וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהילוך אחורי: הרייטינג של "טופגיר" החדשה צולל

8.6.2016 / 7:46

בשבוע השני באוויר, חצי מהצופים נטשו את תכנית הרכב "טופגיר" בהנחייתם של כריס אוונס ומאט לה-בלנק. גם מבקרי הטלוויזיה לא עושים להם הנחות

צוות TOPGEAR. BBC, אתר רשמי
צוות TOPGEAR החדש של ה-BBC, עם כריס אוונס ומאט לבלנק כצמד המנחים המובילים/אתר רשמי, BBC

אחרי פיטוריו של ג'רמי קלארקסון ונטישתם של ג'יימס מאי וריצ'רד המונד מתכנית הרכב "טופגיר", רבים שאלו אם כדאי ל-BBC לנסות ולגבש צוות מורחב וצבעוני שיפיח חיים חדשים בתוכנית הרכב הפופולרית. ובכן, אשתקד הכריזו שאכן כך יעשה, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

תחת שרביטו של שדרן הרדיו כריס אוונס והשחקן מאט לה-לבלנק ("חברים"), הפרק הראשון ששודר ב-29 במאי זכה לנתוני רייטינג עלובים של 4.3 מיליון צופים. חמור מכך, בשבוע השני לשידור התכנית הנתונים צללו ל-2.8 מיליון צופים בלבד. רק לשם השוואה, קלארקסון וחבריו הניבו ממוצע של 5.6 מיליון צופים, כמעט כל שבוע לאורך עונה סדירה.

מבקרי הטלוויזיה באנגליה המתינו בכיליון עיניים לעליית התכנית, ולא חסכו במלל עוקצני. רובם הפנו את החרבות לכיוונו של כריס אוונס שתויג על ידם כ"צעקן", להבדיל ממאט לה-לבלנק שדווקא נתפש בעיניהם כדמות רגועה ונעימה. חריפים עוד יותר היו כתבי ה'סאן' הבריטי שפרסמו שהפקת התכנית משתמשת ב"קופסת צחוק" כדי להסוות את הדממה המביכה ששררה באולפן למשמע בדיחות הקרש של אוונס. אחד הצופים שהוזמן להקלטה סיפר לסאן כי הוא לא האמין למשמע אזניו כשחזר הביתה וצפה בפרק. "זה נשמע כאילו אנחנו נופלים על הרצפה מצחוק. רואים בבירור שהקהל לא מזיז את השפתיים - ובכל זאת שומעים צחוק ברקע".

ה-BBC שללו את הדיווח של הסאן, בתואנה ש"זה ידוע שהתכנית מוקלטת וישנן עריכות לאחר סיום הצילומים, אבל הטענה שלהם לא נכונה".

לא רק כלי התקשורת הפנו עורף לאוונס, גם הצופים השמיעו הערות דומות וטענו כי התכנית היא חיקוי מזוויע למקור, וכי אוונס מנסה בכל מאודו להשמע כמו קלארקסון ולחקות את המניירות שלו. מקורב לתכנית אמר לסאן כי "בלי קלארקסון הקסם פשוט אבד".

ב-BBC לוקחים את הטוקבקים והמצייצים בטוויטר לתשומת לבם, ועל אף שלאוונס חוזה ל-3 שנים להפקה בהחלט יש "תכנית מגירה" להחליף אותו במקרה והרייטינג ימשיך בצניחה חופשית. בניגוד אליו, ההפקה מעוניינת להשאיר את מאט לבלנק האמריקני שמקבל תמיכה מהקהל, אבל הוא כבול בחוזה לסדרה ב-CBS שעשויה לגזול ממנו זמן פנוי בהמשך.

קלארקסון, מאי והמונד יחזרו בסתיו עם תכנית חדשה בשם "גראנד-טור" שתשודר בלעדית ב'אמאזון פריים'. אף אחד מהם אגב, עוד לא הגיב רשמית לעלית העונה החדשה של טופגיר ב-BBC.

עוד בוואלה! רכב:
וולוו XC90 היברידי חדש במבחן דרכים
עשרת רכבי השטח שכתב השטח שלנו הכי אוהב
למבורגיני מיורה חוגגת 50 שנה

  • עוד באותו נושא:
  • טופגיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully