"אנחנו רוצים להחזיר את 'קאדי' לגדולה - למקום אליו היא שייכת." אומר דה-נישייאן, "כבר כיום קאדילק תורמת לרווחים הכלליים של גנרל מוטורס, אבל אנחנו צריכים להעלות את החברה לשלב הבא. כתפיסה אנחנו צריכים לפשוט את חליפת 'יצרן היוקרה לאמריקה' ולהפוך גלובליים יותר. בתמצית, זה אומר להמציא את עצמנו מחדש עם ליין רחב יותר של דגמים, אבל זה חייב להיעשות בהדרגה ותוך כדי זיהוי שינויים שחלים בלקוחות."

אז מה צפוי לנו?

"ראשית XT5 שמחליף את SRX ונכנס לסגמנט הצומח ביותר בעולם הרכב. במפתיע ובצורה שאינה אופיינית לסגמנט, דווקא עכשיו בשנתו האחרונה, SRX משיג את המכירות הגבוהות ביותר. אבל זה רק ממחיש את הפוטנציאל שיש בדגם החדש XT5. הוא גם גדול וקל מקודמו כמו גם מחלק מהמתחרות כמו אודי Q5. הוא גם הדגם היחיד בסגמנט עם מערכת כיבוי צילינדרים שמאפשר נסיעה עם ארבעה במקום שישה. הוא גם מוצע עם הכי הרבה רמות גימור שונות (חמש) שמראות עד כמה הדגם חשוב עבורנו. עם הדגם הזה והדגמים הבאים אנחנו נדגיש את נקודות החוזקה של קאדילק ובהן ממדים וטכנולוגיה."

מה בהמשך? "בשנים הקרובות נציג עוד ארבעה דגמים חדשים ובהם מכונית נוסעים קטנה מ-ATS ו-3 דגמי פנאי - אחד קטן מ-XT5 ושניים גדולים יותר שיתפסו את המרחב בינו ובין אסקלייד. בקרוב נשיק את CT6 הגדולה ושנה לאחר מכן נשיק את מערכת ה'סופר-קורז' שהיא התמצית של מכונית אוטונומית. יש לנו המון עבודה על ביסוס קאדילק."

עוד באותו נושא

נהיגה ראשונה: קדילאק CT6, יוקרה מאוזנת

לכתבה המלאה

האם יש עוד לאן לצמוח?

,שוק היוקרה באופן כללי תופס כ-10% מהמכירות הגלובליות ומייצר כ-50% מהרווחים. לג'נרל מוטורס יש נתח שוק של 11.5% מהשוק העולמי, כשקאדילק תופס כ-3.5% משוק היוקרה. מכאן ברור שלקאדילק יש עוד הרבה לאן לצמוח. כדי להצליח ולעשות זאת נכון, צריך להבין את המגמות, לבדוק לאן נושבת הרוח ולזהות טרנדים עתידים".

להערכת דה-נישייאן, עד 2020 ארבעה מתוך חמישה לקוחות יוקרה יהיו שייכים לדור המילניאלס (Millenials, כיום גילאי 18-33) ודור ה-X (כיום בני 34-49). "הם שונים מדור הבייבי בומרס (כיום גילאי 50-68) שהם עיקר הלקוחות שלנו כעת. לדור המילניאלס וה-X יש תפיסה שונה של שוק הרכב בכלל ושוק היוקרה בפרט. הם בתחילת דרכם לא רוכשים רכב אלא שוכרים כשצריך (למשל באמצעות Car2GO). כשהם נכנסים לשוק הרכב, זה כבר נעשה בשלב מאוחר יותר בחייהם, אבל עם יותר כסף מדור הבייבי בומרס. לכן אנחנו צריכים להיערך בהתאם עם דגמים מתאימים יותר: קטנים יותר, מעוצבים יותר, טכנולוגיים יותר. יש להם את הכסף אבל מנגד הם גם רגישים יותר למחיר ולכן אנחנו צריכים להיות תחרותיים. את כל זה אנחנו רואים כבר כעת בסין, אחד מהשווקים הגדולים עבורנו."

היכן אתם מצליחים והיכן לא?

המתחרות האירופאיות לא תאפשרנה לנו להיכנס למגרשן הביתי בזרועות פתוחות

"יש שווקים בהם אנחנו מצליחים מאוד כמו רוסיה, סין והמזרח התיכון בהם צמחנו בשנה האחרונה ב-5%. בשווקים אחרים טרם ממשנו את הפוטנציאל שלנו וכדי להצליח צריך אסטרטגיה. לא ניתן להצהיר מלחמה על כל העולם. ולכן הגיונית נרצה לפנות לשווקים מבוססים ושווקים בהם יהיו המכירות הגבוהות ביותר. כמותג בבנייה אנחנו צריכים כרגע את המקום בו נוכל לקבל את ההחזר הטוב ביותר להשקעה שלנו. לאחר מעבר מאסה קריטית שהגדרנו לעצמנו - חצי מליון כלים עד 2020 - נוכל להיפתח לשווקים נוספים שבהן חלק ניכר ממדינות אירופה. המתחרות האירופאיות לא תאפשרנה לנו להיכנס למגרשן הביתי בזרועות פתוחות, ולכן החדירה לאירופה צריכה להיות מדודה ומעמדת כוח. להערכתנו נוכל לעשות זאת רק לאחר 2020 ועד אז נשמור על נוכחות בשווקים האירופאים שבהם אנחנו כבר נמצאים".

ומה עם מכונית אוטונומית?

קדילאק CT6 במבחן. קובי ליאני
קדילאק CT6 במבחן/קובי ליאני

"מכונית אוטונומית היא דבר שיקרה. ייקח עוד זמן ונעבור תחילה דרך רכב חצי-אוטונומי, אבל הטכנולוגיה בתעשייה שלנו מאוד מתקדמת. לדעתי המכשול העיקרי שעומד לפנינו היא לא הטכנולוגיה, אלא המשוכה המשפטית סביב המכונית האוטונומית שנהית סבוכה יותר."

"על פי תפישתנו, למכונית אוטונומית שני כיוונים אפשריים. ראשון דומה לתחבורה ציבורית. קאדילק לא תהיה שם. קאדי פונה לאלה שגם רוצים לנהוג. כי כשיש לך 640 כ"ס כמו ב-CTS-V הדבר האחרון שאתה רוצה זה את המסלול הקצר ביותר מנקודה לנקודה. גם אם אתה לא נוהג באחת מגרסאות V, קאדילק היא מותג יוקרה. זו לא מכונית שאתה נכנס אליה, זו מכונית אותה אתה עונד. זו מכונית שאתה רוצה להיות בה ורוצה להיראות בה ומבחינה זו, אנחנו רוצים להציע עזרה לנהג כשצריך או כשהוא רוצה. אם זה במקרה של סכנה או כשהוא רוצה, למשל כאשר הוא תקוע בפקק של שעות. בנוסף נפעל גם בכל הקשור לקישוריות במכונית. לא סתם נציע מסך מגע גדול במרכז הקונסולה."

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully