וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד של אלפא רומיאו נמצא בידיה של ג'וליה

31.5.2016 / 8:16

בקריילזר-פיאט נערכים להשקת הג'וליה החדשה בהתרגשות, אבל גם משדרים חרדה לקראת העתיד לבוא. "או הצלחה מוחצת, או כשלון נחרץ"

אלפא רומיאו ג'וליה. אתר יצרן
אלפא רומיאו ג'וליה. הכול על הכתפיים שלה/אתר יצרן

בראיון קצר לכלי התקשורת באיטליה, הרלד ווסטר, מנהל אגף הטכנולוגיה בפיאט-קרייזלר מסגיר סימני חרדה. הוא מביט אל עתידה של אלפא רומיאו ומטיל את מלוא האחריות על הצלחתה או כשלונה של החברה על אלפא ג'וליה החדשה. "זה פשוט מאוד יהיה רגע של Make or break" הוא מציין, במסגרת אירוע שנערך לג'וליה במסלול הניסוי של אלפא רומיאו בבלוצ'ו ליד טורינו.

"כל המוניטין שלנו כיצרן מכוניות, כיצרן עם ערכים ספורטיביים, נשען על תכונותיה של הפלטפורמה (ג'ורג'יו) של הג'וליה". ווסטר מעיר שאלפא רומיאו השקיעה מעל מיליארד דולר בפיתוח הפלטפורמה של מכונית הסדאן האיטלקית - יריבתה של ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ואודי A4, ו"אנחנו עוד נקציב מיליארדים רבים לשאר דגמי אלפא רומיאו העתידים לבוא".

באלפא רומיאו מקווים למכור מעל 100 אלף ג'וליות בשנה הראשונה, עם תחילת מכירות בספטמבר באירופה. הג'וליה תמכר עם מנוע 2.0 ל' בנזין ומנוע 2.2 ל' טורבו דיזל, כשבקצה ההיצע מנוע שפותח מסדרות המנועים של פרארי עם ששה צילינדרים ו-510 כ"ס.

השקתה של הג'וליה נדחתה מספר פעמים, לעתים בשל מחלוקות מנהליות ולעתים בשל אי הסכמה על עיצוב ותכנון מנועים. יו"ר פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרקיונה, הבהיר בתערוכת הרכב בז'נבה שהנימוק לדחיה נבע מ"אי בשלותה" של המכונית להתמודד עם מתחרותיה. "אנחנו לא הסכמנו להתחיל עד שלא ידענו בוודאות שאנחנו מיישרים קו עם הגרמנים". ווסטר התייחס לדבריו בראיון והוסיף כי "לא היה מקום לנקודות תורפה בג'וליה - שום דבר חוץ משלמות לא היה מקובל עלינו".

הג'וליה תקרוץ לקליינטים מההגמוניה הגרמנית לא רק בזכות הנעה אחורית ועיצובה הארטיסטי, אלא גם בשל היותה הסנונית הראשונה מתוך 7 דגמים נוספים, בהם רכב פנאי בשם סטלביו (על שם הכביש המפותל) שיחזק את קופת ההכנסות של אלפא רומיאו באופן משמעותי בהמשך השנה, כשם שהמתחרים השכילו לעשות.

עם תמחור התחלתי של 35 אלף יורו (גרסת בסיס), ימים יגידו כיצד יגיב הקהל לאלפא רומיאו ג'וליה באירופה, סין ובארה"ב. עדיין לא ידוע בידיוק מתי היא תגיע לישראל, אבל אנחנו נחכה בכיליון עיניים ליורשת של ה-159 המצוינת.

עוד בוואלה! רכב:
מסתמן - אלפא רומיאו גו'לייטה הבאה - עם הנעה אחורית
חווית מסלול - נהיגה באלפא רומיאו 4C
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully