וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה אוקטביה מתעדכנת: מנוע 1.0 ל' טורבו ומתלים אדפטיביים

14.6.2016 / 10:26

סקודה הציגה גרסה משודרגת של האוקטביה המשפחתית עם מנוע שלושה צילינדרים טורבו שיחליף את מנוע ה-1.2 ל'. גם מתחת למעטפת בוצעו שיפורים לטובת ליטוש איכות הנסיעה

סקודה אוקטביה. אתר יצרן
סקודה אוקטביה. מיישרים קו עם מנועים דלי פליטה וחסכוניים/אתר יצרן

סקודה חשפה מתיחת פנים טכנולוגית לאוקטביה המשפחתית שתסייע לה בין היתר במלחמת היצרנים נגד תקנות זיהום האוויר המחמירות, משבר הדיזל והעליה במחירי הדלק.

החברה הצ'כית חנכה השבוע גרסה מעודכנת של האוקטביה עם מנוע 1.0 ל' טורבו שיתפוס את מקומו של מנוע ה-1.2 ל' טורבו TSI הוותיק. יחידה זו, מחלצת מ-3 צילינדרים 115 כ"ס ו-20 קג"מ מ-2,000 סל"ד ומחוברת לתיבת הילוכים דו-מצמדית DSG עם 7 מהירויות או תיבת 6 מהירויות ידנית.

הנתונים של סקודה מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות בגרסה הידנית, 10.1 שניות בדו-מצמדית, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וצריכת דלק שהופחתה ב-8% בהשוואה למנוע ה-1200 סמ"ק. המספרים החדשים עומדים על צריכת דלק ממוצעת של 26 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה ופליטת מזהמים של 105 גק"מ (שיפור זניח, אבל מדווח בחבילה המנועית).

תוספת מעניינת להיצע של האוקטביה היא בקרת ה-DCC, מערכת המתלים האדפטיבית שקיימת באוקטביה RS. סקודה תשווק אותה בגרסאות להן מנועים בהספק של 150 כ"ס ומעלה. התרומה שלה היא בעיקר בפן התחושתי, שכן היא מחדדת או מרככת את תגובות ההיגוי, המצערת והריסון מהכביש לפי בחירתו של הנהג. ניתן למעשה לגלול במסך הראשי בין שלושה מצבים עיקריים - נורמלי, ספורט או נוחות.

במקביל לכך, לנהג ולנוסע תהיה חווית משתמש עשירה יותר באוקטביה בזכות בקרת ה-Modular Infotainment Matrix. זו כוללת כעת גם נקודת WI-FI וכן הטענה אלחוטית לטלפונים החכמים, לצד שימוש באפליקציות ייעודיות של סקודה המחוברות למכונית.

סקודה תוציא את האוקטביה 1.0 ל' לכבישים בחודשים הקרובים. מהיבואנית לישראל 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי בשלב זה הנושא נמצא בבדיקה מול היצרן, וטרם נקבע מועד השקתה בארץ.

עוד בוואלה! רכב:
סקודה ספייסבק סקאוטליין במבחן דרכים
מה אנחנו יודעים על רכב הפנאי החדש של סקודה
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully