וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס AMG סטיישן: כוח ושימושיות בחבילה מפוארת

7.6.2016 / 10:46

מרצדס רוצה להוכיח לעולם שמכונית הסטיישן לא מתה. מציגה את הגלגול החדש של ה-E קלאס בגרסאות רבות, כולל ה-AMG הכוחנית

מרצדס E קלאס אסטייט E43 AMG. יצרן, ניר בן טובים
מרצדס E קלאס AMG סטיישן. יכולת נשיאה ויכולת המראה/ניר בן טובים, יצרן

לא תמיד שווה להתעכב על מרכבי סטיישן של מכוניות סאלון - יש מהם הרבה, ואין בכך סיבה למסיבה. אבל במרצדס ערכו השקה חגיגית ל-E קלאס סטיישן החדשה לרגל 50 שנה לסטיישן הראשונה שלהם ("מרצדס יוניברסל"), ובו במקביל שבו לחדד עד כמה יעילה החבילה המשפחתית הזו לעומת קרוסאוברים משפחתיים, שאמנם מתהדרים בתנוחת ישיבה גבוהה אבל חסרים את הממדים הפרקטיים המהותיים בשימוש יומיומי.

ה-E קלאס סטיישן החדשה לא רק שימושית עם תא מטען של 670 ל' במצב רגיל, יש בה גם מושבי ילדים קומפקטיים בשורה שלוש, והיא אף מתייצבת על הכביש עם עיצוב שקשה להתעלם ממנו; התכנון מבוסס ברובו על ה-E קלאס ו-C קלאס בחזית, אולם המבנה של הגג כופף בדומה למרכב שוטינג-ברייק ספורטיבי שנותן לה צללית של מכונית קופה ארוכה ומרשימה.

הטכנולוגיות של ה-E קלאס סטיישן הוטמעו עוד לפני כן באחותה הגדולה, כולל נהיגה חצי עצמונית ובקרות הגנה משוכללות שמפקחות על כל מה שנעשה מחוץ לתא הנוסעים, יחד עם מערכות תקשורת שמקבלות מידע על תנאי הדרך ומקרינות זאת על הצג הראשי ולוח המחוונים. עוד בנמצא, מערכת המתלים האדפטיבית ואינספור צעצועים בחלל הנוסעים המופעלים דרך צג ראשי 12 אינטש.

הרכב המנועים נשען על צמד מנועי דיזל, ה-220D וה-350D, וקרוב לרף העליון, מנוע ה-E43AMG עם הנעה כפולה 4 מאטיק. גרסאות הסולר הבסיסיות בהיצע מפיקות בין 194 ל-258 כ"ס, בעוד גרסת השרירים המהוקצעת סוחטת ממנוע 6 צילינדרים 3.0 ל' תפוקה של 401 כ"ס ו-53 קג"מ מ-2,500 סל"ד. היא תאיץ ל-100 קמ"ש דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית בזמן של 4.7 ש' ועד 253 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

אוליה קולונס, בכיר בדירקטוריון דיימלר: "ה-E קלאס אסטייט היא דינמית כמו מותג מרצדס ומרווחת בידיוק כמו שהלקוחות שלנו רוצים. יתרה מכך, יש בה את כל הטכנולוגית של גרסת הסדאן - מכונית הסאלון האינטילגנטית ביותר בעולם".

בארץ לא משווקת גרסת הסטיישן, וכיום ניתן למצוא ביבואן (כלמוביל) את ה-E250 ב-465 אלף שקלים, את E400 ב-561 אלף שקלים ואת ה-E63AMG בקצת יותר ממיליון שקלים.

עוד בוואלה! רכב:
מפלצת כביש: מרצדס AMG GT במבחן דרכים
אוי לא: מרצדס נאסרה מלשווק מערכות חימום לצוואר
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully